Toon posts:

Mobo stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
&%$#zooi,

net wilde ik wat ventilators in mijn case terugzetten op 12 volt... (stonden eerst op 7 volt). toen die kabeltjes veranderd, terug gezet, en ja hoor... dat ding begon te roken... Snel pc uit en die stekker uit mijn mobo getrokken.
Even gekeken op tweakers... en toen de juiste kleur combi gevonden. Opnieuw gereboot, en alles werkte goed...

Juist,nu fase 2.. nog even 2 vans aansluiten achterin mijn kast, en deze direct op mijn voeding aangesloten. Deze fan werkte het niet...pc opstarten en voordat ik het doorhad, begon iets in mijn kast te roken en zag ik een korte flits. snel pc uitgezet, maar nu komt het. Al mijn ventilatoren die op mijn moederbord zijn aangesloten( dus die van cpu een vooronder van de intake, en 1 extra aanvoer voor cpu), doen het dus keihard niet meer :'(

.... Ik heb mijn pctje wel weer aan de praat gekregen. (cpu van direct op voeding), maar wat kan er nu stuk zijn???? Programma van mijn mobo (asus a7a) geeft aan dat alle voltages goed zijn....

damn wat kan dit zijn, en hoe kan ik dit oplossen?????

Verwijderd

ik denk dat die dingen het nooit meer gaan doen ;(. Je zal je heil idd moeten zoeken in molexen.

Verwijderd

Rook = over verhitting van onderdeel
Flits = vette kortsluiting, en das nooit goed bij een mobo
ik vin dat je geluk hebt dat ie het uberhaubt nog doet :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, dit ook zoiets gehad met een ABIT mobootje, voeding gaf hem iets teveel stroom.
Dat begon ook heel leuk te roken en te fikken. Dag mobo :(

dus ik denk dat dat mobootje van jou ook afgeschreven is.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit het met garantie.

ik heb die asus vorig jaar februari bij pcdumpdag gehaald..
moet ik dan contact opnemen met computerland, of direct met asus nederland?

en wat is hun adres dan?

uhm.. trouwens wat is een molex??

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 13:15 schreef vibe_line het volgende:

en wat is hun adres dan?

Ik zou eerst computerland proberen, dan asus. Voor adressen zie pricewatch en asus.nl
Molex = stekkertje van voeding waar je nu je fans op aangesloten hebt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me het handigst als je contact opneemt met ComputerLand, teminste, als je nog garantie hebt. Het adres van Computer Land staat op de bon :). De mensen van ComputerLand sturen dan wel evt. het moederbord door naar Asus Nederland en weten daar dus ook het adres van. Ik zou d'r maar op rekenen dat het best lang kan gaan duren aangezien dit een niet erg veel voorkomend probleem is en hij waarschijnljik dus opgestuurd zal moeten worden :{
Op zondag 14 april 2002 13:15 schreef vibe_line het volgende:

en wat is hun adres dan?

Een voorbeeld van een molex stekkertje: (van voren)
Afbeeldingslocatie: http://www.low-noise.de/images/lueftersteuerung/molex_pins_600.gif

Verwijderd

Topicstarter
Thanx for the answers..

Ben vandaag naar Computerland geweest, en ik kan mijn moederbord terugbrengen.. gelukkig zit er nog 15 dagen garantie op via Computerland. Ze gaan nu kijken of het probleem echt aan mijn mobo ligt, of dat het iets anders is.
Ik ben dat kreng nu minimaal een week kwijt, en dan gaan ze bepalen of ik een nieuwe krijg of dat ie teruggaat naar Asus zelf.Nu heb ik nog een aantal vraagies.

vraag 1:
Kan ik eigenlijk aanspraak maken op een tijdelijke moederbord? Deze pc wordt namelijk in een studio gebruikt, kortom als deze pc wegvalt. Ligt voorlopig de studio op zijn gat :'( .

Bovendien deel ik de studio met een Mac freak die dan weer eens gelijk gaat krijgen met die onzinnige mac pc war... (mooie is wel dat de geluidskaart (van 3000 piek) alleen op pc werkt hehe... >:)

vraag 2:
Hoe kan ik nu simpel checken waar de fout ligt? ik heb niet echt poen over om de eventuele onderzoekskosten te betalen, als blijkt dat de mobo ok is, en dat het probleem bijvoorbeeld aan de voeding ligt. ( dit lijkt mij niet het geval omdat asus probe aangeeft dat de 12 volts voedinglijn ok is, net zoals de andere voltages)

Verwijderd

Topicstarter
schop of zoiets?!?!?! :?

ik zal nu van iedereen te horen krijgen dat ik onnodig loop te kicken, maar ja... vanavond wil ik die pc gaan testen.. dus kom op tweakers !!!!!

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 18:21 schreef vibe_line het volgende:
Thanx for the answers..

Ben vandaag naar Computerland geweest, en ik kan mijn moederbord terugbrengen.. gelukkig zit er nog 15 dagen garantie op via Computerland. Ze gaan nu kijken of het probleem echt aan mijn mobo ligt, of dat het iets anders is.
Ik ben dat kreng nu minimaal een week kwijt, en dan gaan ze bepalen of ik een nieuwe krijg of dat ie teruggaat naar Asus zelf.Nu heb ik nog een aantal vraagies.

vraag 1:
Kan ik eigenlijk aanspraak maken op een tijdelijke moederbord? Deze pc wordt namelijk in een studio gebruikt, kortom als deze pc wegvalt. Ligt voorlopig de studio op zijn gat :'( .

Bovendien deel ik de studio met een Mac freak die dan weer eens gelijk gaat krijgen met die onzinnige mac pc war... (mooie is wel dat de geluidskaart (van 3000 piek) alleen op pc werkt hehe... >:)

vraag 2:
Hoe kan ik nu simpel checken waar de fout ligt? ik heb niet echt poen over om de eventuele onderzoekskosten te betalen, als blijkt dat de mobo ok is, en dat het probleem bijvoorbeeld aan de voeding ligt. ( dit lijkt mij niet het geval omdat asus probe aangeeft dat de 12 volts voedinglijn ok is, net zoals de andere voltages)
Ten eerste is het niet de bedoeling te kicken binnen 6 uur, 6 uur is een nette tijd. Wij kijken echt niet alleen naar de 10 bovenste topics hoor :+
1. Je hebt geen recht op een vervangend moederboard, tenzij je een extra garantie daarvoor afgesloten hebt. Je kan het natuurlijk wel altijd proberen ;)
2. Je kan het simpel checken door een ander mobo van iemand anders te lenen en die ff op je stuff aan te sluiten. Er moet wel iemand te vinden zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
owkee,

kan ik simpelweg mijn moederbord met cpu koeler en mijn geheugen uit mijn pc halen, in een doos (van moederbord)zetten, en dan van een ander systeem alleen de voeding op het moederbord aansluiten, om te kijken of de ventilatoren gaan draaien?

of moet ik die andere moederbord eruit halen, en dit bordje helemaal aansluiten met hdd en videokaart?

scheelt nogal wat schroefjes los en vastdraaien.....
Pagina: 1