Toon posts:

DMI pool date + raid config

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb de search gebruikt maar er komt voor mij niets nuttigs uit.
Mn pc blijft dus hangen bij DMI Pool Data.. met een bootflop blijft hij ook hangen.. Zolang ik iig mn 2 hds op Raid-0 heb aangekoppeld.. Zodra ik een andere hd erop gooi, doet hij het prima en gaat hij gewoon door. betekent dit dat 1 van mn hds kapot is? Hij ziet ze nl wel gewoon, en zegt ook niet dat de raid array broken is. En ik mag het ook hopen van niet, want dan ben ik 80 gig aan belangrijke spullen kwijt :(

Verwijderd

Is mischien stomme vraag ,weet ook maar weinig van raid. :?
Maar staan de jumpers van de schijven goed cq master slave en ook in goede volgorde.
tis maar een idee hoor. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 04:30 schreef gumpert het volgende:
Is mischien stomme vraag ,weet ook maar weinig van raid. :?
Maar staan de jumpers van de schijven goed cq master slave en ook in goede volgorde.
tis maar een idee hoor. :?
:D Ja die staan goed.. Kijk het heeft altijd goed gedraaid en nu opeens niet meer.. Dus ik ben bang dat of mn raid config defect is, of 1 van mn schijven niet lekker meer is..

Of is er iets mogelijk dat ik de schijven toch nog kan back-uppen?

Verwijderd

Als ik het goed heb gelezen kun je er wel met een andere schijf de twee raid schijfen benaderen?
Als dat zo is zou je met ghost of drive image een backup van de boel kunnen maken .
Dan kun je in ieder geval kijken welke schijf de storing geeft.
Worden ze wel in het bios gevonden de beide schijven?
Zet anders de boel in het bios weer op setup defaults of bios defaults.
Raar blijft het wel ,als alles voorheen goed heeft gewerkt.
je hebt niks veranderd of geinstaleerd voor dat de gein begon bij je.

Verwijderd

Topicstarter
Nee als ik de raid schijven aansluit, dan gaat hij niet verder.. dus ook niet als ik er een andere hd bijhang.. alleen als ik 1 andere hd zonder what evver eraan hang, dan doet hij het...
-In de bios worden ze weergegeven
-Raid bios geeft geen error dat er 1 schijf mist ofzow
-Bios defaults al een keer gedaan
-Die ESMC ofzow ook al een keer gereset.
-Nix werkt :D

Verwijderd

Ik had juist het omgekeerde. Op het moment dat ik er een losse HD aan mijn gewone IDE hing, dan wilde hij ook niet meer verder. Ook bootfloppy niet.
Ik heb het toen maar zo gelaten, aangezien het toch maar ff voor overpompen was.
Pagina: 1