Op zondag 14 april 2002 01:35 schreef Flint123 het volgende:
[..]
Nou nou, "hoeveel minder controle". Dat kan ik toch niet zeggen hoor. Beide zijn ze gewoon heel goed, en Onkyo klinkt wat helderder, maar het kan ook schel worden met verkeerde luidsprekers. Denon klinkt daarin tegen warmer.
Als je naar het hele gamma kijkt dan kun je eigenlijk zeggen dat Denon juist meer controle heeft, dus ik snap eigenlijk niet hoe je daarbij komt. Onkyo moet het juist hebben van iets betere techniek, bijvoorbeeld betere D/A converters.
Denon heeft meer vermogen/betere eindversterkers.
Naar mijn mening kunt je niet echt een "betere" aanwijzen want beide merken zijn gewoon heel goed.
Ik heb in iedergeval voor Denon gekozen

ok let op:
men pakke een Denon 1802
een Onkyo 595
een Yamaha.
Hang er een speaker achter die een "normaal" geluid geeft, en ga gewoon eens blind switchen. Wedden dat je de Denon eruit weet te pikken door de slechte controle over het laag? Ik heb het blind gedaan, en zelfs een Denon stereoversterker wist ik er blind uit te halen tegenover een NAD 320C...
Denon mist de controle over het laag imho...maar dat kun je zelf beluisteren en het blijft een kwestie van smaak...Maar de Denon heeft de neiging wat te "bonken".
Op zondag 14 april 2002 17:41 schreef Flint123 het volgende:
[..]
Kweet niet hoe het zit met de 595 en de 1802. Dus neem me niet kwalijk als je gelijk hebt.

Ik heb gekeken naar mijn AV-Amp.
Als ik mijn A11SR naast een 898 zet dan heeft de Denon véél meer vermogen, terwijl de 898 betere techniek heeft.
ik had wat milder moeten zijn, mijn excuses...maar de 1802 vs de 595 dan wint de Onkyo et. ALs je mijn topic bekijkt dan had ik zééérr hoge verwachtingen van de Denon, na een aantal testverslagen gelezen te hebben. Bij mij was et deze keer niet wat je denkt te horen, hoor je ook...
Op zondag 14 april 2002 17:58 schreef Flint123 het volgende:
Ik kon het niet laten om ff wat cijfertjes te gaan zoeken
Denon 1802 heeft 5x115Watt (6Ohm)
Onkyo 595 heeft 5x110Watt (6Ohm)
Dus...

wattage zegt niet veel....t gaat om de controle die de versterker levert. Ik heb er KEF Q1's achterhangen, die 120 watt kunnen trekken, mn onkyo levert 90@ 8ohm, maar dit is meer dan genoeg voor een zware gehoorbeschadiging

Op zondag 14 april 2002 10:45 schreef FFF het volgende:
euh zelf geef ik de voorkeur aan onkyo, onkyo heeft gewoon meer uitstraling en meer power, echt gewoon toppie producten, denon is ook niet slecht maar voor mij kan het niet tippen, en ik vindt het heel triest dat de denon verkopers je willen belazeren
Je kunt ze toch het beste zelf luisteren, ik zou wel een losse receiver kopen en een losse dvd, een ideale combi is de 555 met de 595. da's dus dvd speler (die ook rd-rw's en mp3 kan etc.) en de 595 is een versterker (met behoorlijk wta power, heel mooi gebouwd, en heel mooi afgewerkt met vrijwel alle nodige functies, behalve als je er mono blokken achter wilt hangen maar dat is waarschijnlijk niet nodig, dat kan namelijk alleen vanaf de 696.)
Iedereen heeft natuurlijk een mening, en hoewel denon zeker niet slecht is kies ik voor onkyo.
w0000ttt jij hebt smaak

ik ga bij mijn net nieuwe setje(Onkyo 595 + KEF Q1) een DV555 halen

ff maandje wachten op me loon, maar dan heb je ook wat. zilver alles, zit er echt zwaar

uit, en een zwaar mooi geluid(kom maar luisteren

mn deur staat open

)