Toon posts:

Onkyo vs. Denon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier en daar (voornamelijk bij denon dealers tho) gehoord dat onkyo troep is. onkyo zou gebruik maken van goede naam van aantal jaren geleden toen ze wel goed waren, maar nu niet meer.. maar ik was eigenlijk wel geinntereseerd in een DD receiver van onkyo, maar ik begin toch, na die verhalen gehoord te hebben, te twijfelen...
+ onkyo dealers hebben juist de neiging om het verhaal om te draaien (maar in mindere mate).. confusing..

ik heb ondertussen al een denon beluisterd en moet zeggen dat ie goed klinkt, maar probeem so far is dat er weinig zaken zijn die onkyo EN denon verkopen en dus lastig te verglijken..

help meh:)

Verwijderd

Hmmz, bij een iets grotere winkel hebben ze vaak wel zowel Onkyo als Denon.

Ikzelf heb de Onkyo TX DS787 en deze bevalt uitstekend hoor. Onkyo maatk geen troep :7

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:15

Xanax959

relax...

Ik ben heel blij met mijn TX-DS484. Ziet er van binnen heel mooi afgewerkt uit. Buitenkant is ook van zware kwaliteit. Kijk anders eens of je veel Onkyo 2dehands ziet, (ik niet) en kijk eens op www.audioreview.com .
En luisteren natuurlijk. Het blijft subjectief...

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
nog iets, zo'n verkoper zei ook dat 't membraan van je speakers te veel naar buiten schiet bij een onkyo receiver en bij een denon juist niet.
maar uiteraard was dat een denon-verkoper...
achja,. iedereen komt voor z'n eigen spul op ..

Verwijderd

Onkyo heb ik geen ervaring mee helaas, wel met Denon. Ik heb 7 jaar lang Denon apparatuur gebruikt, waaronder een receiver (radio), tape deck, cd speler en een versterker. Ongeveer een jaar geleden heb ik ze wegens ruimtegebrek moeten verkopen :'( - Denon maakt echt top apparatuur. In al die jaren nooit last gehad met de apparatuur zelf, en het geluid dat er uitkomt is echt perfect.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Op zaterdag 13 april 2002 22:11 schreef spiderhp2 het volgende:
nog iets, zo'n verkoper zei ook dat 't membraan van je speakers te veel naar buiten schiet bij een onkyo receiver en bij een denon juist niet.
:? :D |:(

Verwijderd

Ik weet toevallig wel dat Onkyo oerdegelijke versterkers maakt. Gewoon robuuste goede versterkers. Ik dacht dat Denon net ff wat duurder is over het algemeen..

Verwijderd

[topic=410469/1/50]

IS heel duidelijk
hang ze naast elkaar, en ervaar hoeveel minder de Denon aan controle heeft.... Onkyo klinkt helderder dan de Denon's die ik heb getest.
lees het maar

Zelf heb ik na ruim 12 uur luisteren, waar onder andere de Denon onder viel gekozen voor de Onkyo 595, die ik net een 4 dagen heb staan en hijs geil.

Ik wil je nix aanpraten maar ga ze naast elkaar zetten en hoor zelf et verschil.

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 17:21
Op zaterdag 13 april 2002 23:55 schreef neographikal het volgende:
[topic=410469/1/50]

IS heel duidelijk
hang ze naast elkaar, en ervaar hoeveel minder de Denon aan controle heeft.... Onkyo klinkt helderder dan de Denon's die ik heb getest.
lees het maar

Zelf heb ik na ruim 12 uur luisteren, waar onder andere de Denon onder viel gekozen voor de Onkyo 595, die ik net een 4 dagen heb staan en hijs geil.

Ik wil je nix aanpraten maar ga ze naast elkaar zetten en hoor zelf et verschil.
Nou nou, "hoeveel minder controle". Dat kan ik toch niet zeggen hoor. Beide zijn ze gewoon heel goed, en Onkyo klinkt wat helderder, maar het kan ook schel worden met verkeerde luidsprekers. Denon klinkt daarin tegen warmer.

Als je naar het hele gamma kijkt dan kun je eigenlijk zeggen dat Denon juist meer controle heeft, dus ik snap eigenlijk niet hoe je daarbij komt. Onkyo moet het juist hebben van iets betere techniek, bijvoorbeeld betere D/A converters.
Denon heeft meer vermogen/betere eindversterkers.

Naar mijn mening kunt je niet echt een "betere" aanwijzen want beide merken zijn gewoon heel goed.
Ik heb in iedergeval voor Denon gekozen :9

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52
Kijk eens bij Foca te Rotterdam. Daar hebben ze Denon en Onkyo. Je hoeft het er niet te kopen, maar je kunt ze beide in ieder geval beluisteren. Ik heb zelf de Onkyo 787 en ben hier supertevreden over (let idd wel op je keuze van speakers, dit luistert namelijk met name bij Onkyo redelijk nauw. Niet elke speaker is geschikt i.c.m. een Onkyo receiver).

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

euh zelf geef ik de voorkeur aan onkyo, onkyo heeft gewoon meer uitstraling en meer power, echt gewoon toppie producten, denon is ook niet slecht maar voor mij kan het niet tippen, en ik vindt het heel triest dat de denon verkopers je willen belazeren :)

Je kunt ze toch het beste zelf luisteren, ik zou wel een losse receiver kopen en een losse dvd, een ideale combi is de 555 met de 595. da's dus dvd speler (die ook rd-rw's en mp3 kan etc.) en de 595 is een versterker (met behoorlijk wta power, heel mooi gebouwd, en heel mooi afgewerkt met vrijwel alle nodige functies, behalve als je er mono blokken achter wilt hangen maar dat is waarschijnlijk niet nodig, dat kan namelijk alleen vanaf de 696.)

Iedereen heeft natuurlijk een mening, en hoewel denon zeker niet slecht is kies ik voor onkyo.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Op zondag 14 april 2002 01:35 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Nou nou, "hoeveel minder controle". Dat kan ik toch niet zeggen hoor. Beide zijn ze gewoon heel goed, en Onkyo klinkt wat helderder, maar het kan ook schel worden met verkeerde luidsprekers. Denon klinkt daarin tegen warmer.

Als je naar het hele gamma kijkt dan kun je eigenlijk zeggen dat Denon juist meer controle heeft, dus ik snap eigenlijk niet hoe je daarbij komt. Onkyo moet het juist hebben van iets betere techniek, bijvoorbeeld betere D/A converters.

Naar mijn mening kunt je niet echt een "betere" aanwijzen want beide merken zijn gewoon heel goed.
Lol, in de zelfde prijsklass bied onkyo duidelijk meer vermogen en meer controle, vergelijk bijvoorbeeld de 595 met de 1802 eens van denon, en concludeer nogeens.

Onkyo bied ook echt het vermogen wat er op staat, en dat is ook een gebied waar veel versterkers/receivers afhaken.

Maar ok iedereen heeft een mening.

• LordLynx
  • Laatst online: 20:35
Ik vind Onkyo te scherp klinken, Denon is veel warmer, maar daar moet je uiteraard wel van houden, en goed mixen met je speakers.

Kwalitatief zijn het allebei gewoon goede merken, ik zou gewoon naar beiden luisteren, kijken wat jij mooier vind. Liefst met je eigen speakers (of de speakers die je wilt kopen erbij). En daarna de reciever ergens in duitsland halen/bestellen, ik had voor 1000 euro een Denon AVR-3802 thuis staan, terwijl die hier 1400 moest opleveren.

• Flint
Op zondag 14 april 2002 10:48 schreef FFF het volgende:

[..]

Lol, in de zelfde prijsklass bied onkyo duidelijk meer vermogen en meer controle, vergelijk bijvoorbeeld de 595 met de 1802 eens van denon, en concludeer nogeens.

Onkyo bied ook echt het vermogen wat er op staat, en dat is ook een gebied waar veel versterkers/receivers afhaken.

Maar ok iedereen heeft een mening.
Kweet niet hoe het zit met de 595 en de 1802. Dus neem me niet kwalijk als je gelijk hebt. :7
Ik heb gekeken naar mijn AV-Amp.
Als ik mijn A11SR naast een 898 zet dan heeft de Denon véél meer vermogen, terwijl de 898 betere techniek heeft.

• Flint
Ik kon het niet laten om ff wat cijfertjes te gaan zoeken :D

Denon 1802 heeft 5x115Watt (6Ohm)
Onkyo 595 heeft 5x110Watt (6Ohm)

Dus... :+

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 01:35 schreef Flint123 het volgende:

[..]

ok let op:
men pakke een Denon 1802
een Onkyo 595
een Yamaha.

Hang er een speaker achter die een "normaal" geluid geeft, en ga gewoon eens blind switchen. Wedden dat je de Denon eruit weet te pikken door de slechte controle over het laag? Ik heb het blind gedaan, en zelfs een Denon stereoversterker wist ik er blind uit te halen tegenover een NAD 320C...

Denon mist de controle over het laag imho...maar dat kun je zelf beluisteren en het blijft een kwestie van smaak...Maar de Denon heeft de neiging wat te "bonken".
Op zondag 14 april 2002 17:41 schreef Flint123 het volgende:

[..]

Kweet niet hoe het zit met de 595 en de 1802. Dus neem me niet kwalijk als je gelijk hebt. :7
Ik heb gekeken naar mijn AV-Amp.
Als ik mijn A11SR naast een 898 zet dan heeft de Denon véél meer vermogen, terwijl de 898 betere techniek heeft.
ik had wat milder moeten zijn, mijn excuses...maar de 1802 vs de 595 dan wint de Onkyo et. ALs je mijn topic bekijkt dan had ik zééérr hoge verwachtingen van de Denon, na een aantal testverslagen gelezen te hebben. Bij mij was et deze keer niet wat je denkt te horen, hoor je ook...
Op zondag 14 april 2002 17:58 schreef Flint123 het volgende:
Ik kon het niet laten om ff wat cijfertjes te gaan zoeken :D

Denon 1802 heeft 5x115Watt (6Ohm)
Onkyo 595 heeft 5x110Watt (6Ohm)

Dus... :+
wattage zegt niet veel....t gaat om de controle die de versterker levert. Ik heb er KEF Q1's achterhangen, die 120 watt kunnen trekken, mn onkyo levert 90@ 8ohm, maar dit is meer dan genoeg voor een zware gehoorbeschadiging :)
Op zondag 14 april 2002 10:45 schreef FFF het volgende:
euh zelf geef ik de voorkeur aan onkyo, onkyo heeft gewoon meer uitstraling en meer power, echt gewoon toppie producten, denon is ook niet slecht maar voor mij kan het niet tippen, en ik vindt het heel triest dat de denon verkopers je willen belazeren :)

Je kunt ze toch het beste zelf luisteren, ik zou wel een losse receiver kopen en een losse dvd, een ideale combi is de 555 met de 595. da's dus dvd speler (die ook rd-rw's en mp3 kan etc.) en de 595 is een versterker (met behoorlijk wta power, heel mooi gebouwd, en heel mooi afgewerkt met vrijwel alle nodige functies, behalve als je er mono blokken achter wilt hangen maar dat is waarschijnlijk niet nodig, dat kan namelijk alleen vanaf de 696.)

Iedereen heeft natuurlijk een mening, en hoewel denon zeker niet slecht is kies ik voor onkyo.
w0000ttt jij hebt smaak :P ik ga bij mijn net nieuwe setje(Onkyo 595 + KEF Q1) een DV555 halen 8-) ff maandje wachten op me loon, maar dan heb je ook wat. zilver alles, zit er echt zwaar :7 uit, en een zwaar mooi geluid(kom maar luisteren :P mn deur staat open :) )

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op zaterdag 13 april 2002 23:47 schreef Djazz het volgende:
Ik weet toevallig wel dat Onkyo oerdegelijke versterkers maakt. Gewoon robuuste goede versterkers. Ik dacht dat Denon net ff wat duurder is over het algemeen..
In duitsland is het net andersom; daar is denon goedkoper dan onkyo.

Dus zijn de marges mi hoger op denon in nederland....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Een jaar geleden heb ik een Onkyo TX-DS575X aangeschaft...ik heb er nooit spijt van gehad !!
In die tijd heb ik ook zitten twijfelen tussen Denon en Onkyo, maar Onkyo had meer te bieden en qua uiterlijk vond ik hem ook mooier.
Als ik ooit nog eens een andere versterker neem, dan zal ik zeker weer eens kijken wat Onkyo op dat moment aanbied.
Zoals ik al zei...ik heb er nog geen moment spijt van gehad !!

• Jivecar
Op zaterdag 13 april 2002 22:11 schreef spiderhp2 het volgende:
Persoonlijk vind ik niet dat een verkoper een ander merk/product moet afkraken. De verkoper moet juist ingaan op jouw situatie, maar dat terzijde.

Qua controle over het membraan het volgende; dit is afhankelijk van de dempingsfactor van de receiver. Nu hebben vaak stereo receivers een hogere dempingsfactor dan een dts receiver dit houdt niet in dat een membraan bij een dts receiver niet gecontroleerd beweegt.

Ik kan mij niet voorstellen dat onkyo een slechte dempingsfactor heeft ?!? Van denon staat ie in ieder geval niet in de brochure......

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Flint
Ik denk dat ik persoonlijk in die prijsklasse ook voor een Onkyo zou gaan, gewoon om de simpele reden dat ik de 1802 gewoon lelijk vind, hij ziet niet uit... terwijl de 595 er prima uitziet, alhoewel deze ook vol zit met knopjes. Ik zie het liever allemaal netjes achter een klepje.

Gelukkig zien de duurdere Denon's wel gaaf uit.

• Jivecar
Op zondag 14 april 2002 18:50 schreef Flint123 het volgende:
Ik denk dat ik persoonlijk in die prijsklasse ook voor een Onkyo zou gaan, gewoon om de simpele reden dat ik de 1802 gewoon lelijk vind, hij ziet niet uit... terwijl de 595 er prima uitziet, alhoewel deze ook vol zit met knopjes. Ik zie het liever allemaal netjes achter een klepje.

Gelukkig zien de duurdere Denon's wel gaaf uit.
Als je niet op dp2 gesteld ben kun je ook kiezen voor de 2801....dit uitloopmodel is hier en daar nog tegen een leuke prijs te koop!

Persoonlijk vind ik trouwens het display van onkyo niet super; denon is met dot matrix veel leuker!!

Waarom trouwens geen yamaha in dit vergelijk erbij ?!? De nieuwe V630 is erg leuk ;) 6.1 discreet (DD EX/DTS ES), dp2 en een dot matrix display ;)

• Jivecar
Op zondag 14 april 2002 18:49 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat onkyo een slechte dempingsfactor heeft ?!? Van denon staat ie in ieder geval niet in de brochure......
Ik heb de dempingsfactor net opgezocht, deze was 60 bij 8ohm/1khz. Niet extreem hoog in mijn ogen.....maar gecontroleerd genoeg om alles heel te laten ;)

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik ben inmiddels een jaar lang heel blij met mijn Denon 1801. De keuze werd gemaakt uit Yamaha, Onkyo en Denon en de keuze tussen Onkyo en Denon was het moeilijkst.

Laat ik stellen dat je je bijna onmogelijk een buil kunt vallen aan de keuze tussen een van deze twee. Ik heb zelf dan wel de Denon, maar nog steeds heel veel bewondering voor de produkten van Onkyo. Gemiereneuk over wattages en cijfertjes vind ik pure onzin, ik heb ze op klank vergeleken en naar twee hele goede produkten kunnen luisteren.

Waarom doe je dat zelf ook niet en maak je naar je eigen smaak je keuze? Ik weet zeker dat beiden namelijk prima zullen bevallen!

Alvast heel veel luisterplezier!!! :+

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 19:10 schreef Jivecar het volgende:

[..]

Ik heb de dempingsfactor net opgezocht, deze was 60 bij 8ohm/1khz. Niet extreem hoog in mijn ogen.....maar gecontroleerd genoeg om alles heel te laten ;)
Dat is nou net een cijfer waar je niks aan hebt. De dempingsfactor bij 1khz is onbelangrijk, het gaat er om wat die is bij lagere frekwenties (i.v.m. controle van het laag). Als ze daar in de specs niks over zeggen is dat meestal een veeg teken.

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-04 10:33

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb vorige week de Onkyo 595 icm de s555 besteld. Er zit alleen een lange levertijd op geloof ik (ik heb hem in duitsland besteld, daar levert Onkyo geloof ik slecht)
Ik ben hem gaan beluisteren bij een lokale shop en heb toe mijn speakers meegenomen (kef Q35) en vond het erg lekker klinken.
M'n centerspeaker (kef q95c) heb ik vorige week al binnen gekregen (ik moest wel lang zoeken, het is een oud model, maar deze speaker hoort bij de q35's)

Nu zit ik zonder muziek (inbraak en ze hebben m'n denon set meegenomen, speakers hebben ze gelukkig laten staan)
Maar ik vond wel dat die Onkyo beter klonk dan de Denon die ik eerst had. Ik heb ze natuurlijk niet naast elkaar kunnen beluisteren maar ik heb toch besloten de onkyo te nemen.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Op zondag 14 april 2002 19:24 schreef GreenGras het volgende:
Laat ik stellen dat je je bijna onmogelijk een buil kunt vallen aan de keuze tussen een van deze twee.
Kijk, naar mijn mening is dit de meest intelligente uitspraak die in dit hele topic wordt gemaakt. :)

Ik denk niet dat één van beide merken slechter is dan de andere. Per type zal dit namelijk al verschillen. De eigenschappen van één type kan bij een hoger type al weer volledig anders zijn (ook slechter ja!) en zo dus ook tussen verschillende merken. Wat jij mooi vindt staat vooral voorop en dan maakt het merk helemaal niet uit imo.

• Jivecar
Op zondag 14 april 2002 19:37 schreef gansje het volgende:

[..]

Dat is nou net een cijfer waar je niks aan hebt. De dempingsfactor bij 1khz is onbelangrijk, het gaat er om wat die is bij lagere frekwenties (i.v.m. controle van het laag). Als ze daar in de specs niks over zeggen is dat meestal een veeg teken.
Exactly.....geen goed teken. Maar aangezien Onkyo qua klank niet verkeerd klinkt moet je adhv cijfers niet de conclusie gaan trekken.

Btw, de dempingsfactor is bij lage tonen vaak lager.....

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-04 16:07

dodo79

witte dikke tonnie

"Denon mist de controle over het laag imho...maar dat kun je zelf beluisteren en het blijft een kwestie van smaak...Maar de Denon heeft de neiging wat te "bonken"."

leuke opmerking hierboven, wat mij betreft geld dit dus voor onkyo
Onkyo wordt niet voor nix bonkyo genoemd,

maar onkyo is redelijk, maar komt lang niet in de buurt van een denon receiver.
Ik verkoop ze beidde dus ik heb ze ook allemaal gehoord.

maar ach, et blijft persoonlijk natuurlijk

omdat het kan!

• desmoquattro
  • Laatst online: 24-03-2025

desmoquattro

Duwgatie

Geluis is persoonlijk ga lekker luisteren en hoor of je het wat vindt en egewoon nemen wat jou het meest aanspreekt.

Kep Onkyo maarja die kon ik wel goedkoop inkopen dus toen was de keus makkelijk maar kep geen spijd van de onkyo. :)

LOL

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op maandag 15 april 2002 22:31 schreef desmoquattro het volgende:
Geluis is persoonlijk ga lekker luisteren en hoor of je het wat vindt en egewoon nemen wat jou het meest aanspreekt.

Kep Onkyo maarja die kon ik wel goedkoop inkopen dus toen was de keus makkelijk maar kep geen spijd van de onkyo. :)
Keb zelf een onkyo (uit het jaar bartje) en ben er zeer tevreden over. Echter zoals hier al gezegt is het een kwestie van luisteren. Als eerste naar je oren en als 2de naar de bankdirecteur (wat mag het kosten)

Ga naar een goede zaak waar je desnoods je eigen boxen mag meenemen. Vaak is het een combinatie. Ik ben ook op zoek geweest naar een andere, maar met mijn boxen en (mijn toen demon) cd speler vind ik de DENON te technisch klinken, alle warmte is eruit. Echter met de Onkyo klonk het mooier, maar te donker. Uiteindelijk ben ik met een andere CD speler naar huis gegaan, was meer geluidsverbetering dan een andere versterker (dan maar geen afstandbediening).

Voor eindhoven kan ik je audiohome aanbevelen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 22:10 schreef dodo79 het volgende:
"Denon mist de controle over het laag imho...maar dat kun je zelf beluisteren en het blijft een kwestie van smaak...Maar de Denon heeft de neiging wat te "bonken"."

leuke opmerking hierboven, wat mij betreft geld dit dus voor onkyo
Onkyo wordt niet voor nix bonkyo genoemd,

maar onkyo is redelijk, maar komt lang niet in de buurt van een denon receiver.
Ik verkoop ze beidde dus ik heb ze ook allemaal gehoord.

maar ach, et blijft persoonlijk natuurlijk
het blijft een mening, en bonken doet een Onkyo zeer zeker niet, maar zet een Denon 1802 er maar eens ff een keer naast, met een leuke speaker...je komt er nog wel achter welke er bonkt. Ik heb 3 exemplaren van de 1802 zitten beluisteren, terwijl ik echt zéér hoge verwachtingen van em had. Alledrie hadden ze een naar mijn mening veel te zware bass.

o ja, luister ook een keer naar een Onkyo, je zult zelfs horen dat hij vrij helder klinkt maar goed

its just my humble opinion

o ja, ik heb ook nog verschillende cd-spelers gebruikt, waaronder: NAD, Onkyo en nog een Arcam ook... alles met source-direct offcourse. als een amp niet mooi klinkt met source direct, dan zal ie nooit echt lekker klinken.

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-04 14:26
Onkyo is over het algemeen niet heel muziekaal.

Niet muziekaal wil zeggen dat hij vaak een beetje schel klinkt, wat de meeste mensen niet als plezierig ervaren. Overigens heeft Yamaha dit probleem ook.

De meest muziekale versterkers komen o.a. van:

Arcam, NAD, Denon en marantz.

Deze hebben allemaal een warm geluid. Natuurlijk hebben ze wel allemaal een andere klankkleur, maar ze klinken iig een stuk muziekaler dan Onkyo en Yamaha.

Wat wel weer een voordeel is is dat voor hometheatre het soms nodig is om een beetje schel te klinken, maar ze zijn in principe niet zo geschikt voor hifi

Verwijderd

Beetje oud topic maar goed :)

schel is weer negatief, houd het op helder. Denon geeft meer bas, en geeft een wat voller geluid :)

NAD klinkt vrij neutraal imho, en pak van Onkyo maar eens de stereo amps en de ietwat duurdere HT-amps. Klinkt echt prima. We hebben thuis zowel een Onkyo 595 als een Marantz SR7000. Ook de 7000 klinkt echt meer dan prima, maar ik vind mijn Onkyo een wat mooier hoog hebben. Kwestie van smaak.

Ik heb expres meer neergelegd voor mn versterker zodat tie ook in stereo goed klonk. Uiteraard klinkt een stereo amp van dezelfde prijs waarschijnlijk beter maar toch. Presteert goed en je hebt leuke opties (u571 of de starwars op dit setje is leuk hoor ;) )

Verwijderd

Onkyo rules, heb zelf T-405X en A-905X. Onkyo is een van de drie beste ter wereld

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik vind muziek geweldig klinken in combinatie met m'n b&w 604's en mijn onkyo tx-nr900. Is dan ook niet een goedkope amp.
Zowel muziek als films klinken supergoed. Anderen heb ik eigenlijk niet eens geluisterd. Het geluid wat ik nu heb klinkt mij fijn in de oren :)

Verwijderd

De 900, w00t...man had je geld teveel :P

vergelijken kan nooit kwaad he :) ik vergelijk alles met alles :P

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 December 2002 @ 20:26:
De 900, w00t...man had je geld teveel :P

vergelijken kan nooit kwaad he :) ik vergelijk alles met alles :P
Geen geld teveel. Kreeg 400 euro korting (dus ongeveer de prijs die je er in nederland voor betaald, maar dan bij een nederlandse (goede) winkel. Het is echter z'n geld waard. Mogelijkheden voor aansluiten te over. Dus kan er de komende jaren mee vooruit :) Overigens komt er binnenkort (hopelijk voor de kerst) nog een Onkyo DV-SP800 dvd speler bij :)

Hier een piccie overigens (in het vervolg moet ik er met me vette vingers afblijven!).
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.o.janssen/amp1.jpg

Verwijderd

http://pub106.ezboard.com...onavr5800informationforum

dit forum kan wat info geven (zoekfuntie ginder eens gebruiken)
Pagina: 1