Toon posts:

Welke monitor aanbevolen ????LG / ilyama / sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik weet dat dit een vaak voorkomende vraag is maar heb toch jullie hulp nodig.

Ik wou eerst de LG Flatron 915 kopen, maar heb in een review gelzen dat deze niet zo goed is.

Help me uit de nood en raad me aan doormiddel van voor en nadelen welke mon. ik moet kopen onder de F 1000 ,-

Vereisten

17 inch
hoge res.
kleine dot pitch

Thnks

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Mikedigi,

Wat betreft Iyama, ik heb zelf de S702GT. Ben ik heel tevreden over. Over het algemeen heeft Iyama een goede prijs/kwaliteit verhouding. Het zijn gewoon goede monitoren, punt.

Sony is ietsje duurder, maar is absoluut top of the bill, samen met Philips.
Op mijn werk heb ik een 17" Sony Trinitron. Is ietsje mooier, maar ik moet zeggen dat ik het verschil eigenlijk niet echt merk. Op het moment dat je in een ruimte zit met een groot raamoppervlak (dus veel lichtinval op je beeldscherm) is Trinitron (of Diamondtron van Iyama) de moeite waard. Het beeld is onder die moeilijke omstandigheden beter. Als je de monitor zo plaatst dat je geen last hebt van invallend licht zou ik toch kiezen voor een normaal beeldkanon. Scheelt je gewoon een smak geld, en naar mijn mening is dat extra bedrag net de moeite niet. Kan je beter wat extra speelgoed voor kopen.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb nu bijna 3 jaar een 15" SONY Trinitron. Ben er echt super tevreden over. Als ik ooit weer een monitor ga kopen word het zeker weer een SONY. Het beeld is vlak en superscherp.

Verwijderd

Mikedigi waar heb je die review gelezen? Kun je de URL effe pasten?

Als ie niet zo goed is, ken ik mijn order misschien nog cancellen...en toch maar een liyama kopen

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:19
Ik zelf heb een Iiyama A702HT en dat is een zeer mooi bakkie! Res. tot 1600x1200 @ 75Hz! Ik zelf draai nu 1280x1024 @ 85Hz en dat is smooth kan ik je vertellen. Dotpitch van 0.25mm is ook zeer fijn. Ik merk het verschil echt vergeleken met mijn oude 17" 0.28mm dotpitcher.
Wat ook een goeie optie kan zijn is de 795FT van LG, ook een zeer mooi monitorretje en dat voor een iets lagere prijs, heeft volges mij dezelfde dotpitch als mijn Iiyama, misschien zelfs 0.24mm, kijk anders ff op www.lge.nl.

Suc6 dermee!

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
LG 795FT is een zeer goede monitor. idd een dot pitch van 0.24dpi. Gewoon goede en scherpe monitor en goedkoper dan ilyama. Ilyama is bij de weg ook een goede monitor.

Markjuh has spoken.......

Verwijderd

Mee eens, ik heb ook een LG Flatron 795FTplus en dat ding is super hoor :) ikzelf ben helemaal weg van de manier hoe je je OSD bediend (touch sensitive buttons) en ik vindt em nog mooi ook :)

Verwijderd

Lotgenoten, Ik heb ook de Flatron 795FT Plus en hij is dus echt ZWAAR oké!!!!!!! hij heeft een mooi schecp beeld, een plat scherm en een goede osd, wat wil je nog meer?

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik krijg vrijdag een 21-inch ACER, en die kan een resolutie: 1600 X 1200 @85 Hz.

Lijkt me een heel goed beeldje:).

Verwijderd

dat is leuk voor je sarge maar ik geloof dat je buiten budget gaat daarmee:)

ff een ding over die lg,heb hem nu ook en is heel mooi maar je moet echt wennen aan vlak beeld.het idiote is dat je steeds denkt dat het beeld hol staat.

mzzl

bullet

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zowiezo moet je niet te veel laten leiden door wat anderen zeggen en zelf monitoren bekijken. Jij moet er een aantal jaren naar turen, dus wat jij prettig vind is belangrijk.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

LG

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
We hebben beneden een IIyama 3818MT 15,1" TFT staan...heel cool :) Ik heb er counterstrike op gespeeld (uiteraard op 1024x768 - hoger kan ie niet en lager wordt er niet mooier op) maar dat is ECHT vet :)

Plus dat het zo'n 30 kilo sjouwen scheelt met m'n IIyama VMPro 450 naar een LAN party :)

Maar goed, dat ligt buiten het budget :) De IIyama A705MT kost zo'n 700 gulden en is een hele goede monitor.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

als je een iiyama koopt neem dan wel een Pro model. die hebben een kompleet vlakke beeldbuis.

Verwijderd

Ik zou voor de ilyama gaan, en dan met platte beeldbuis, is weer een stuk rustiger voor de ogen. Voor Philips zou ik als laatste gaan, maar dat is enkel persoonlijke voorkeur. De Ilyama monitoren vindt ik gewoon een mooier beeld geven....

Verwijderd

Ik zou gaan voor een Iiyama A702HT ... beeld is zeer scherp, en mocht er iets mis zijn dan heb juh 3 jaar on-site garantie..!! Die Sony beeldbuis zou ook wel fijn zijn maar de service die je krijgt is een stuk minder

T.net Pricewatch: Iiyama 17" A702HT Vision Master Pro 410 FL 839,-

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
De IIyama A705MT is een "Business-versie" van de A702HT. Dus met eenzelfde vlakke beeldbuis. Twee verschillen: Hij kan minder hoge refreshrates aan (100Mhz max ipv 120Mhz geloof ik) en hij is 200 pieken goedkoper.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Wat is de beste monitor voor rond de 500 pieken? Mijn budget is vrij beperkt, maar ik heb toch het idee dat mijn huidige monitor wat flikkert op hoge resoluties, m'n oogjes worden wat moe...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Hmm, das misschien toch wel erg weinig, die Iiyama 17" A705 MT is 720 piek ofzo, die is goed? *zucht*, dan toch maar gaan werken...;)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34

BNX

100% Iiyama Vision Master Pro 410
is rond de 800 piek...

Je kunt zelfs 1600x1200 met een 'menselijke' refrsch rate weergeven.

i rest my case...

<offtopic>
Ik liep gisteren door de stad en bij Megapool stond de Philips 19S, jawel, 0.26 voor 999 piekies...
</offtopic>

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Iiyama A705MT, voor ongeveer 750 piek, de beste monitor voor dat geld !!! Lekker vlak refresh rates hoog genoeg voor normaal gebruik.
Pagina: 1