Elsa GF3 TI200 4ns of ns memory??

Pagina: 1
Acties:

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Hay peeps,

Na vanmiddag ben ik de gelukkige bezitter van een elsa ti200, ik zit echter met 1 probleem. Ik heb deze kaart gekocht omdat deze ver over te clocken zou zijn omdat hij in het bezit zou zijn van 4ns geheugen. Het probleem is dat dat dus op de site staat:
Powered by NVIDIA GeForce3 Ti 200
nFinite FX enginefully programmable effect processor for realistic 3D representation, e.g. volumetric fog, particle effects, reflective bump mapping and animated water surface
High resolution anti-aliasing (HRAA)no more pixel edges, even at high resolutions
Lightspeed Memory Architecture for never seen before 3D performance
64 MB DDR SDRAM with 400 MHz effective memory clock and 4.0 ns access time
TV-out for games and DVD movies on TV
Bonus game Giants: Citizen Kabuto as full version; optimized for the ELSA GLADIAC 721TV-OUT to support the GeForce3 processor effects
Includes 3DMark 2001 full version (MadOnion)
6-year warranty
Maar wat staat er op de doos van het dingetje:
64-mb DDR sdram with 400mhz effective memory clock and 5ns access time.
Ik vraag me dus af word ik nou in het ootje genomen of snap ik het gewoon niet ?

bedankt alvast.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

errrmmm, ff kijken of de chips zelf dus.

Indien het laatste cijfertje een 4 oid is, dan is het 4 ns (of 40 :)), terwijl de 5, nou ja, je weet wel betekend.

Vreemde doos overigens.

[edit], Laat maar, koellichaam zal ongetwijfeld in de weg zitten |:(

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
jeps, met geen mogelijkheid eraf te krijgen, (zonder fysiek geweld athans)

http://194.175.18.166/international/europe/produkte/grafikkarten/gladiac721.htm

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
Op zondag 14 april 2002 00:02 schreef MaDLiVe het volgende:
jeps, met geen mogelijkheid eraf te krijgen, (zonder fysiek geweld athans)

http://194.175.18.166/international/europe/produkte/grafikkarten/gladiac721.htm
Op die pagina staat twee keer dat het m 4 ns geheugen zou gaan. Dus daar zal ik maar van uit gaan.

Powered by KPN

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Enigste oplossing is.. ga hem overclocken en kijk tot hoever hij wil gaan :P

Verwijderd

Misschien zijn er meerdere versies van op de markt :?, ik bedoel van chaintech zijn ook een aantal verschillende geforce 2 ti's, ik weet niet hoe het met de geforce 3 zit. Maar het zou best kunnen, dat er 5 ns op zit, ben je wel genaaid. Volgens mij kan je hem dan inwisselen, omdat je NIET gekregen hebt, wat je zou moeten krijgen.

"
64 MB DDR-SDRAM mit effektivem Speichertakt von 400 MHz und 4 ns Zugriffszeit
"

van de website van www.elsa.de

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Kun je met sisoft ofzo niet achterhalen wat voor geheugen erop zit?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Ik heb em geclocked mem gaat tot 510Mhz met artifacts en 485Mhz zonder artifacts. Core gaat t/m 225Mhz.

Is het niet zo dat hij met 4ns geheugen toch wel makelijk over de 500Mhz zou moeten gaan? Er zitten redelijke heatspreaders op het geheugen en bij benchen voelen die dingen lauw en niet heet.

Verwijderd

Als jij tot de 485 zonder Arti's komt, zit er zeker GEEN 5 ns op :P. Eerder 4 >:). You're lucky...

Verwijderd

Juist niet. 4ns moet minstens 250mhz (=500) kunnen halen.
Als je dat niet haalt is het eerder 5ns ram, dat maar tot 200mhz (=400) 'hoeft' te gaan.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Me ram op mijn gf2pro is 400mhz ddr 5 ns ,dus jij zal waarschijnlijk 5ns hebben ,mijn geheugen kan tot ongeveer 470mhz geklokt worden zonder artifacts.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Ik denk eigelijk ook dat het gewoon 5ns geheugen is. Heb ik nu vanzelfsprekend recht op een nieuwe kaart? Bij wie moet ik hiervoor zijn elsa of de leverancier van deze kaarten. De winkel waar ik hem heb gehaald is opgedoekt :(

Verwijderd

opsturen naar Elsa?

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
eerst maar mailen morgen, kaartje draait trouwens niet echt lkkr op 485/220, veel vastlopers en artifacts na een tijdje giants spelen.

Wel erg vervelend dit :(

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Wat een stelletje klootzakken bij elsa zeg, bel ik naar de helpdesk met deze mededeling, krijg ik vervolgens te horen dat het gewoon een fout op de website is en dat ze daar niks aan kunnen doen. Hij wist zelf ook niet of het 4ns of 5ns geheugen was. en dat ik het maar voor lief moest nemen.

Met andere woorden ik ben gewoon genaait!!

Iemand enig id wat ik nu nog kan doen??
Is er geen hogere macht bij elsa? Nogmaals ik heb die kaart om het geheugen gekocht.

• chim0
  • Laatst online: 20-08 01:38
ik heb een hercules gf2 ti gekocht, precies om dezelfde reden als jij, het geheugen, staat op de doos qualified 250mhz ram, maar hoger dan 220 kom ik niet..

je kan er niks tegen doen dus ik accepteer het maar zo, maar 't is wel lullig

oh trouwens, bij jou is het goed hoor.
ti200 is 200mhz ddr, 1000/5ns = 200, klopt dus gewoon

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Op maandag 15 april 2002 10:25 schreef chimo het volgende:
ik heb een hercules gf2 ti gekocht, precies om dezelfde reden als jij, het geheugen, staat op de doos qualified 250mhz ram, maar hoger dan 220 kom ik niet..

je kan er niks tegen doen dus ik accepteer het maar zo, maar 't is wel lullig

oh trouwens, bij jou is het goed hoor.
ti200 is 200mhz ddr, 1000/5ns = 200, klopt dus gewoon
ti 200 (GF3) is standaard 400Mhz (x2DDR)

• chim0
Op maandag 15 april 2002 13:57 schreef MaDLiVe het volgende:

[..]

ti 200 (GF3) is standaard 400Mhz (x2DDR)
dat zeg ik

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
w00t mailtje van elsa:
Dear Mr Baidjoe,

thank you for your inquiry, dated 04/15/2002.

Please contact your resaller.

madlive@chello.nl schrieb / wrote / a écrit:

> The exact problem is that I bought the card because your website told me
it was equipped with 4ns memory, the box tell's me that it is 5ns. So what
is it?? If it is 5ns memory (what I do think
> because a clockspeed above 450Mhz is impossible). You have made a mistake,
and I wish to receive a new sample of the card with the promised 4ns memory!
>

Kind regards
Vincent Lorquet

Vincent Lorquet
ELSA AG ELSA Support
Sonnenweg 11 Internet: http://www.elsa.de
52070 Aachen Email: Lorquet Vincent
Germany

• chim0
je resaller contacten?

Verwijderd

Probeer eerst eens je vid. kaart te flashen. Misschien staan de geheugen timings te zwaar. Dat kan helpen. Met een nieuwe bios klokte ik meer dan 30 Mhz verder door.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
heel simpel: wat staat op de doos? dit is namelijk sluitend, zit er in de doos wat er op staat -> dan kan je niets doen, zit dit er niet is -> nieuwe eisen

folders en dergelijke tellen niet want dan komen ze zoiezo af met zinnetjes als "niet verantwoordelijk voor fouten" of "we hebben het recht ... te wijzigen zonder voorafgaande mededeling"

er staat dus op de doos dat het 5ns is, je bent dus stom genoeg om het te kopen... of denk je dat ze het product op de verpakking minder gaan omschrijven dan het is?
(komt misschien nogal slecht over, niet zo bedoeld hoor :))
gewoon altijd goed op de doos kijken :)

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Topicstarter
Tsja komt wel beetje slecht over :)

Tuurlijk heb je wel gelijk, maar in principe heb je als tweaker als enigste bron het internet, je kan wel langslopen bij een computerzaak maar die hebben de dingen meestal niet op voorraad. Ik heb dit ding dus gewoon bestelt ervanuitgaande dat er 4ns geheugen op zat. Niet dus :(

Naja kennelijk zit er niets anders op dan de kaart zo te accepteren.

ps.
(bios flashen? goed id of zit er teveel risc. aan vast?)

Pagina: 1