asus a7a cpu-speed probleem (na bios flash)

Pagina: 1
Acties:

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Topicstarter
Hier een Newbie met een brandende vraag; na het flashen van de bios op mijn a7a-266 , draaiende met xp1800+ , 512mb sdram ,40gb maxtor 7200 rpm ,geforceII Mx-400 64mb ,en Win XP Professional edition, blijft mijn PC automatisch terugspringen in de BIOS ,de enige setting die wil werken is mijn processor op 1000MHZ :? en pas dan start ie door, deze bios update heb ik nou net uitgevoerd om die 1800 te laten draaien op dit plankje , het gaat hier om een bios van 03-01-2002 met bestandsnaam aa261011.awd , heeft iemand eeeeeenig idee of er een nog nieuwere bios bestaat (ik heb hem btw van de asus site) of dat er misschien een andere oplossing is?

greetz John. :'(

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
kick

Verwijderd

Zie voor BIOS-updates de Meuktracker van T.net. De nieuwste bios (nu) is volgens mij deze: http://www.tweakers.net/meuktracker/1805.
Verder vind ik die 1000 MHz wel errug vaag, als mijn pc een keer niet goed geboot is springt hij op 1150 MHz (ook een XP 1800+).

[zeik modus]
greetz John. :'(
Dat hoeft helemaal niet: ik quote ff uit de FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
Dus...
En kicken gebeurt normaal gesproken pas na 24 uur en niet naar 2 uur.

[zeik modus]
sorry voor t zeiken, maar kben in een zeikbui, btje ziek enzo :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Nou , ik ben er achter wat het probleem was, vanmorgen zet ik mijn pc aan........ helemaal niets , ik ruk mijn processor van mijn plank ;core gescheurd.... , vandaar dat ie gisteren steeds in de bios sprong, hij werd gewoon te warm , ik snap het niet overigens want in de bios gaf ie als temp 50 graden (+10 = 60)idle , das niet weinig okee , maar dat daardoor mijn core scheurt???!!!?Terug naar de winkel dan maar , ik heb dat processortje net 1 dag, enne er zat een coolermaster voor een xp2100 op dus dat is het niet , ik kan het nu echt niet meer volgen

Bedankt btw voor het op de juiste plaats zetten van mijn vraag.

• olivierk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 12:06
Ik krijg mijn proc ook niet op 1530, draait wel op 1150. Nog geen idee waar het aan kan liggen. Hoop alleen niet een te hete proc. (temp = 50 graden)

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
al een bios Update geprobeert?

Verwijderd

Mensen,koopt Intel!! Voor een goede cpu,er is niks beters.
Heb al 75 systemen gebouwd,nog nooit een gescheurde of kapotte cpu gehad.
suc6.

Verwijderd

olivierk moet de fsb op 133 zetten in de BIOS. Reken maar uit: 11,5x100=... 11,5x133=...

Edit: flippie moet z'n mond houden! Dit gezeik vindt al jaren niet meer plaats op dit forum! Komt net kijken zeker....
Pagina: 1