Fortissimo weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03
Sinds een tweetal maanden heb ik een probleem met m'n Fortissimo geluidskaartje. Plotseling, tijdens een XP sessie, gaan de speakers een hoge frequentie uitstoten, zonder pauze. Ik draai dan geen apps die de kaart aanspreken, maar bv alleen E-Donkey.

Een warm of cold boot verhelpen het probleem niet. ;( Sterker nog, tijdens de bios selfcheck hoor ik die geluiden weer, en als de hd's gaan draaien, lijken die serie geluiden een beetje op de handshake van een analoog modem. :?

Het enige dat TIJDELIJK helpt, is de PCI kaart naar een ander slot verhuizen (moet soms twee keer achter elkaar). Dan wil ie wel weer voor een weekje ofzo. Andere maatregelen als bios update, driver un- en reinstall, ander geaard stopcontact, alle PCI kaarten omgooien, hebben geen effect. Andere PCI kaarten vertonen geen problemen.

Kan het een aardingsprobleem van het mainboard zijn? Omdat de bewegingen van de hd's zich lijken te verplaatsen naar de speakers... Heeft iemand een idee? PC-config staat in m'n sig. Ik word er kriegel van... :(

• Dielie
Niemand?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

dump de dodo, breng de kaart terug : koop een SB audigy
of live (zijn wat emer problemen mee)
hercules heeft gewoon kutondersteuning. (ikzelf heb een ISIS_

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

een keer eruitrukken, en er op nieuw inrammen (die kaart dan)
ow dat helpt niet, naja. zit denk ik toch niks anders op dan een nieuwe kaart

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 22:13

4POX

Everybody is wired

Op zondag 14 april 2002 13:48 schreef gitaarwerk het volgende:
dump de dodo, breng de kaart terug : koop een SB audigy
of live (zijn wat emer problemen mee)
hercules heeft gewoon kutondersteuning. (ikzelf heb een ISIS_
Probeer eens de yahama refence drivers.. Het is toch een yahama chippie wat erop zit ?

AKA Rinkel weblog

• Dielie
Driver probleem lijkt het niet te zijn, omdat bij een cold boot, na een nacht uitgestaan te hebben, die geluiden weer hoorbaar worden zodra de bios selftest start. Weird. :?

Die kaart gooi ik eruit. Ga voorlopig wel even verder met het onboard verhaal (knap waardeloos overigens, die chip). Tijd voor een Creative, zoals ik altijd eigenlijk heb gehad. :9

Dank voor jullie reacties!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 14 april 2002 14:49 schreef 4POX het volgende:

[..]

Probeer eens de yahama refence drivers.. Het is toch een yahama chippie wat erop zit ?
is die ook voor de isis?
op de isis zit zover ik weet een dream chip ofzow
ik ga binnenkort over op de ESI (former Egosys) Waveterminal 2496. Top kaartje onder de enkel in enkel uit. :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Heb je de Windows 2000 drivers al gedownload.
Ik heb ook de Fortissimo (de I) onder XP draaien en geen problemen.
Pagina: 1