Toon posts:

fout 10 apparaat start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de pcm gelezen te hebben d8 ik het ook maar weer een te gaan proberen, een 2e monitor aansluiten.

Ik heb een voodoo5 PCI
en een ATI RAGE onboard AGP 2X

volgens mij zou dat geen problemen hoeven geven met multi monitor. "TOCH WEL" zegt windows 2k the apparaat start niet (fout 10) ik denk dat die onboard kaart is uit geschakeld op stromo te besparen ofzo door de bios maar na wat gekloot daar geeft ie nog steeds dezelfde fout.

btw over die onboard kaart windoos zegt dat dat ding ook in een PCI slot hangt :?

Iemand hier al eens problemen mee gehad???
plz help me

Verwijderd

Dit is een standaard probleem met 2 videokaarten onder windows 2000/xp. Je moet de PCI kaart als eerste laten booten. In je bios moet je dus de PCI kaart als primaire kaart instellen en dan werkt het wel. De optie heet iets van "Init display first" in de "integrated peripherals" sectie van je bios. Daar dus PCI selecteren.De AGP kaart kan je dan later weer in Windows als primaire kaart aanwijzen, maar het gaat er om dat je bios scherm op de PCI kaart verschijnt, dan heb je de PCI kaart goed ingesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Mn PCI kaart boot al als eerst volgens mij
en aan mn bios heb ik in dit geval ook niets omdat die optie er helemaal niet bij staat

als ik mn primaire kaart (PCI) er uit haal en boot dan doet de andere (AGP) het ook niet |:(
jah piepen dat doet ie :(

Ik denk dat dat onboard ding het gewoon heeft begeven (?).