chello VS adsl [wie heeft hands-on ervaring?]

Pagina: 1
Acties:

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Hallo,
Ik heb Chello en ben die jongens MEER dan spuugzat. Nu wil ik wel overstappen op ADSL, maar dan wil ik wel weten of ik niet van de regen in de drup terecht kom. Wie heeft er ervaring met ZOWEL Chello als ADSL (maakt niet uit welke, als 't maar ongeveer zelfde prijscategorie is als 40 a 60E per maand)? Is de overstap (inclusief hoge installatiekosten) de moeite waard, of moet ik niet lullen en het accepteren dat Chello:

- de laatste tijd kut is (zie GOT)
- de prijzen verhoogd

Thanks for any info...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als Chello kut is, dan zie ik geen rede waarom niet over te stappen naar ADSL...

They made me do it.

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 01:41 schreef Tom S. het volgende:
Als Chello kut is, dan zie ik geen rede waarom niet over te stappen naar ADSL...
Daar heb ik dus weinig aan aan zo'n reply (no offense), ik wil hands-on ervaringen. Als ik 200E betaal voor installatiekosten om er dan achter te komen dan ADSL net zo kut, zo niet nog kloteriger is dan Chello, schiet ik daar niets mee op en is dat dus ZEKER WEL een reden om NIET over te stappen. Snappu?

• Gardocki
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 01:42 schreef ThePriest het volgende:

[..]

Daar heb ik dus weinig aan aan zo'n reply (no offense), ik wil hands-on ervaringen. Als ik 200E betaal voor installatiekosten om er dan achter te komen dan ADSL net zo kut, zo niet nog kloteriger is dan Chello, schiet ik daar niets mee op en is dat dus ZEKER WEL een reden om NIET over te stappen. Snappu?
Ik ben zelf overgestapt van Chello naar ADSL, maar niet omdat het slecht was. Maar uit ervaring weet ik dat ADSL toch een stukje stabieler is dan Chello. Dat verschilt weer per ISP. Ik denk niet dat je met ADSL meer problemen krijgt dan Chello, ik denk een stuk minder.

They made me do it.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ben overgestapt van Chello naar Cistron. Op 3 storinkjes na of zo is het alleen maar perfect. Maar ja, slechter dan Chello is echt onmogelijk |:( Op m'n werk hebben we trouwens mxstream via xs4all, en ook daarover niets dan lof. Die hoge aansluitkosten zijn het imho dubbel en dwars waard, als je weer eens normaal wilt kunnen internetten :)

Exact expert nodig?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Geen idee over chello, maar ik kan wel zeggen dat ADSL gewoon echt goed is :)

De snelheden zijn "wat minder" bij de goedkopere pakketten, maar de stabiliteit en betrouwbaarheid van je verbinding roelt gewoon :)

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 04:00 schreef Crazy_D het volgende:
Maar ja, slechter dan Chello is echt onmogelijk |:(
Zeker nog niet bij providers Zoals Rendo de Kooi en Via Networks/IAE gezeten :)

Anyway, ADSL is zeker beter dan Chello.
Ik ga binnenkort een abo afsluiten, (TweakDSL *D) maar heb o.a. het ADSL produkt van Cistron al werkend gezien bij iemand.
Het is vooral sneller(ligt eraan welk abo natuurlijk) en stabieler + je deelt je connectie niet met andere mensen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
OK, ik heb een iets andere ervaring; ik ben overgestapt van ADSL naar Chello :P. Ik heb toen een kennismakingsabonnementje gehad bij Planet. Even puntsgewijs mijn ervaringen:

ADSL:
- Zeer stabiel
- Vrijwel altijd downloaden met maximum bandbreedte
- Theoretisch maximum lager dan bij Chello
- Servers draaien, netwerk aansluiten en dergelijke is allemaal toegestaan

Chello:
- Verbinding valt iets vaker weg (hangt af van regio, bij mij - Rotterdam - niet zo vaak)
- Snelheid is in sommige regio's hoger (hier bijvoorbeeld) haal ik rond de 120 KB/s), in andere regio's is het huilen met de pet op
- Geen vast IP-adres
- Server runnen of netwerk is niet toegestaan, officieel

Al met al blijf ik persoonlijk voorlopig bij Chello, omdat het in mijn regio niet zo slecht is in vergelijking met ADSL. Mocht de kwaliteit verder dalen, de prijs nog verder stijgen of gaat er iets failliet, dan maak ik de stap naar BBNed.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zondag 14 april 2002 04:37 schreef Raven- het volgende:
Het is vooral sneller(ligt eraan welk abo natuurlijk) en stabieler + je deelt je connectie niet met andere mensen.
Dat wel.. ook bij ADSL heb je overboeking, dus heb je een maximum bandbreedte en een gemiddelde bandbreedte - behalve bij hele dure SDSL-lijnen (overboeking 1:1). Dit gaat er gewoon van uit dat niet iedereen altijd online is en van zijn maximum bandbreedte gebruik maakt, en dat is ook vrijwel altijd zo. Het is wel waar dat je bij kabel iets meer de invloed voelt van je leechende buurman :), maar zo groot is het verschil niet.

Verwijderd

Ik heb ook geen problemen met Chello, werkt als een tiet!
maarja ik ben ook overgestapt van compuserve!

ADSL is ook wel goed maar ik heb toch liever chello

Verwijderd

als je een geodkoop adsl abbo wil met goede kwaliteit en die weinig kost
zon breddband plus 768/128
modem/router gratis
aansluitkosten gratis
extra lijn gratis
de lijn is van versatel en is super stabiel draai er nu 8 maanden op nog geen 1 keer uitval gehad
denk er maar eens over na kabelaars
o ja 54 euro om niet te vergeten p.m

• Pc123
  • Laatst online: 04-08 23:18
Als Chello goed werkt heb je een veel snellere verbinding voor net zo veel geld. Woon je in een regio waar Chello slecht is dan is ADSL een betere keuze.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 20:44

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 14 april 2002 10:14 schreef Kjev het volgende:
Het is wel waar dat je bij kabel iets meer de invloed voelt van je leechende buurman :), maar zo groot is het verschil niet.
Dat is/was bij mij nou juist wel anders. Ik heb Chello nog voor erbij, en leech af en toe met m'n laptop nog met Chello, en dan heb ik echt gigantische verschillen. Op rustigere momenten, in een ski-vakantie of doordeweeks 's ochtends pomp ik ruim 100kb/s, maar 's avonds en in het weekend mag ik blij zijn als ik de 30kb/s haal.
Met ADSL merk ik soms ook wel wat verschillen in snelheden, maar trager dan 200kb/s (uiteraard op een server die dat makkelijk trekt en waar ik 'normaal' 500+ haal) heb ik nog niet meegemaakt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Heb zelf Chello(test) + aDSL(Broadband MaXX)

Geloof mij maar, aDSL is 10x beter, overdag haalde ik met Chello gemiddeld zo'n 165 kB/s en 's avonds zakte het hele zootje in naar +/- 20 kB/s, surfen ging niet of nauwlijks, kut gewoon ....
aDSL gemiddeld vanaf een nederlandse server, bv ftp.planet, 786 kB/s.
's avonds surfen, net zo snel als 's middags, downen op ELK tijdstip een constante snelheid.
dit alles gemeten op mijn client die achter en 10 MB hubje zit aan brakke utp cables... >:) en waar nog 3 andere pc's aan hangen ... waarvan 1 andere ook intensief in gebruik ,....

Kortom, het is je geld meer dan waard, ik doe het samen met vriendin, ieder € 45,=, misschien dat jij iemand in je omgeving hebt waar je de prijs mee kan delen .....

Verwijderd

Yo, ik heb ook Chello gehad. Omdat ik ging verhuizen heb ik het helaas op moeten zeggen. ;(

Vond ik errug jammer, aangezien ik een superverbinding had bij Chello. Uiteraard had ik wel eens 1x per maand storing van par uurtjes maar had ik persoonlijk weinig moeite mee.

Chello gaf nl. 3x zoveel bandbreedte als mijn huidige Versatel ADSL verbinding, en dat voor hetzelfde geld. Ik woonde trouwens in Rotterdam toen ik Chello had.

• dezero
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb zelf geen chello gehad (upc vindt amsterdam oost te arm), maar wel bij chello-abo's gesurft. het downloaden ging grappig bij chello: even retesnel dan stopt ie ff en dan weer retesnel. website kwamen langzamer binnen dan met mijn adsl basic van xs4all, downloaden was wel sneller.

advies aan iedereen die nu chello heeft:
wacht op bbned adsl via xs4all. dat is een stuk sneller dan chello. je hebt ook nog eens toegang tot één van de grootste newsservers ter wereld: newszilla. xs4all heeft ook betrouwbare en snelle servers. de service is ook beter.
Pagina: 1