Op zondag 14 april 2002 00:51 schreef TryToListen het volgende:
Ik als redelijke gebruiker kan hier alles vinden. Je hoeft "bijna" geen nieuw topic aan te maken omdat je zo goed als alles al terug kunt vinden met "search".
vreemd dat hier zoveel instemming voor is, GoT is namelijk een forum en geen knowledge base, met de huidige search en onduidelijk over technische ontwikkeling is het ook een pijnlijke vergissing die pretentie te gaan innemen.
persoonlijk ben ik blij met nieuwe bezoekers die geinteresseerd vragen stellen, zolang dat onderdeel is van hun eigen zoektocht, na google en eventuele knowledge bases/referenties (IRT, msdn) en uiteindelijk zelfs die halve GoT-search.
dat een vraag 'onder mijn niveau' zou zijn of dat er in een grijs verleden ooit een keertje één topic was geweest waarin een soortgelijk probleem werd besproken is geen reden om een vraagsteller te gaan flamen; dat is, analoog aan MREn, ook iets dat "meer mensen moeten snappen".
GoT is een forum en bestaat dankzij het feit dat er mensen zijn die vragen stellen. GoT is groot geworden doordat mensen met begeisterung daarop antwoord gaven.
dat er nu ook veel typetjes langskomen die van 'horen zeggen' geloven dat men je op GoT direct helpt (in de vorm van dienbaar een kant-en-klaar antwoord te serveren), 1 keertje de search gebruiken en vervolgens
een topic met simpele vraag denken te 'mogen' stellen, want, "ze hebben de search gebruikt"...
dat is een probleem van het huidige GoT, en daarvoor zal een oplossing moeten komen, al dan niet gedeeltelijk ermee te leren leven als wel-zoekende GoT-gebruiker.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen