SCSI-kaart word niet gevonden.

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi,

Ik heb een SCSI-kaart gekregen. Het is een Adaptec AVA-1505. Een ouder type dus. Onder Windows werkt dit kaartje perfect, maar aangezien de server op Linux draait, moet ie hierin werken en voor Windows is het tweede punt dan wel, amar goed. Linux ziet hem dus niet. Het is een Cyrix 6x86 166 Mhz, draait SuSE Linux 7.3 (kernel 2.4.18). Als ik de installatiediskette opstart, en modules automatisch laden kies, word de kaart meteen herkend en word de driver geinstalleerd. Maar nu met de standaard kernel (2.4.18 dus) word de kaart helemaal niet gezien.

Ik gebruik module "aha152x". De fout die ik krijg is "Device or resource busy".

Specs van de SCSI kaart:

IO: 0x340
IRQ: 11

Hoe krijg ik dit goed??? Graag zo snel mogelijk want ik moet backups maken. Hardeschijf begint kuren te krijgen. er moet een SCSI-brander op.

edit:

beetje rommelig want ik heb hier meerder topics over, maar voor die topics heb ik sluiting aangevraagd. Confronteer me dus niet met crossposts a.u.b.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

1 keer posten was voldoende geweest hoor :)

Ehm, dit had ik laatst nog werkend...

Weet niet meer zeker...

Maar, als je zeker weet dat ook onder linux irq11 vrij is (zie /proc/interrupts) kun je met een fijne insmod optie dit werkend krijgen... Ik denk dat het devolgende moet zijn :
code:
1
insmod aha152x ah152x=0x340,11

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

2x kan gebeuren, maar waarom niet in dit topic doorgaan :?
[topic=466592/1/100]

• LollieStick
Op zaterdag 13 april 2002 22:14 schreef BrZ het volgende:
2x kan gebeuren, maar waarom niet in dit topic doorgaan :?
[topic=466592/1/100]
Ik ben nu wat vollediger omdat ik daar nogal onduidelijk was. Die gaat dus ook dicht.
Ehm, dit had ik laatst nog werkend...

Weet niet meer zeker...

Maar, als je zeker weet dat ook onder linux irq11 vrij is (zie /proc/interrupts) kun je met een fijne insmod optie dit werkend krijgen... Ik denk dat het devolgende moet zijn :
code:
1
insmod aha152x ah152x=0x340,11
I'm working on it :)

• Kippenijzer
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik heb hier net linux eraf gegooid, omdat hij geen vloeiende DVD deed en mijn tv-out toch naar de klote is... Ik kan het dus ook niet opzoeken... Ik heb het gewoon opgezocht in /usr/src/linux/drivers/scsi/aha152x.c volgens mij, daarin staat wel wat erover, maar de schakeloptie is iig aha152x=blabla, maar hoe de syntax van bla bla was weet ik niet meer zeker, maar ik zou iig IO,IRQ logisch vinden, maar anders hoor je 6 of 7 dingen te geven, en dan moet ik zoeken... Laat maar horen of dit werkte :-)

• LollieStick
GoT it:

Dit moest het zijn:
code:
1
insmod aha152x io=0x340, irq=11

Thanks dude

Verwijderd

hmm.. kunnen er direct 2 topics in 1 keer worden gesloten :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

In je oude topic verdergaan aub.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.