Pinnacle PCTV Pro - kl*te software!

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik heb dus zo'n Pinnacle PCTV Pro met radio en stuff, maar ik heb daar een aantal problemen mee (en ook wat vragen):

a) onder windows XP met hun so-called XP software en drivers slaat de software m'n settings van m'n decoder niet op, ergo: na zappen tussen 2 zenders kan ik weer bij de settings de software van 'PAL' (wat 'ie op dat moment ECHT niet gebruikt) refreshen door 'NTSC' aan te klikken, en daarna weer 'PAL'.. ziek wordt je d'r van.. :(

b) radio software? hier is al vaker over gesproken op GoT maar ik heb nog geen enkele oplossing gezien, want zelfs na downloaden en installeren (inclusief aanzetten bij de install) installeert 'ie nog geen radio software :(

dus.. dit zijn de problemen.. als iemand ze herkent en eventueel een oplossing weet: laat het me weten! :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

geen oplossing, wel frustraties. onder win2k nb...

Ik heb hem er tijdelijk uitgetrokken tot er betere drivers zijn

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 00:00 schreef neographikal het volgende:
geen oplossing, wel frustraties. onder win2k nb...

Ik heb hem er tijdelijk uitgetrokken tot er betere drivers zijn
dus jij baalt er ook van he? :)

heb je wel es op http://www.dscaler.org/ gekeken? daar heb ik net een TV tooltje gescoord wat WEL enigzins fatsoenlijk werkt.. welliswaar zonder support voor de afstandsbediening, maargoed.. die gebruik ik toch 9 van de 10 keer niet...

Verwijderd

Versie 5 zou volgende week ofzo uitkomen (maak daar maar een maand van pinnacle al kennende)

Ow ja, en voor de driver met alle features zou je moeten betalen!!!!

EDIT 5.01 IS UIT!!!!!!!!!!!!!!! EFFE PROBERE :)
http://www.pinnaclesys.de/ussupport/drivers_results.asp?driver=yes&lang=2&product_id=618&os=16&type_id=4

Verwijderd

Gelukkig, het ligt dus tenminste niet aan mun pc of aan mijzelf :+ :(

Met win98se loopt het voor geen meter omdat het win98se is.
Voor win2k en xp is de software niet echt gemaakt volgens mij, daar ook allemaal vage errors en vastlopers :? :(

En vooral het geluid is bagger. Soms valt het geluid ineens weg tijdens het zappen van kanalen :(

Verwijderd

Hmmz, iets zegt me dat je voor goede WinXP support lang moet gaan wachten.

Ik heb een tijd geleden daar ff op de helldesk gezeten, en daar is me toch wel duidelijk geworden dat het management/development team niet echt luistert naar de wensen van hun klanten :(

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14
Ik heb hier een PCTV rave, na het downloaden van de xp software werkt deze prima onder xp. Behalve dan mischien dat het volume van m'n line out steeds vrij laag gaat staan, maar daar kan ik me niet druk om maken. :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
Probeer deze eens

http://www.borgtech.org/btv/

bTV is a TV tuner program which works on TV tuner cards with BT848/878 chip.
It can replace original TV tuner software which is often a royal piece of crap.

echt een perfect programma .. ook met eigen drivers

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Op zondag 14 april 2002 00:39 schreef Amien90 het volgende:
Probeer deze eens

http://www.borgtech.org/btv/

bTV is a TV tuner program which works on TV tuner cards with BT848/878 chip.
It can replace original TV tuner software which is often a royal piece of crap.

echt een perfect programma .. ook met eigen drivers
blergh.. freeware only graag.. dit noem ik spam

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:07
Probeer DSCALER (dscaler.org). Ik gebruik alleen de hardware driver van Pinnacle voor de PCTV (heb zelf de Rave, maar collega's van me hebben andere PCTV versies, en daar gaat het ook prima).
DC10 drivers is ook al een ramp. Ik koop geen pinnacle meer (maar ja, deze 2 gooi ik niet weg, voorlopig)
Helaas staat de hardware driver geen sleep/standbye toe, maar in combinatie met dscaler is het in ieder geval stabiel.
Gebruikt wel wat cpu (55% op een duron 800). Maar ja, zo vaak kijk ik nou ook weer geen tv op mn puter.
Oh ja, met dscaler kan je teletext mixen. Soms handig.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
/removed, er zit wel radio software in de nieuwe drivers.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

toch zuigen de nieuwe drivers ook zeer hard !
ik koop nooit iets meer van dit beroerde merk !
gr (8>

• Reptile-X
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 15:34

Reptile-X

߀ åf®åîÐ!

Op maandag 15 april 2002 01:14 schreef buitenb het volgende:
toch zuigen de nieuwe drivers ook zeer hard !
ik koop nooit iets meer van dit beroerde merk !
gr (8>
Je meent het!

Ik heb hier ook een, en sinds ik hem heb (bijna 2 jaar) heb ik het nooit goed kunnen gebruiken, ik heb ook DSCALER paar keer gebruikt maar sinds deze kaart zo kloote is werkt het ook af en toe niet echt, dus ik had hem al een tijdje uit mijn computer, dus ik denk "ik zal hem nog es in pluren en kijken of het werkt met de nieuwe drivers..." dus NOT! dat ding is nu voorgoed naar zijn %&#$%* want als ik iets open die met deze kaart werkt krijg ik vastlopers (onder XP, winMe en win98)

Ik ga het terug zenden naar Pinnacle, zodat ze deze kaart met de afstandsbediening in hun .... je weet de rest wel...

Een boze Pinnacle PCTV gebruiker (eigenlijk nooit kunnen gebruiken gebruiker)

Verwijderd

Je kan zelf eenvoudig voor welk programma dan ook afstandsbediening support maken.

Zoek het bestand profiles.ini (normaal gesproken in: C:\Program Files\Pinnacle\Studio PCTV\Remote)..
lees ook het bestand remote_en.doc in dezelfde folder en voor je het weet bestuur je zelfs winamp met je pinnacle afstandsbediening>:)!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...behalve je Pinnacle TVkaart waar het ding voor bedoeld is dus :P
What good is a remote control als die software je kanaalindeling niet eens kan vasthouden?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

http://btwincap.sourceforge.net/

toch kan ik met behulp van deze site nu wel fatsoenlijk in svcd formaat capturen en gebruik ik ook dscaler maar de zenders daarin goed krijgen is ook een ramp.
gr (8>

http://www.tv-cards.com/overclock.htm

hiero tv kaart overclocking >:)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb die nieuwste drivers geinstalleerd, en moet zeggen dat er toch wel een hoop verbeteringen in zitten. Het enige wat ik nog mis is een manier om de lijst met kanalen over te kunnen zetten als je Windows opnieuw installeert. Iedereen die klaagt zou eerst eens die nieuwe drivers moeten proberen, echt een verbetering. ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

beeld in versie 5 is zeer zeker stukken beter, en minder probs :P eindelijk gerechtigheid :)

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Misschien deze versie van de nieuwe drivers ook eens proberen, als het niet werkt ga ik weer snel terug naar de volgende prima combinatie:

http://iulab.com/index.shtml?bt8x8/about
Een of andere gehackte driver die ERG goed werkt (dat in tegenstelling tot..)

http://dscaler.org/
Tv kijk applicatie

http://www.girder.nl/
Programma waarmee je toch je remote kan gebruiken (ook in andere programma's)

Verwijderd

ff een vraagje:

Ik heb hier een Pinnacle PCTV Rave kaartje in mijn computer zitten.
Hier heb ik nu de video op aangesloten zowel met een
scart->tulp kabel als met een gewone tv kabel.
De tv kabel loopt dus van de muuraansluiting naar de video, waarna er er weer een kabel van de video naar de tvkaart loopt.
Ik heb ook de nieuwste drivers ervan geinstaleerd (5.01) maar als ik op tv wil gaan kijken blijft hij met een foutmelding komen;

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2879265341

Wat doe ik fout?

Ik las trouwens in een ander topic, dat het mogelijk een irq conflict zou kunnen zijn. :?

Verwijderd

Ik gebruik de PCTV Pro en heb vroeger de PCTV Rave gebruikt.
Beide functioneren goed in W2000 en WXP. Ook de software is redelijk.
De software bij die andere fabrikanten bij hun kaartjes leveren schijnt nog veel slechter te zijn.

Tevens zijn de prestaties van de kaartjes ook zeer goed.

DScaler is uiteindelijk wel de beste oplossing voor perfect TV-kijken. En wat hier het instellen van de zenders betreft. Deze kun je in ChannelText ofzo zelf editen.

Conclusie: Pinnacle is niet slecht. Maar zoals met bijna alle hardware moet je geduldig zoeken naar de goede configs en soms moet je accepteren, dat iets niet functioneert, zoals zou moeten. Dit ligt niet per definitie aan de fabrikant.

Verwijderd

Het Beeld van nieuwe drivers is beter, maar nog niet zo goed als met dscaler. Kan alleen radiozenders niet meer opzoeken, Ik heb alle instellingen incl. handmatig invoeren al geprobeerd, maar hoor alleen ruuuuuuuuiiiiisssss????

Iemand zelfde probleem?? :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb de radio op het ding eerlijk gezegd nog NOOIT gebruikt :D

Om TV te kijken gebruik ik Dscaler en om te capturen Nandub.
Onder Win2k werkt dat prima... drivers heb ik van hun site www.pinnacle-sys.com (of zonder de - ).
Niet de WDM drivers gebruiken, want die werken bagger!

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 20:18 schreef dennismasselink het volgende:
Het Beeld van nieuwe drivers is beter, maar nog niet zo goed als met dscaler. Kan alleen radiozenders niet meer opzoeken, Ik heb alle instellingen incl. handmatig invoeren al geprobeerd, maar hoor alleen ruuuuuuuuiiiiisssss????

Iemand zelfde probleem?? :?
Ik heb inderdaad ook geen radiozenders en heb toen de helpdesk van Pinnacle gebeld en kreeg via mail onderstaande reactie:

"Hierbij nog een reactie over uw vraag of uw radio werkt met de pctv 5.01 webinstaller.
Momenteel werkt de radio nog niet met de gratis 5.01 software er zullen zo spoedig mogelijk een update hier voor komen.

In de volledige versie, verkrijgbaar in onze e-store, is er wel al ondersteuning voor de radio.

Ik hoop u hiermee zo volledig mogelijk geinformeerd te hebben."

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb de mijne al lang in 2-en gebroken.... Was er zat van!

Raku

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

Iemand interesse in de Kanalenlijst van Casema Den Haag voor DSCaler ?
laat het ff weten dan post ik hem hier

Verwijderd

dat Dscaler roelt man, wat een beeldkwaliteit!! ik gebruik nu mn powerdvd niet eens meer, mn Onkyo dv555(net binnen ghehe >:) ) geeft onderhand nog mooier beeld, via tv iig :P

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

speel jij ook je dvds af met DScaler dan ?

Pagina: 1