Ik heb op mijn PC reeds win98 geinstalleerd op C:, Win XP op een aparte NTFS partitie. Ik heb vandaag ook nog een nieuwe harddisk gekocht van 40 GB, en wil nu Linux installeren.
De nieuwe harde schijf heb ik inmiddels geformatteerd en onderverdeeld in 3 partities van ieder 13 GB. Dus resumerend heb ik nu:
C: Win98 (FAT 32) 10 GB
D: WinXP (NTFS) 10 GB
G: Partitie 1 (13 GB)
H: Partitie 2 (13 GB)
I: Partitie 3 (13 GB)
Ik heb ook een bootmenu waarop ik kan kiezen tussen win98, en win xp.
Zoals gezegd wil ik nu Linux erbij installeren. Ik heb de ISO file gedownload van het internet, maar nu. Wat moet ik nu doen om Linux te installeren op mijn PC, en dat alles gewoon blijft draaien. Ik wil ook graag Linux in het Bootmenu laten komen zodat ik kan kiezen wat ik wil opstarten. Kan iemand me vertellen wat ik exact moet doen?
De nieuwe harde schijf heb ik inmiddels geformatteerd en onderverdeeld in 3 partities van ieder 13 GB. Dus resumerend heb ik nu:
C: Win98 (FAT 32) 10 GB
D: WinXP (NTFS) 10 GB
G: Partitie 1 (13 GB)
H: Partitie 2 (13 GB)
I: Partitie 3 (13 GB)
Ik heb ook een bootmenu waarop ik kan kiezen tussen win98, en win xp.
Zoals gezegd wil ik nu Linux erbij installeren. Ik heb de ISO file gedownload van het internet, maar nu. Wat moet ik nu doen om Linux te installeren op mijn PC, en dat alles gewoon blijft draaien. Ik wil ook graag Linux in het Bootmenu laten komen zodat ik kan kiezen wat ik wil opstarten. Kan iemand me vertellen wat ik exact moet doen?