Toon posts:

Voedingsfan loop af en toe aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voedingsfan loopt afentoe aan ...hij doet dat soms om de minuut en de andere x weer om de 10 min....rrrttttttt :(
Heb weinig zin om dat ding open te maken
Wat is er nou aan versleten de lagertjes??
Komt die tegen een draadje aan..

Verwijderd

Onder het motto kwaliteit daar betaal je voor, koop een nieuwe papst koeler voor in je voeding. :)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
De lagers kunnen versleten zijn, vooral als je een sleeve-bearing gaat zo een ding niet mee, maar het lijkt me waarschijnlijker dat je een ball-bearing hebt; maar dat kan uiteraard ook verslijten.

Het makkelijkst is een nieuwe voeding erin schroeven, goedkoper is het om een ander fannetje erin te zetten, als je een nieuwe koopt, pak niet de allergoedkoopste. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 10:46 schreef djcrossfire het volgende:
Onder het motto kwaliteit daar betaal je voor, koop een nieuwe papst koeler voor in je voeding. :)
Dat Motto ga ik eerst zo weghalen :7

maar ligt het aan dat die afentoe aanloopt??

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
de computer van mijn ouders had dat ookheb gewoon de voeding opengemaakt, fan eruitgehaald, nieuwe fan erin gedaan, en weer dicht
werkt perfect! :)

(wel opletten dat je geen schok krijgt want een maat van me is dat wel eens overkomen toen 'ie met z'n poten een condensator aanraakte |:( )

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Die Voeding 300watt(standard erbij) en Kast HQ45pro heb ik anderhalfe maand geleden gekocht bij de computerboer...kan die dan al versleten zijn???
Dat ding staat misschien 6 uur per dag aan????

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dan is het mooi garantie :Y)

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
sleeve bearing loopt alleen aan als er erg veel troep in zit. dus haast nooit.

baal bearing moet je ff het stickertje vanafhalen en wat (naaimachine)olie erin doen, werkt ie weer perfect

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 10:50 schreef Richard95 het volgende:
Die Voeding 300watt(standard erbij) en Kast HQ45pro heb ik anderhalfe maand geleden gekocht bij de computerboer...kan die dan al versleten zijn???
Dat ding staat misschien 6 uur per dag aan????
Ik draai met mijn kast van 100 piek al cker 1,5 jaar zonder dat er ook maar een fannetje aanloopt, ik denk dat je fan gewoon versleten is. Ik zou wel ff terug gaan als ik jou was.

• bAm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 19:11

bAm

zijn die papst fans ook een beetje stil (of wat zijn anders goeie, stille fans voor in een voeding) ik heb nl hetzelfde probleem

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mwa ik weet niet of dat onder de garantie valt, maar je moet 't natuurlijk altijd proberen!
maarja, een nieuw fannetje kost ook niet zoveel hè

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik hem zelf openmaak valt de garantie toch???
Dus ik kan het ook lekker door de computerboer laten doen :Y)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 10:56 schreef Richard95 het volgende:
Ja als ik hem zelf openmaak valt de garantie toch???
Dus ik kan het ook lekker door de computerboer laten doen :Y)
Dat zou ik wel doen, anders is ook de garantie van je voeding weg.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als de lagers toch versleten zijn waarom loopt die dan niet de hele tijd aan?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 10:59 schreef Richard95 het volgende:
Maar als de lagers toch versleten zijn waarom loopt die dan niet de hele tijd aan?
Haha mooie nieuwe ondertitel, maar ik weet niet. Ik heb het ook weleens gehad met een sys. fan. Als je er een keer tegen aan mepte hield ie er weer een tijdje mee op. 8-) Hij deed het vooral erg als je de pc net aanzette.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:02 schreef djcrossfire het volgende:

[..]

Haha mooie nieuwe ondertitel, maar ik weet niet. Ik heb het ook weleens gehad met een sys. fan. Als je er een keer tegen aan mepte hield ie er weer een tijdje mee op. 8-) Hij deed het vooral erg als je de pc net aanzette.
Ik heb er nu al 15 min helemaal geen last van....bij mijn is het niet als ik de pc aan zet het gaat gewoon als die er zin in heb!!

Verwijderd

Topicstarter
KEIHARD De muziek aan heb je er ook geen last meer van 8-)

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Wat een gezeik om een fannetje !

Even de stappen die je moet ondernemen:

1. Schroef de voeding uit de kast
2. Ga naar je computerboer
3. Leg voeding op toonbank met factuur en zeg FAN KAPOT !
4. Ga naar huis met een stille voeding

Is dat nou zo moeilijk ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 11:15 schreef Artje het volgende:
Wat een gezeik om een fannetje !

Even de stappen die je moet ondernemen:

1. Schroef de voeding uit de kast
2. Ga naar je computerboer
3. Leg voeding op toonbank met factuur en zeg FAN KAPOT !
4. Ga naar huis met een stille voeding

Is dat nou zo moeilijk ???
Ja...bij mijn neef (caveman)liggen er ook nog 2 300 WATT voedingen die van mijn zijn....maar daar is het gewoon een opslagplaats . :)
Kan ik eventeweel ook nog een 300watt vandaan halen.
Want met die garantie is die computerboer niet echt rap...
BTW....hij loop nu al een halfuur niet aan.....jaja en hij daait nog rond ook!!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 09:57
Ik heb altijd de eerste 2 minuten nadat ik de computer net aangezet heb een teringherrie. Daarna is het over en komt het ook niet meer terug.

Verwijderd

Topicstarter
OW nog ff een vraagje....hoe zitten die voedingsfannen aangesloten (stroom) met zo'n 3 pins of 2 pins??

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:24 schreef Richard95 het volgende:
OW nog ff een vraagje....hoe zitten die voedingsfannen aangesloten (stroom) met zo'n 3 pins of 2 pins??
Bijna altijd met een 2 pins connector, maar die is per voeding weer anders. Soms zitten ze gewoon op de print gesoldeerd :z Heb dit zelf ook gehad, maar gewoon een nieuwe fan ingeschroefd, en de oude weggedonderd :)

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik had ook een aanlopende voedingsfan maar als ik er met me schroevendraaier tegenaanduwde liep ie niet aan dus heb ik toen ik het zat werd (na een aantal weken :)) hem ff opengesloopt en alles wat er in de buurt zat een beetje weggebogen en nu is ie weer goed.
Pagina: 1