HP Deskjet 510 papier invoer

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zojuist heb ik een klasgenootje met haar computer geholpen. Een paar kleine probleempjes zijn opgelost en de printer, een HP Deskjet 510, is aangesloten en functioneert.

Er is alleen een probleempje: De papier invoer gaat niet goed. Als je er een papiertje in stopt en zelf wat aandrukt zodat het door het wiel opgepakt wordt, dan lukt het, maar een stapeltje er in leggen en printen lukt niet. Het papier wordt niet door het mechanisme opgepakt.
Zou het kunnen dat de wieltjes versleten zijn?

Wat kan ik hier aan doen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wieltjes schoonmaken :)

Een doek vochtigmaken met warm water en dan schoonmaken :)

wel een oude doek pakken btw, inkt gaat er niet echt dat je zegt makkelijk uit ;)

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
anders de wieltjes effkes met alcohol schoon maken..

maar wel eerst met water probeeren.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 23:36 schreef veldmuis het volgende:
Wieltjes schoonmaken :)

Een doek vochtigmaken met warm water en dan schoonmaken :)

wel een oude doek pakken btw, inkt gaat er niet echt dat je zegt makkelijk uit ;)
Zou het daar echt beter van worden :? (/me heeft geen ervaring met printers)

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ja dit probleem zie je heel veel bij HP DeskJets.

Wielen schoonmaken werkt idd. Wat je ook kunt doen is de wielen licht opschuren.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05

BS

Toen mijn oom ook nog zoiets type printer had, en daar last van kreeg gebruikte hij een schuursponsje voor de wielen van de printer een beetje groffer te maken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat BS zegt klopt wel. Behalve de rol-problemen van de HP 600 series die je met wat water of alcohol kunt oplossen, heeft HP nog een veel ernstiger probleem met de 500 series gehad.
Voor de 500 series heeft HP een stof gebruikt in de rollen die ervoor zorgde dat ze veel sneller glad werden, en met een beetje schoonmaken niet weer goed te krijgen waren.
HP heeft voor de 500 series een opschuursetje gemaakt die de rollen weer ruw maakt. Dit setje is gratis te bestellen bij HP, zelfs buiten garantie (dit was twee jaar geleden nog wel zo iig, ik weet niet of HP het nog steeds doet).
Een goed alternatief voor het setje is dus een schuursponsje gebruiken om het geheel wat op te ruwen.

Verwijderd

Fijn schuurpapier werkt ook, daarna schoonmaken met een vochtige doek.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:28

rammes

koekebakker 1e klas

jep wat ik gedaan heb is een a4 velletje schuurpapier (grof) gepakt en dat tig x door laten voeren...

maar het blijft een knaken printer! :(

Ik zou het doen!

Verwijderd

Heb zelf een HP510 gehad. HP erkende dit probleem en stuurde toen een gratis opruw kit naar me toe met een begeleidende diskette en zelfs een excuus brief.
Pak een stukje heel fijn schuurpapier en haal dit langs de 3 rolletjes. Haal dan natuurlijk het papier er uit. De rolletjes worden dan weer ruwer en ze zullen vervolgens het papier weer oppakken.

Veel suc6

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een HP DeskJet 500c gehad, een (voor die tijd) hele goede printer, alleen een jaar geleden kon ie ook geen papier meer oppakken, toen heb ik 'm aan de vuilnisman kadoo gedaan. Dat ding heeft toch 7 jaar goed gewerkt...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 11:35 schreef rammes het volgende:
maar het blijft een knaken printer! :(
hmm vind ik juist niet!
hij's vrij stil en snel (voor een printer van toen iig) en ik gebruik die van mij dan ook nog steeds

ongeveer een keer per jaar pakt 'ie inderdaad geen papier meer, maar even schuren werkt perfect
het makkelijkst is trouwens om het stukje schuurpapier tegen een wieltje aan te duwen, en dan op de load/eject paper-knop te rammen... wordt 'ie automatisch opgeschuurd :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Ok, thnx jonges.. dit was voor mij ook de oplossing.

Ik heb ff opgeschuurd, daarna met vochtig doekje ff schoongemaakt. Opgelost!

Verwijderd

heb jij mazzel. Heb het probleem ook wel eens gehad, maar nooit echt lekkr kunnen oplossen, Had toch nog wel wat haperingen, maar als ik het zo lees heb ik het niet goed gedaan, maar ach, kweet niet eens meer waar die printer is :P(verdwenen op rommelmarkt)
Hier staat nu een 980cxi en die doet het NOG wel goed 8)
Pagina: 1