Alternatief voor Ultracurve??

Pagina: 1
Acties:

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik vroeg me af of deze preamp van T+A een alternatief is voor de Berhinger Ultracurve (gezien de "roomcorrection" functie, die er kennelijk opzit). Vind de info een beetje vaag.

verplichte pic
Afbeeldingslocatie: http://www.taelektroakustik.de/images/r_system/pd1200r.gif

Niet zo indrukwekkend, maar gezien de reputatie van T+A zal het wel goed en duur zijn.

edit. heb ergens een prijs gevonden van euro 2185, + 650 voor de versie met "Analogausgang (D/A-Wandler)"

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

2x

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Hoe stel je zo'n ding in man je kan ja niks zien wat je gewijzigd hebt.

• Duck-Twacy
Goede vraag. Men heeft het over een "listening room calibration process". Hoe dit uitgevoerd wordt is niet duidelijk. Ik denk dat ik eens bel met Zwaard hifi (r'dam), want daar schijn ie te staan (volgens hifi.nl).

• Duck-Twacy
Op zondag 14 april 2002 02:14 schreef Duck-Twacy het volgende:
Goede vraag. Men heeft het over een "listening room calibration process". Hoe dit uitgevoerd wordt is niet duidelijk. Ik denk dat ik eens bel met Zwaard hifi (r'dam), want daar schijn ie te staan (volgens hifi.nl).
Nog ff gebeld met Zwaard Hifi. Het apparaat bevat een soort computer gestuurde equalizer (22 banden of zo, met fase correcties etc). Het inregelen van de pre amp wordt uitgevoerd door de importeur met externe apparatuur en niet op het apparaat zelf. Alleen de "instellingen" worden door het apparaat bewaard. Beetje jammer dus. Wel ideaal voor iemand die goede akoustiek correctie wil, zonder daar zelf veel voor te hoeven doen. Na verbouwing of verhuizing moet de de importeur weer voordraven (tegen betaling uiteraard).

Kost ook nog eens 2800 euro in Nederland. Beetje veel, maar het is verder wel een geavanceerde digitale voorversterker van topkwaliteit.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pittige prijzen :o. Als het alleen om die correctie gaat lijkt de prijs/kwaliteit van een ultracurve me beter.

Maar man oh man, wat maken die lui een mooie spullen! Zelfs een home cinema versterker ziet er stoer uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.taelektroakustik.de/images/r_system/sr1510r.gif

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1