[CS]Stlling:Lokt cs zelf cheaters/programmers uit?

Pagina: 1
Acties:

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Cs is echt een spel waarbij cheats vanzelf komen...
Waarom?:
Je hebt geld:
Je hebt een score terwijl het een teamplay spel is:

Iedereen wil veel geld hebben in het spel en toegang krijgen tot ieder wapen dan ook. Door te cheaten is dit makkelijk dus dat is volgens mij al 1 reden om cheats te maken. Ik voel mezelf ook altijd heel erg blij als ik eindelijk veel poen heb en vind het echt leuk worden als ik bij de big guns kan...

Het stomste van cs is de score |:(
Het is een teamplay spel dat 100% op teamplay is gebaseerd. HEt was het eerste echte spel waarbij teams goed samen moesten werken om de verschillende mision opbjectives waar te maken.

Als je nu bij cs de scores weghaalt zul je snel zien dat veel mensen stoppen met cheaten. Zeker als je altijd of je nu wint of verliest een som geld krijgt.
Het team zou alleen geld moeten krijgen als ze bijv de bom hebben geplant of gedefused. Of hostages hebben gered... of juist hebben weggehouden van cts... (iedere dooie t is een som geld eraf!)

Hierdoor zou de teamplay toch veel beter worden.
Ook zonder scores zouden er minder cheaters zijn want ja... Het gaat niet meer om de roem van de score, en als je toch geld hebt dan maakt het helemaal niet uit... Het word zeker leuk als je geld krijgt voor mission objectives!

Vinden jullie dat ik gelijk heb en heb je zelf nog betere of meer ideeen? POST ZE DAN HIER!

Samen staan we sterk!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Nee..., als je cheat doe je het niet om je score, maar om eerste te kunnen worden in een game (of dat lijkt mij de reden)... Heeft volgens mij niks te maken met geld/ etc. Want in games waar die elementen niet in gebruikt worden cheat men ook...

BF1: Don-Panio

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ja, ik ben het met je eens.

En ik voeg er nog een paar redenen waarom er gecheat wordt bij.

A: Het is een uitdaging om mensen te fukken
B: De half life engine is heel erg hackgevoelig en het is een uitdaging om een cheat te maken die ook nog werkt.
C: Mensen zijn vaak eenzaam en willen niet qua score aandacht maar dan via skill...
En die denken ze dan te krijgen via te cheaten.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

die nerdjes die in real life niet zon hoge populariteit hebben, willen dat op internet zien te bereiken.

aangezien ze niet genoeg in huis hebben om dat te kunnen krijgen, gaan ze cheaten :{

lamers

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Ja, zoals ik al zei, cheaters gaan cheaten doordat ze niet eerste kunnen worden, op die manier kan je naar score enzo kijken...

Maar het spel zou een stuk minder leuk zijn als je je eigen score niet eens meer kan zien, doordat er dan mensen gaan cheaten....

BF1: Don-Panio

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:32
Hoe meer gamers, hoe meer cheats. Ligt verder helemaal niet aan het soort spel maar alleen aan hoeveel mensen meedoen. Ze weten altijd wel wat te verzinnen om te cheaten en het spel veranderen heeft geen zin want dan maken ze gewoon andere cheats.

sim-pel

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 22:04 schreef IkBenAlles het volgende:

Iedereen wil veel geld hebben in het spel en toegang krijgen tot ieder wapen dan ook. Door te cheaten is dit makkelijk dus dat is volgens mij al 1 reden om cheats te maken. Ik voel mezelf ook altijd heel erg blij als ik eindelijk veel poen heb en vind het echt leuk worden als ik bij de big guns kan...

Als je nu bij cs de scores weghaalt zul je snel zien dat veel mensen stoppen met cheaten. Zeker als je altijd of je nu wint of verliest een som geld krijgt.
Het team zou alleen geld moeten krijgen als ze bijv de bom hebben geplant of gedefused. Of hostages hebben gered... of juist hebben weggehouden van cts... (iedere dooie t is een som geld eraf!)

Ook zonder scores zouden er minder cheaters zijn want ja... Het gaat niet meer om de roem van de score, en als je toch geld hebt dan maakt het helemaal niet uit... Het word zeker leuk als je geld krijgt voor mission objectives!
Tja...zit wat in, maar blijft CS dan nog wel leuk als je de scores weghaalt :?
Het is tog ook leuk om iedereen te 0wnen? :9 Je hebt het meestal wel door als iemand zit te cheaten |:( Dan let je tog niet meer op de score van die lamer/n00b :r

Verwijderd

Cheaten voor het geld is wel de laatste rede voor cheaters. Ze willen gewoon niet sterven en zelf zoveel mogelijk kills maken. Daarbij komt dus dat ze meestal minder vaak sterven en daardoor automatisch meer geld hebben dan de rest.

Je hebt trouwens drie soorten cheaters he.

De eerste, meest vaak komende cheaters zijn de newbies die geschrokken zijn dat ze in het begin wordne afgelacht en dan de standaard cheats van internet nemen.

Cheaters die alleen maar anderen willen ittiteren. Die cheaten dan ook overduidelijk zodat ze zoveel mogelijk commentaar krijgen.

Cheaters die eigenlijk best wel redelijk kunnen CSen, maar net die verschiel willen maken. Deze kiezen echt zorgvuldig hun cheats uit en passen die enigzins aan voor die bepaalde servers. Als ze goed opletten op hun manier van spelen, weten welke scripts er draaien op de achtergrond en opzettelijk een paar stomme deaths ertussen gooien. Dan zijn alleen deze laatste (en gelukkig kleinste) groep moeilijk te pakken. Van de andere twee groepen heb je vooral op de grote public servers (voor een lange tijd) last van.

• IkBenAlles
Ik denk wel dat cs leuk word op score voor:
RESCUE HOSTAGES
BOMB DEFUSE
BOMB DEFUSER COVER
BOMB PLANT AND PROTECT
HOSTAGES VAN VIJAND AFHOUDEn/RETURN HOSSIES TO T CAMP
TEAMMATE SAVE

Op deze manieren moeten punten worden gegeven!

Samen staan we sterk!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:18
ja tuurlijk,
en dan wordt er weer volop geTK'd
neh, cheaten is en blijft lame
en geef mij CS maar zoals het is, met zo min mogelijk cheaters

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-11 23:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd stelling slaat nergens op :P

CS rocks kwa dat soort dingen alleen de bugs en cheaterz zijn zwaar minder

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

maak aan met je teamspel

in wars speel je als een team, dan boeit de score idd niet
maar op een public kun je toch nie als team spelen met al die n00bs, zo af en toe loopt er 1 bij die misschien tp heeft
je kan er geen 1 vertrouwen op het coveren van je rug

imo

Verwijderd

als mensen nou eens een team game als en TEAM game gaan zien ipv iedereen OWNEN als individueel.

Own als je team!

ik zie het vaker, mestal 1 persoon in een team die vet boven iedereen uitsteekt in dat team... hij owned iedereen!.... ik :r daarop, ga er voor zorgen dat ej als een team goed samen werkt en lever die extra kills in om je team dermate backup te geven dat er meer of iedereen blijft leven

edit: nog een:

steek meer tijd in newbies weg wijs te maken, vers bloed is altijd goed op een server, leer de newbies een beetje de kneepjes, zodat ze ook redelijk tot goede spelers worden en niet hoeven te gaan cheaten....
(hiermee zeg ik niet dat newbies cheaten, maar meer om te voorkomen dat omdat ze het niet kunnen winnen en graag willen, misschien gaan cheaten)

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:23
Op zaterdag 13 april 2002 22:04 schreef IkBenAlles het volgende:
Cs is echt een spel waarbij cheats vanzelf komen...
Waarom?:
Je hebt geld:
Je hebt een score terwijl het een teamplay spel is:

Het stomste van cs is de score |:(
Het is een teamplay spel dat 100% op teamplay is gebaseerd. HEt was het eerste echte spel waarbij teams goed samen moesten werken om de verschillende mision opbjectives waar te maken.

Vinden jullie dat ik gelijk heb en heb je zelf nog betere of meer ideeen? POST ZE DAN HIER!
ik zal ff reageren :P
Ze waren inderdaad van plan alle score uit het spel te verwijderen, maar ze stoten op zo ongelovelijk veel tegenstand van de community dat ze het niet hebben gedaan, en terecht ik wil wel graag weten wat mijn aandeel was in een war.
Alleen geld voor rescuen en dergelijke LOL, komop hoor als je dan 2x achter elkaar verlies kan je het de rest van de rondes wel shaken. je krijgt immers geen geld erbij.
Feit is gewoon als je al ook maar 1 van die veranderingen zou maken die jij noemt de halve community wegloopt.
En als je klaagt over teamplay dan heb je duidelijk nooit een war meegespeeld met een goede clan, en om public teamplay kweken,haha ik zie het al voor me ain't gonna happen.

ps.
mag ik vragen hoe lang jij cs speelt??

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Sinned123
Op zondag 14 april 2002 04:27 schreef Nosfer@tu het volgende:
als mensen nou eens een team game als en TEAM game gaan zien ipv iedereen OWNEN als individueel.

Own als je team!

ik zie het vaker, mestal 1 persoon in een team die vet boven iedereen uitsteekt in dat team... hij owned iedereen!.... ik :r daarop, ga er voor zorgen dat ej als een team goed samen werkt en lever die extra kills in om je team dermate backup te geven dat er meer of iedereen blijft leven

edit: nog een:

steek meer tijd in newbies weg wijs te maken, vers bloed is altijd goed op een server, leer de newbies een beetje de kneepjes, zodat ze ook redelijk tot goede spelers worden en niet hoeven te gaan cheaten....
(hiermee zeg ik niet dat newbies cheaten, maar meer om te voorkomen dat omdat ze het niet kunnen winnen en graag willen, misschien gaan cheaten)
hahahaha ik moet ik ff bruut om lachen, dezelfde mensen helpen die je lekker voor cheater lopen uit te schelden zeker?? |:(
en komop public zie ik niet eens als echt cs maar meer om je skills te onderhouden (voor zover ik die heb).
Wat er op publics gebeurt intresseert me geen zier, het echte cs gebeurt toch echt in wars.
en niet van die stumperige wars waar iedereen maar wat door elkaar loopt zonder enige vorm van teamplay of tactics.

Verwijderd

cheats worden gemaakt omdat de HL engine zo makkelijk te hacken valt..

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 08:32 schreef DNS666 het volgende:

[..]

hahahaha ik moet ik ff bruut om lachen, dezelfde mensen helpen die je lekker voor cheater lopen uit te schelden zeker?? |:(
en komop public zie ik niet eens als echt cs maar meer om je skills te onderhouden (voor zover ik die heb).
Wat er op publics gebeurt intresseert me geen zier, het echte cs gebeurt toch echt in wars.
en niet van die stumperige wars waar iedereen maar wat door elkaar loopt zonder enige vorm van teamplay of tactics.
en dat is nou precies zo iemand |:(

dus newbies maken jouw voor cheater uit en dus gaan ze cheaten?
Dan moet je gewoon niet meer op public servers komen, als je het zo erg vind

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Het is gewoon een kwestie van instelling. Vroeger speelde men omdat het leuk was en men speelde het liefst zo dat het in evenwicht en spannend was. Nu is het commercieel en dat trekt allemaal kleine koters aan die alleen op scores geilen. Te vaak zie ik teams helemaal uit balans (niet alleen kwantitatief voornamelijk kwalitatief) en niemand wil ff van team wisselen om het leuk te houden omdat ze allemaal op hun eigen score geilen.
Of van die mensen die doodleuk hun team in de steek laten of zelfs moedwillig hun team laten sterven om later de halfdode tegenstanders te fraggen.
Op publics zal het nooit meer goedkomen, je moet gewoon op clanservers spelen.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 09:51 schreef UneXpeCteD het volgende:
cheats worden gemaakt omdat de HL engine zo makkelijk te hacken valt..
Cheats worden gemaakt omdat CS zo populair is. Als een spel makkelijk te hacken is, maar bijna niemand het speelt, dan heb je ook niet zo veel verschillende cheats.

Het is wel waar dat HL in tegenstelling tot quake of unreal wat MAKKELIJKER te hacken is. Maar uiteindelijk maakt de moeilijkheidsgraad niet uit, als ze genoeg tijd aan besteden dan lukt het wel. Of je moet een 100% cheatvrij spel hebben, of helemaal niet. Er is geen middenweg.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 14:27 schreef Fakir het volgende:
Het is gewoon een kwestie van instelling. Vroeger speelde men omdat het leuk was en men speelde het liefst zo dat het in evenwicht en spannend was. Nu is het commercieel en dat trekt allemaal kleine koters aan die alleen op scores geilen. Te vaak zie ik teams helemaal uit balans (niet alleen kwantitatief voornamelijk kwalitatief) en niemand wil ff van team wisselen om het leuk te houden omdat ze allemaal op hun eigen score geilen.
Of van die mensen die doodleuk hun team in de steek laten of zelfs moedwillig hun team laten sterven om later de halfdode tegenstanders te fraggen.
Op publics zal het nooit meer goedkomen, je moet gewoon op clanservers spelen.
Fakir has spoken! :)

idd, ik ben het eens met wat je zegt, hoewel ik het ook al zei...

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

CS i sniet de schuld van de cheaters, als je een andere schuldige dan de cheatmakers wil aanwijzen, dan is het Valve. Met het wijzigen van de netcode in de update 1016 -> 1017 hebben ze het verkloot.

Met de beste bedoelingen om het ook voor de mensen met een mindere verbinding speelbaar te maken, hebben ze de netcode zo aangepast dat de hitscan niet meer serverside, maar clientside is. dit om het bandwith verbruik te verminderen en te optimaliseren.

Dit heeft ertoe geleid dat het veel makkelijk is om cheats te maken, omdat de client nu bepaald of een schot raak is, en niet de server.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

In het begin vond ik het ook beter vertoeven toen ik begon begon cs net dus niemand was echt overdreven goed, iedereen ging gelijk op, toen werd het steeds commercieler en kwamen er mensen die beter wilden zijn als de mensen die toen al vanaf het begin erbij waren, die mensen wilden in b.v. 1 week even goed zijn als mensen die al 1 jaar bezig waren....
Die lui gingen dus cheaten en zo gaat het nog steeds, nogsteeds komen er mensne die gelijk goed willen zijn en niet over een bep. tijd gewoon willen leren.....
Ook van de oude garde worden een paar het beu en die denken als die n00bs het doen dan doen wij het ook want ik doe het 3 jaar en wor ge0wned door iemand die het 3 dagen doe, daaaag ogc'en.... Dat is erg jammer en ik heb het vaak zien gebeuren dat jonhgens waarmee ik al vanaf het begin speel met cheats gepakt worden, heel jammer..........

• IkBenAlles
Ja waarom cheaters cheaten is me nu wel duidelijk maar zijn jullie het eens metn mijn standpunst dat cs beter kan?

Samen staan we sterk!

Verwijderd

lmd.........

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 16:50 schreef IkBenAlles het volgende:
Ja waarom cheaters cheaten is me nu wel duidelijk maar zijn jullie het eens metn mijn standpunst dat cs beter kan?
natuurlijk...
persoonlijk zelfde engine, maar cheat vrij, of single player cheats...

net als op de quake III engine...
(ik zal wel commentaar krijgen, zo van "in Quake III word/kan ook gecheat worden", maar dat boeit me niet

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25
Cheaters zijn over het algemeen(addon op de rest):

- Mensen die zich vervelen (hmm, wa zallik doen.. heya, we gaan cheatje proberen!! )
- Mensen die neit tegen hun verlies kunnen en/of geen skill's hebben (vaak door te kort te spelen, meeste cheatertjes zijn n00b's en niet erg volwassen (niet per se met leeftijd te maken)).
- Ze zijn altijd erg triest, meestal als je ze betrapt dan gaan ze zeiken dat het niet zo is en jij juist de cheater bent en ze gaan het spel verpesten door xpress te 'cheaten' (door muren schieten, dood gaan en weer levend worden na tk's etc. etc.).
- En, het zijn mensen met een rare naam, ., [MASTER], IKRULE en andersoortige sufkutnamen passeren de revue.
- OWjah, en op mijn server, zijn het 90% Duitsers die vals spelen :P komen allemaal wraaknemen op ons NL-ers ofzo.. (Ban doet wonderen :) ).

Magoed, dit is maar een greep uit de dagelijkse gang van zaken denk ik.. op zich als iemand cheat en mensen zien het en diegene vertrekt met schaamrood achter de oren weer vind ik het geen enkel probleem eigenlijk. Alleen die mensjes die na een score van 10002 - 1 nog ontkennen te cheaten die zijn echt |:( en ik :r erop.

Oplossingen?

Tjah, moeilijk, want HL is zo leuk wijzigbaar.. als het goed is kan je CS1.4 niet meer editten en zitten er een aantal anti-cheat tools in die de meeste cheats moeten vinden. Script's enzo werken dan ook niet meer, of deels (dus een pure mode, is wel zo eerlijk voor iedereen ook meteen ;) ).

Nog een weekie dan zou ie er moeten zijn, ik hoop dat het klopt.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

Welcome to the world wich is called "Humanity".

Verwijderd

Onzin allemaal zeg...

Verwijderd

Jah cheaters zijn nou eenmaal erg lame maar toch denk ik zelf dat als je scores weg haalt de cheaters toch door blijven gaan want ze vinden het maar al te leuk om van iedereen te winnen (als laatste over blijven) tja echte Cs spelers vinden hier dus weinig aan zoals ik ook wat is er nou leuk aan een spel wat je toch altijd wint .. ik zou het echt super saai vinden, ik moet toegeven ik heb eens een walhack gedownload al was dit alleen maar omdat ik wou kijken wat er nou aan is en hoe het er precies uit zien (op deze manier kan je ook meteen goed herkennen wanneer iemand deze walhack gebruikt) maar deze hack heb ik er na 1 keertje spelen af gegooid alleen al omdat het meteen saai was.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:25
Op maandag 15 april 2002 19:11 schreef illem het volgende:
Onzin allemaal zeg...
Ow wacht, bij wie hoor jij dan?
- Mensen die zich vervelen (hmm, wa zallik doen.. heya, we gaan cheatje proberen!! )
- Mensen die neit tegen hun verlies kunnen en/of geen skill's hebben (vaak door te kort te spelen, meeste cheatertjes zijn n00b's en niet erg volwassen (niet per se met leeftijd te maken)).
- Ze zijn altijd erg triest, meestal als je ze betrapt dan gaan ze zeiken dat het niet zo is en jij juist de cheater bent en ze gaan het spel verpesten door xpress te 'cheaten' (door muren schieten, dood gaan en weer levend worden na tk's etc. etc.).
- En, het zijn mensen met een rare naam, ., [MASTER], IKRULE en andersoortige sufkutnamen passeren de revue.
- OWjah, en op mijn server, zijn het 90% Duitsers die vals spelen :P komen allemaal wraaknemen op ons NL-ers ofzo.. (Ban doet wonderen :) ).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

duhz.... het uiteindelijke doel van alle gamez draait om score!

Verwijderd

sorry hoor maar als je met vrienden speeld is het toch gewoon leuk om te kijken wie de meeste kills maakt?
En als je cheat kan je gewoon niet tegen je verlies (een beetje het spel van anderen verneuken).
maaruh score moet iig blijven.

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

in HL DM wordt toch ook lang nie zoveel gecheat als in CS?
of licht dit aan de populariteit van CS...
kijk als je iets moet bereiken in een spel om overal volledig toegang te krijgen en je akn het niet , dan ga je cheaten (althans de meesten) , maar het spel wordt er niet toffer van, je hebt het veel te snel uitgespeeld en je bent er dan op uitgekeken, want het heeft geen uitdaging meer. In CS wil iedereen juist een hoge score en daaropm blijft iedereen toch cheaten..

jep

• buzz
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op maandag 15 april 2002 22:20 schreef GIAS het volgende:
in HL DM wordt toch ook lang nie zoveel gecheat als in CS?
of licht dit aan de populariteit van CS...
kijk als je iets moet bereiken in een spel om overal volledig toegang te krijgen en je akn het niet , dan ga je cheaten (althans de meesten) , maar het spel wordt er niet toffer van, je hebt het veel te snel uitgespeeld en je bent er dan op uitgekeken, want het heeft geen uitdaging meer. In CS wil iedereen juist een hoge score en daaropm blijft iedereen toch cheaten..
Niet waar, cheaters zijn mensen die het op een andere manier niet kunnen winnen. Of het gewoon leuk vinden om andere mensen te focken ( myg0t wimpie ) :D

Kun je lang en breedt over lullen, maar het feit dat je zo wat kan jatten bij een kiosk geeft niet aan dat de man van de kiosk ervoor zorgt dat dat gebeurd. Want dit ligt aan de aard van de mensen zelf.

• Sinned123
Op maandag 15 april 2002 19:07 schreef nigelator het volgende:
Cheaters zijn over het algemeen(addon op de rest):

Magoed, dit is maar een greep uit de dagelijkse gang van zaken denk ik.. op zich als iemand cheat en mensen zien het en diegene vertrekt met schaamrood achter de oren weer vind ik het geen enkel probleem eigenlijk. Alleen die mensjes die na een score van 10002 - 1 nog ontkennen te cheaten die zijn echt |:( en ik :r erop.

Oplossingen?

Tjah, moeilijk, want HL is zo leuk wijzigbaar.. als het goed is kan je CS1.4 niet meer editten en zitten er een aantal anti-cheat tools in die de meeste cheats moeten vinden. Script's enzo werken dan ook niet meer, of deels (dus een pure mode, is wel zo eerlijk voor iedereen ook meteen ;) ).

Nog een weekie dan zou ie er moeten zijn, ik hoop dat het klopt.. :)
blegh dus je kijkt naar de score, en je ziet toevallig 1 of 2 kills door de muur van gozer en je denkt gelijk dat ie cheat.
jammer dat er TEVEEL mensen denken die zo zijn, krijg er dagelijks mee te maken op pubs en imo erger dan de cheaters zelf.

Verwijderd

Ik denk niet dat het een oplossing is om de scores weg te halen meneer topicstarter, dan stop ik in ieder geval met spelen omdat ik iwl zien hoeveel mensen ik heb afgeknald, en niet hoeveel mijn team er in totaal heeft gepakt.

dit houd dus niet in dat ik geen teamplayer ben of zo, ik vermoord graag mensen in teamverband :)

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Helaas zal HL en dus alle mods nooit vrij van cheats KUNNEN worden.

Zoals al eerder gezegd populaire spellen roepen nou eenmaal meer cheaters op.
Ook al gezegd is dat de HL engine gewoon zuigt als we het hebben over cheats. Als je dingen zoals autoaim, godmode etc in je spel bakt dan moet je dus niet vreemd opkijken als die cheats ook gebruikt gaan worden voor multiplayer spellen.

Dit hadden ze imho al kunnen bedenken toen ze dit spel maakten. Helaas was op dat moment de multiplayer scene (volgens mij) nog niet zo massaal als na CS Beta 6.5. Dat zal er wel mee te maken hebben.

Ik heb op zich niet zo'n probleem met cheaters, iedereen weet dat ze zielig zijn. Mensen die constant lopen te zeggen dat je cheat zijn imo net zo zielig. Het kleuter gehalte in CS valt me wel altijd op. Teveel kleine kindjes (onder de 16) die op pappa zijn computer denken dat ze onkwetsbaar zijn.

Het valt me ook op dat als ik andere spellen online speel dat het percentage lamers lager is. Dit zou ook kunnen liggen aan het feit dat meeste cheats bij bijvoorbeeld Diablo jou niet veel schade aanrichten (tenzij je duels gaat doen).
Multiplayer spellen wel.
Je krijgt als cheater WEL mijn respect als je ZELF de code van een anticheat programma kraakt. Dan ben je de man.
Als je hem vervolgens gaat gebruiken en/of distribueren dan verandert dat snel.

Ik denk dat er gewoon fundamenteel iets mis is met cheaters. Ik stop ze in de groep van mensen die graag dieren schoppen of op ze schieten met luchtdrukgeweren. Zielige types dus.

Pijnlijke conclusie:
Zolang spelmakers cheats inbakken, er spellen populair zijn, er veel te veel kindjes op het internet zijn en mensen cheats maken zullen dit soort problemen altijd bestaan VOOR ELK SPEL.

(Misschien moet je je ook bedenken dat als de Anti cheat movement wint, dat ZIJ dan zonder werk zitten. Ik kan me voorstellen dat bedrijven zoals punkbuster, die van plan waren geld te vragen voor hun service, stukken van en/of de hele code van hun programma verspreiden om zichzelf bezig te houden. Anti Cheat MOET gratis blijven met vrijwilligers anders wordt het NOG ERGER!!!)

Old school gamer met een lag en een traan.

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Ik snap echt niet waarom die van OGC nog die cheats maken. Het is nml echt een kat en muis spel.
OGC heeft een of andere nieuwe verie en CSGuard maakt daar weer een block op. En dan maakt OGC weer een nieuwe versie and dso on and so on....
Ben ik blij dat DoD nog niet door cheaters verneukt is.

nikszolekkeralss.exe

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Op maandag 15 april 2002 20:02 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ow wacht, bij wie hoor jij dan?
[..]
jij kent illem niet? [myg0t]illem ?
kutgast....

• Sponge
  • Laatst online: 04-11 18:00

Sponge

Serious Game Developer

Op dinsdag 16 april 2002 13:05 schreef Pete_Sampras het volgende:
Het valt me ook op dat als ik andere spellen online speel dat het percentage lamers lager is. Dit zou ook kunnen liggen aan het feit dat meeste cheats bij bijvoorbeeld Diablo jou niet veel schade aanrichten (tenzij je duels gaat doen).
Speelt zeker geen UT? :)

Maar verder ben ik zo ongeveer met je eens... cheats hou je altijd in MP games...ongeveer de enige methode om er van af te komen is screenshots op de server renderen, en die naar de client versturen... moeten eerst op Internet 2 wachten dan, aangezien het netwerk dit nog niet aan kan (Al heb ik al eens gecheckt..op 640x480 zou het toch best wel kunnen, als de server alles omzet naar jpegs, en dan verstuurd*D)

Verwijderd

Is het niet 'n beetje kort door de bocht om Cheaters en programmers op 1 lijn te gaan zetten?

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Nee,

Ik zei dat als de programmers van het spel ervoor zorgen dat je KAN cheaten (ook al is het in Single player mode), je dan als programmer verkeerd bezig bent.

Als je als programmer anti cheat programma's probeert te kraken, doe je dat OF omdat je het interessant vindt hoe het programma werkt (en dan heb je gelijk), OF omdat je zelf niet zo goed bent in progammeren als in spelen ;) , OF omdat je het stoer vindt dat jouw cheat door meerdere mensen gebruikt wordt.

In het tweede geval ben je een cheater. In het derde geval ben je zielig. Zoals iemand al eerder in een CS topic gezegd heeft, ga dan de linux code perfectioneren of mozilla ofzo dan heb je pas echt een uitdaging waar je met trots je eigen naam onder kan zetten :)

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 22:16 schreef Predator_NL het volgende:
Ja, zoals ik al zei, cheaters gaan cheaten doordat ze niet eerste kunnen worden, op die manier kan je naar score enzo kijken...
Onderbouwing?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 22:16 schreef BotjeBuilder het volgende:
die nerdjes die in real life niet zon hoge populariteit hebben, willen dat op internet zien te bereiken.
Onderbouwing?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 22:25 schreef Spooky het volgende:

Je hebt trouwens drie soorten cheaters he.

De eerste, meest vaak komende cheaters zijn de newbies die geschrokken zijn dat ze in het begin wordne afgelacht en dan de standaard cheats van internet nemen.

Cheaters die alleen maar anderen willen ittiteren. Die cheaten dan ook overduidelijk zodat ze zoveel mogelijk commentaar krijgen.

Cheaters die eigenlijk best wel redelijk kunnen CSen, maar net die verschiel willen maken. Deze kiezen echt zorgvuldig hun cheats uit en passen die enigzins aan voor die bepaalde servers. Als ze goed opletten op hun manier van spelen, weten welke scripts er draaien op de achtergrond en opzettelijk een paar stomme deaths ertussen gooien. Dan zijn alleen deze laatste (en gelukkig kleinste) groep moeilijk te pakken. Van de andere twee groepen heb je vooral op de grote public servers (voor een lange tijd) last van.
Ik denk toch echt dat de meeste cheaters tot de laatste groep horen.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:05 schreef Pete_Sampras het volgende:

Ik denk dat er gewoon fundamenteel iets mis is met cheaters. Ik stop ze in de groep van mensen die graag dieren schoppen of op ze schieten met luchtdrukgeweren. Zielige types dus.
Misschien nemen ze computerspelletjes wel niet zo serieus.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 13:06 schreef likkepot het volgende:
Ik snap echt niet waarom die van OGC nog die cheats maken. Het is nml echt een kat en muis spel.
OGC heeft een of andere nieuwe verie en CSGuard maakt daar weer een block op. En dan maakt OGC weer een nieuwe versie and dso on and so on....
Ben ik blij dat DoD nog niet door cheaters verneukt is.
Proggen is leuk.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 17:57 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:

[..]

Speelt zeker geen UT? :)

Maar verder ben ik zo ongeveer met je eens... cheats hou je altijd in MP games...ongeveer de enige methode om er van af te komen is screenshots op de server renderen, en die naar de client versturen... moeten eerst op Internet 2 wachten dan, aangezien het netwerk dit nog niet aan kan (Al heb ik al eens gecheckt..op 640x480 zou het toch best wel kunnen, als de server alles omzet naar jpegs, en dan verstuurd*D)
haha dan kun je alleen nog maar pacman MP spelen. Ook leuk gamen in JPEG kwaliteit. Gooi al die GFs 4-en maar de prullenbak in. En wat voor server heb je daar wel voor nodig? Weet je wel hoe duur het is een server te hosten?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:45 schreef Pete_Sampras het volgende:
Nee,

Ik zei dat als de programmers van het spel ervoor zorgen dat je KAN cheaten (ook al is het in Single player mode), je dan als programmer verkeerd bezig bent.
Ga jij maar naar de hersendokter...

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op zondag 14 april 2002 21:33 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
Dit heeft ertoe geleid dat het veel makkelijk is om cheats te maken, omdat de client nu bepaald of een schot raak is, en niet de server.
Even een aanvulling hierop:

Omdat het cliënt tegen de server of een schot raak was of niet, speelt lag ook een grotere rol in dit verhaal.
Wie op een aantal buitenlandse servers speelt (zoals ik) dan ken je het probleem dat je vanuit het niet word neergeschoten.
Dit is dus het resultaat van lag, wat het moeilijker maakt om een cheater op te sporen.
Ook is het dus moeilijker weg te duiken achter een muur, omdat je langer te zien bent bij de tegenstander. :{

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

dobie: zo doen we dat niet op Got. Zulke posts svp in 1 post stoppen ;)

Verwijderd

Had niet verwacht dat er zoveel loze dingen in deze post staan dus had niet alles in een reply gestopt.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Op woensdag 17 april 2002 14:19 schreef Dobie het volgende:

[..]

Ga jij maar naar de hersendokter...
Onderbouwing ?

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Op woensdag 17 april 2002 14:34 schreef Dobie het volgende:
Had niet verwacht dat er zoveel loze dingen in deze post staan dus had niet alles in een reply gestopt.
Waarom doe je er zelf dan aan mee ?

Verwijderd

om ff te melden dat dit topic dom is. er wordt gewoon gecheat omdat het een leuk en dus popi spel is wat door veel mensen wordt gespeeld. bovendien doet valve nix aan cheats ook niet als ze door de makers van de cheats op hun fouten worden gewezen.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Het topic is niet dom. Het gaat toch ergens over ?
Iemand vraagt wat en mensen reageren erop.
Als de inhoud je niet interesseert waarom lees je het dan ?

Verder heb je gelijk over Valve dat (bijna) niets doet om cheaten te stoppen (misschien omdat ze bang zijn dat het spel minder populair wordt dan ???).
Daar hebben we wat aan. Iedereen weet het maar het was volgens mij nog niet hier gepost.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 14:50 schreef Pete_Sampras het volgende:

[..]

Onderbouwing ?
Een programmeur die iets maakt wat om een of andere manier te exploiten is is toch niet fout bezig. Dat is gewoon overmacht. Het is al moeilijk zat een goed spel te maken. Moet het ook nog eens een keer helemaal waterdicht zijn want anders vind meneertje het niet leuk. Wat voor straf moet er trouwens op komen te staan? Ben benieuwd...
Op woensdag 17 april 2002 14:51 schreef Pete_Sampras het volgende:

[..]

Waarom doe je er zelf dan aan mee ?
Kan niet, je kunt je eigen berichten niet deleten.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Op woensdag 17 april 2002 14:59 schreef Dobie het volgende:

[..]

Een programmeur die iets maakt wat om een of andere manier te exploiten is is toch niet fout bezig. Dat is gewoon overmacht. Het is al moeilijk zat een goed spel te maken. Moet het ook nog eens een keer helemaal waterdicht zijn want anders vind meneertje het niet leuk. Wat voor straf moet er trouwens op komen te staan? Ben benieuwd...
[..]
Kijk, ik begrijp dat programmeren een kunst is, dat blijkt ook al uit mijn vorige post. Niets behalve mijn respect !

Overmacht zeg je ? Als je een spel maakt dan WEET je toch wat je erin programmeerd of niet ? Dat bepaal je vantevoren. Als er ANDERE exploits gevonden worden dan een modificatie van Godmode in de single player of andere functies DIE ZIJ ZELF ERIN GESTOPT HEBBEN dan vindt ik dat je gelijk hebt.
Maar zij hebben ZELF autoaim, godmode etc ingeprogrammeerd.
Het kan NOOIT waterdicht dat blijkt uit Ms en Linux.

Straf ?
Ik mag al blij zijn dat ze het spel gemaakt hebben. Het is alleen kut dat er cheaters zijn. Waarom praat je eigenlijk over straf ?

Ow en laat dat meneertje maar achterwege, ik ben je vriendje niet. WIJ proberen op een volwassen wijze een discussie te voeren.
Kan niet, je kunt je eigen berichten niet deleten.
denk je niet na voor je post dan ?

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:10 schreef Pete_Sampras het volgende:

[..]

Kijk, ik begrijp dat programmeren een kunst is, dat blijkt ook al uit mijn vorige post. Niets behalve mijn respect !
Maar je vind wel dat ze verkeert bezig zijn als je gecheat kan worden. :?
Als er ANDERE exploits gevonden worden dan een modificatie van Godmode in de single player of andere functies DIE ZIJ ZELF ERIN GESTOPT HEBBEN dan vindt ik dat je gelijk hebt.
Ok.
Maar zij hebben ZELF autoaim, godmode etc ingeprogrammeerd.
Vaak worden er door de programmeurs zelf cheats in gezet om te helpen met betatesten.
Maar in programmas zoals OCG gaat cheaten met een extern script. Dat hebben de programmeurs er dus niet zelf in gestopt. Ze hebben natuurlijk wel de mogelijkheid van het runnen van scripts erin gestopt/meegenomen vanuit de quake 1 engine. Tja dat is wel een heel zwak punt in de Half-Life engine qua cheatprotectie. Maar het schijnt dat elke goede CS speler scripts gebruikt.
Het kan NOOIT waterdicht dat blijkt uit Ms en Linux.

Straf ?
Ik mag al blij zijn dat ze het spel gemaakt hebben. Het is alleen kut dat er cheaters zijn. Waarom praat je eigenlijk over straf ?
Dat vind ik ook maar jij vind dat een programmeur die een spel maakt waarin later gecheat kan worden door een lek of een exploit fout bezig is. En als je fout bezig bent moet je toch gestraft worden? Dat lijkt me een logisch gevolg.
Ow en laat dat meneertje maar achterwege, ik ben je vriendje niet. WIJ proberen op een volwassen wijze een discussie te voeren.
[..]
Ok, misschien heb ik de Spielerij onderschat maar ik schok van al die domme replies.
denk je niet na voor je post dan ?
Jawel. Maar ik las de topic en zag een bericht en dacht "Dat slaat nergens op, ik ga replieen." dus ik druk op de quote knop, en zet er wat neer en druk op 'verstuur'. Dan lees ik verder en zie 5 posts verder naar beneden weer iets staan waarop ik wil replieen. enz. Toen stonden er op het einde 5 berichten van me. Ja ik zie het probleem daarme niet echt. Als nog meer mensen dat irritant vinden wil ik me dat wel afleren.

Verwijderd

Dobie: leer het maar af ;) Valt onder tech-scoren en das irritant.

En vanaf deze post gaan we hieronder weer ontopic verder.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Kijk zo kan het toch ook ? :)

Wat betreft dat testen met cheats; dat wist ik niet maar ik ben (jammer genoeg) ook geen programmer.

Dat OGC cheats maakt en verspreidt is kut maar daar kunnen we gewoon niets aan doen. Wij kunnen alleen alle cheaters bannen van zoveel mogelijk servers.

Over die straf. Als iedereen gestraft zou moeten worden voor zijn fouten zou de wereld er nog erger uitzien. Er bestaat ook nog zoiets als VERGEVING ;)
Ik vergeef Valve omdat dit een spel is wat ik al 2 jaar met veel plezier speel.

Ik begrijp dat als je (in jouw ogen) domme posts voorbij ziet komen dat je dan gefucked raakt. Je kan dan rustig reageren. Niet iedereen kan overal (opmerkingen, verkeerde woorden) tegen.
Mensen disrespecten omdat ze iets posten vind ik niet helemaal eerlijk.
Ik begrijp je wel hoor dat mag je ook weten :)

Over al de posts, ken beuren ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 15:39 schreef Pete_Sampras het volgende:
Kijk zo kan het toch ook ? :)

Over die straf. Als iedereen gestraft zou moeten worden voor zijn fouten zou de wereld er nog erger uitzien. Er bestaat ook nog zoiets als VERGEVING ;)
Ik vergeef Valve omdat dit een spel is wat ik al 2 jaar met veel plezier speel.
Jij zei meer dat je het moreel fout(fout in de zin van 'evil' dus) vond wat die mensen deden en dat dat ze een foutje of een foute beslissing hebben genomen. Ik vind niet dat de programmeurs van Valve rekening hadden kunnen houden met al die cheatprogramma's die in 2001 pas uitkwamen voor een mod voor hun game(dus niet eens half life zelf). Ik weet niet of Valve support geeft voor CS maar als ze dat niet doet valt Valve helemaal niks te verwijten.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Op woensdag 17 april 2002 15:57 schreef Dobie het volgende:

[..]

Jij zei meer dat je het moreel fout(fout in de zin van 'evil' dus) vond wat die mensen deden en dat dat ze een foutje of een foute beslissing hebben genomen. Ik vind niet dat de programmeurs van Valve rekening hadden kunnen houden met al die cheatprogramma's die in 2001 pas uitkwamen voor een mod voor hun game(dus niet eens half life zelf). Ik weet niet of Valve support geeft voor CS maar als ze dat niet doet valt Valve helemaal niks te verwijten.
Volgens mij had je dit al gewonnen ;) Maar om het even mooi af te sluiten: ik vind het kut dat er fouten zijn in de spelcode die toegang geven tot cheats. Het probleem is dat ik niet kan programmeren en ze dus niet zou kunnen helpen. Ik behoor tot de "klant" zijde. Ik zal altijd klagen tot het perfect is. Klagen heeft effect. Als de makers goed luisteren en de BS klachten er tussen uit halen dan zijn we als "makers" en "spelers" sapdrinkerderwijs goed bezig. Vandaar dat er dus Beta test sessies zijn.

Ik begrijp en geef toe dat het nooit mogelijk is te voorspellen dat een of andere dillweed over 500 jaar een cheat gaat uitbrengen voor Unreal 568493.

Maar je hebt gelijk :)

Pagina: 1