Toon posts:

Minidisc. Ruis/Suiz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony MZ-R700 die ik via de (bijgeleverde) optische kabel met mijn DMX-fire 1024 verbind

Als ik een opgenomen MD afspeel (mdlp2 mode) dan krijg ik op het linkerkanaal een irritante ruis/suizen/"static" geluid, maar alleen als er ook muziek is. (bij alle nummers). Deze ruis staat niet op de originele opname

opnemen via de analoge lijn (via mijn Stereo toren) gaat wel goed, maaar ik wil liever digital, i.v.m sync rec en track marks

Kan dit liggen aan de straling van de monitor/computer (Sony levert een kabel van 30 cm erbij, das erg kort), of is het iets anders?

Alvast bedankt voor je antwoord.

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:09

nrg

Ik denk niet dat het door de straling kan kopen, het is een glasvezel kabeltje hè..

Zelf heb ik ook een MZ-R700 en heb deze via hetzelfde bijgeleverde optische kabeltje aan mn Sony CD-speler gehangen.
Hier gaat het perfect, zonder ruis.

Misschien ligt het aan je geluidskaart/WinCue (?) instellingen?

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde combinatie en die werkt hier zonder problemen - erg "cleane" opnamen (waar portable MP3-players bij verbleken). Ik zou daarom eerst naar andere zaken kijken (software/toslink kabeltje/drivers), want de hardware kan het prima aan.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
maybe dat de 1 van de 2 kanten van je optisch kabeltje vuil is? of de connector van je X-fire zit onder stof?

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Shadowlaw,

welke versie van de Xfire drivers gebruik jij?

<edit>
Bedankt voor de reacties, het was 1 haartje dat over de lens in de TOSlink zat. Hij doetut nu

Trouwens, ook bedankt dat jullie niet meteen gaan smijten met
"gebruik de search, noob" en zo.. Kom je niet vaak tegen op de GoT forums vind ik"
</edit>