Toon posts:

[flash] correcte manier Flash in html embedden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor code gebruiken jullie om in HTML een Swf te laten zien? Want ik gebruik meestal Dreamweaver 4. Maar deze produceert een, vind ik, 'vieze' rommelige code. Dit dus:
code:
1
2
3
4
5
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="750" height="520" align="middle">
<param name=movie value="home.swf">
<param name=quality value=high>
<param name="menu" value="false">
<embed src="home.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="750" height="520" align="middle" menu="false"></embed></object>

Maar ik heb veel dingen verwijderd, en dit bleef over.
code:
1
<embed src="home.swf" menu="false" quality="high" width="750" height="520" align="middle"></embed>

Dit deed het prima! Dus wat is het verschil? Waarom is de object tag nodig? Loop ik risico als ik object weg laat? Want zo is het code veel netter! :)

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Die object TAG is geloof ik voor mensen die flash niet geinstalleerd hebben. Daarmee kan IE zien waar hij de plugin vandaan moet halen. Het zal dus wel correct werken, behalve als de bezoeker geen flash geinstalleerd heeft, want IE neemt dan ook niet de moeite om het te downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus het is 'veiliger' om de object tag er in te houden... Nou hier had ik wat aan. :) Goed punt!

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

als ik het -als HTML-noob- goed heb, gebruikt IE de object-tag en NS en Mac de embed-tag.

Ik begrijp echter niet wat het probleem is, in het bovenste gedeelte staat de manier hoe alle browsers je Flash goed kunnen laten zien, maar dat vind jij rommelig??! :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind het zeker rommelig.. Ok relatief gesproken. Vooral dit: <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" vind ik niks. Maar ja, als het moet, dan doe ik het.