Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onterechte moderaties gesignaleerd

Pagina: 1
Acties:

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
in deze thread:
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=13373

Hier worden enkele informatieve reacties, die ontopic reageren op voorafgaande reacties, ten onrechte op -1 Off-topic en zelfs op -1 Troll gemodereerd, terwijl +1 of +2 informatief beter op z'n plaats is, maar ik heb geen modpoints op dit moment. Wie trekt dit even recht?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:51

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm ook al zijn een aantal mensen aan het blaten dat ze ontopic lullen.. dit soort lange discussies hoort gewoon thuis in een forum..... ;)..
Ik heb hier en daar iets rechtgetrokken maar er staat ook echt bullshit bij...

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Was dat niet die topic over Intel, waar iedereen over AMD loopt te blaten?

Toegegeven, de winstwaarschuwing zal oa door AMD zijn veroorzaakt, maar die AMD-parada die erop volgde.....

Persoonlijk denk ik dat je naar andere factoren moet kijken en niet zoals daar gedemonsteerd (ge"dom"onstreerd) wordt dat de wereld uit Intel en AMD bestaat.

Ik ga straks wel ff snoeien

• IceStorm

IceStorm

Ze waren 20 reacties lang aan het zeueren of 3dmax nou wel of niet beter was met een p3 of een T-Bird... en dan ook nog zeggen dat het on-topic is....

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, dat viel mij dus ook op. Maar wat een winstwaarschuwing van Intel met een 3dmax-plugin van AMD te maken heeft?
Ik zou daar wellicht een berichie tussen moeten zetten, maar ik ga mij niet naar hun niveau verlagen (ben een beetje Karma-geil, zullen we maar zeggen).

dus straks samen -1 overbodiggen, Icestorm?

Verwijderd

Staat ook *errug* veel onzin tussen.

Grappig is dat er een aantal reakties zijn die inzichtvol zijn (zou ik 2 of 3 voor geven), maar dan staat er nog een stukje (slotzin / conclusie) bij wat *TOTAAL* onzin is.

dan is het inzichtvol er compleet af :D :+

De meesten weten niet hoe het precies zit met aandelen, obligaties etc... Zullen wel geen bedrijfseconomie volgen. :)

• IceStorm

IceStorm

Wat ik het ergste vind is dus dat ze zitten te zeuren dat ze on-topic blijven omdat ze antwoord geven op vragen die eerder gesteld zijn...

Ennuh ik heb al redelijk ge-1-overbodigd ;)

• Cookie
Als iemand een zijweg inslaat, maakt dat de reacties die daaronder hangen niet Off-topic. Read the FAQ. Als je dan toch modereerdt, modereer dan by the rules. Als zo'n zij-thread je niet boeit, blijf er dan gewoon vanaf...

• IceStorm

IceStorm

Ok,,, we pakken de FAQ erbij:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Off-topic

Off-topic postings kunnen eventueel naar score 0 verhuisd worden indien deze postings niet interessant zijn voor de discussie. Soms wil het nog wel eens voorkomen dat off-topic postings wel interessant zijn. In dat geval mogen deze best met pluspunten beloond worden. Off-topic is (net zoals het begrip 'interessant') nogal moeilijk te definiëren en aangezien het niet de bedoeling is om alle postings die maar enigzins afwijken van het hoofdonderwerp weg te moderen, is het de beste oplossing om deze keuze van de specifieke context van de thread en posting af te laten hangen.[/quote]Het artikel ging over een winstwaarschuwing van Intel. Vervolgens komt er iemand die zegt dat dat door AMD komt (is dus niet on-topic maar wel boeiend dus wel on-topic :)) en daarna komen er mensen zeuren dat AMD helemaal niet goed is in 3d en dan krijg je dat 3d MAX verhaal...
Sorry maar dat vindt ik dus niet bij de context horen.....

• Cookie
Diegene die over de 3dMax-performance van een PIII/AMD cpu begint, DAT is dus evt. Off-topic (al of niet interessant), DAAR wordt evt. een zijweg ingeslagen. De reacties die op die reactie reageren zijn dan vervolgens niet perse Off-topic, omdat er een '2e' topic (sub-topic?) is ontstaan in een aparte thread. Dit gebeurt wel vaker en is ook niet erg, soms zelfs zeer nuttig. En als iemand in zo'n (eerste)'Off-topic' reactie dingen beweerd of vraagt, dan zijn de reacties die daarop ingaan, bijv. informatie aandragen of tegenargumenten bieden, wel degelijk geldig en kunnen respectievelijk 'informatief/behulpzaam/inzichtvol/enz.' zijn. Het On-topic zijn van een sub-reactie's hangt niet af van de topic van het nieuwsbericht, maar van de reactie die er aan voorafging.

• IceStorm

IceStorm

Ja testcase ik denk niet dat we het echt eens worden..... ;)
Misschien dat Femme ofzo nog zijn licht hierop wil werpen.... en anders dan is ie wat mij betreft klaar ...

Verwijderd

Ik snap er helemaal niks meer van van dit gezeik.
Ik heb ooit een keer (4 keer) een -1 Troll gegeven aan iemand die (4 keer) vertelde dat Samaranch 5000 dollar betaalde voor z'n hotel. Helemaal off-topic, en meer mensen hadden een -1 Troll gegeven. Da's dus alles wat ik ooit aan -1'en heb gegeven, en inmiddels heb ik dus de boel 'misbruikt'.
Wat een gelul. Ik stond altijd keurig op 0, en nu kom ik niet meer onder de 1...

Eigenlijk kan het me geen reet schelen, maar ik wou het gewoon ff kwijt...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Testcase heeft gelijk.

Op het moment dat iemand een off-topic reactie in een thread plaatst, krijgt hij een off-topic moderatie.

De mensen die echter op de off-topic poster reageren, krijgen geen off-topic, omdat zij behulpzaam zijn, en niet de starter van het off-topic gebeuren.

Iedereen die dus off-topic of overbodig begint, krijgt daar de moderatie ook naar. Mensen die daar op reageren krijgen gewoon een normale moderatie, en die dienen dus niet "afgestraft" te worden voor hun reactie/posting.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Iemand die echter weer off-topic reageert op een off-topic reactie mag je natuurlijk wel een score -1 - off-topic geven... :P

Aannames zijn fataal.

• IceStorm

IceStorm

Ok.. ik ben het gedeeltelijk met jullie eens... alleen een -1 blijven jullie houden ;)....

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Iemand die echter weer off-topic reageert op een off-topic reactie mag je natuurlijk wel een score -1 - off-topic geven... [/quote]Betekent dat ook mensen die in een (algemeen) off-topic subthread proberen het onderwerp weer terug te trekken naar de hoofdthread, die dus ontopic zijn voor de hoofdthread maar offtopic voor de subthread? >:)

• IceStorm

IceStorm

Ja, kom we gaan het nog makkelijker maken :)..
En als iemand nou een on-topic reactie maakt op een sub-thread die er over gaat of iets nou wel of niet on-topic is? :)

Ach boeiend ;)
Pagina: 1