Toon posts:

hele pc kapot na dvdtje kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(dit gaat over en pc van iemand anders )

ik was gisteravond een dvdtje aan het kijken. (fast en furious maar doet er verder neit toe) zie ik naar en minuut of tien een hele felle flits midden in mn beeldscherm. en toen werd alles zwart en starte mn pc overnieuw op op de plaats waar die flits was zit nu een brandplek (daar lijkt het iig op). en elke keer als ik mn beeldscherm nu uitzet zie ik weer zon flits. en mn pc start nu ook heel vaak gewoon spontana overnieuw op ?? ik znap er neits meer van weet iemand wat er kapot kan zijn.
het systeem is: philips 17 inch scherm, piii 550 en cardexpert gf2 mx 400 videokaart het afspelen van dvds gaat softwarematig en het systeem is ong 3 jaar oud.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Doe da kast open en zoek naar brandplekken etc...
Zou de voeding kunnen zijn die het aan het begeven is. iig niet meer verder mee werken tot je weet wat het is : onstabiele voedingen kunnen heel wat schade aanrichten :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Klinkt als een flippende voeding

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
conclusie: ff andere voeding proberen

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik een brandplek in mn beeldscherm hebben (zo lijket het tenminste) terwijlmijn scherm niet eens aan mijn voeding hangt

Verwijderd

Topicstarter
en btw de veding is nog geen half jaar oud en 360 watt dus ik denk niet dat het daar ana kan lichen

Verwijderd

Hoewel ik niet echt een expert ben, klinkt het mij een beetje als een kortsluiting ofzo..

Blijkbaar heeft je buis een optater gekregen EN geeft de monitor af en te een heel verkeerd signaal af naar ja computer :?

Verwijderd

Yup, dat wordt een nieuwe voeding. Het zal waarschijnlijk niet eens iets met je dvd te maken hebben hoor, hij heeft het gewoon toevallig op dat moment begeven. Hopelijk is er verder niets kapot...

Verwijderd

Topicstarter
nee hij doet het voor derest nog perfect. en hij had btw datovernieuwopstarten al langer alleen nu is het veel erger geworden cooler is het ok niet is net nieuw. en wat ozu ik kunnen doen aanmn beeldscherm. want die plek zit precies in het midden. ( heel irritant )

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ghm, erg vaag dat direct ook je monitor "kapot" is gegaan. Het zou kunnen zijn dat er iets mis is met de stroomtoevoer, want dat een voeding een beetje gaar is komt nog wel eens voor maar zo iets vaags met de monitor is zeer apart :?

Dat over nieuw op starten komt btw waarschijnlijk door de voeding...

Verwijderd

Hopen dat je nog op garantie kan rekening. Waarschijnlijk is de beeldbuis van je scherm naar de vaantjes. Veel valt er niet aan te veranderen, of je moet een andere beeldbuis laten steken denk ik.

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Op zaterdag 13 april 2002 21:15 schreef Supajoda het volgende:
maar hoe kan ik een brandplek in mn beeldscherm hebben (zo lijket het tenminste) terwijlmijn scherm niet eens aan mijn voeding hangt
Scherm ff degausen en dei plek is ook weer weg, behalve las je een oud scherm hebt met draaiknoppen

dot.blaat

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Toevallig bliksem ingeslagen of iets vergelijkbaars? Zou wel verklaren waarom bedeide er tegelijk uit liggen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

En geen randaarde op PC en monitor?
Kijk videokaart na..
sluit monitor aan op andere comp...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmmm die special effects gaan wel heel ver tegenwoordig :S

Lijkt me inderdaad iets met voeding..er heeft iets kortsluiting gemaakt of zo....

Verwijderd

heb je niet zo'n voeding die OOK naar je beeldscherm gaat??
enne, stonk het toevallig heel erg na die flits :+ ??

Laatst begon het hier ENORM te stinken na het inprikken van nieuw geheugen, m'n 300 watt voeding was toen DOORGEBRAND!! :)

Ik zou in ieder geval even andere voeding proberen, dan is op z'n minst dat opstarten al weg, en tja, die monitor... als die doorgebrand is kun je er lijkt mij niets meer aan doen ;(

Verwijderd

Topicstarter
ne het stonk niet enhet beelscherm doet het nog wel hoor. En nee me pc is niet geaart en er is hier nergens bliksem ingeslagen. en de monitor doet zo op alle pc hier in huis. En mn videokaart is ook niet kapot. maar ik denk dat het wel iets met de stroomtoevoer heeft temaken of zoiets. ik wet het anders ook niet. en dat me pc overnieuw opstart licht ook niet aan me voeding omdat hij het op 2 verschillende voedingen doet dus er zal wel iets goed naar de kl**te zijn. iig bedankt voor de hulp.

Verwijderd

haha

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op zondag 14 april 2002 13:00 schreef FunnYguyz het volgende:
haha
Zo leuk is het denk ik niet... :r Ik zou niet errug blij zijn als het met mijn PC gebeurde.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 13:00 schreef FunnYguyz het volgende:
haha
Dat is... niet zo'n leuke reactie...
Op zondag 14 april 2002 12:34 schreef Supajoda het volgende:
ne het stonk niet enhet beelscherm doet het nog wel hoor. En nee me pc is niet geaart en er is hier nergens bliksem ingeslagen. en de monitor doet zo op alle pc hier in huis. En mn videokaart is ook niet kapot. maar ik denk dat het wel iets met de stroomtoevoer heeft temaken of zoiets. ik wet het anders ook niet. en dat me pc overnieuw opstart licht ook niet aan me voeding omdat hij het op 2 verschillende voedingen doet dus er zal wel iets goed naar de kl**te zijn. iig bedankt voor de hulp.
Ghm, ik weet ook niet echt iets anders behalve die brakke stroomtoevoer, teminste, dit is het meest logische in deze situatie. Probeer iig. voor de zekerheid een stekkerblok met een beveiliging voor stroompieken, dat is al stap 1 voor deze brakke stroomtoevoer te voorkomen (het kan ook goed komen door een piek oid.).

Het kan natuurlijk ook zijn dat je systeem reset omdat de voeding te weinig watt geeft aan de apparaten, maar dan zou dit al vanaf het begin het geval geweest zijn, het zou dus (vreemdgenoeg) misschien aan het mobo liggen dat je systeem zo willekeurig reset.

Verwijderd

Topicstarter
ja nou ja k wet het verder ook neit het er zal wel iets goed kapot zijn.

is kijken of ik aanspraak kan doen op de verzekering ivm een stroompiek. (met blikseminslag kan het ook)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Nou je geloofd het niet maar ik zat the fast en the furious dvd rip te kijken en ik kreeg ik kreeg een vastloper .. maxtor 80 gig naar de klote

Verwijderd

Vermoedelijk zit er een rotte plek in de beeldbuis, waardoor hoogspanning (ongeveer 20.000 Volt) is doorgeslagen naar het chassis van de monitor. Deze is via de afscherming van de VGA kabel en ook, als beide apparaten in een randaarde verdeeldoos zitten die niet op een randaarde stopcontact is aangesloten via de aardleidingen op het chassis van je PC terechtgekomen.

Dit kan tot schade leiden die momenteel alleen maar lastig is (herstarten van de PC) maar in de toekomst tot uitval van bijna alle onderdelen van de PC kan leiden. Vergelijk het resultaat toch maar met die blikseminslag zoals hierboven is geschreven.

Garantie op de monitor claimen, met vervolgschade aan de PC, en glashard beweren dat alles op een geaard stopcontact zat ?

Suc6,
Ben

Verwijderd

fotootje van brandplek???
(8>

Verwijderd

billgates... wat ben je toch weer sensatie geil :D

maar ruik er eens aan... ruik het naar gesmolten zooi?
Pagina: 1