AMD K6-2 350 -> Wat voor videokaart.

Pagina: 1
Acties:

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb nog een AMD K6-2 350 Systeempje staan. Video == Daytona 3D S3 Virge DX/GX MOBO == ASUS P5A-B (Baby AT) met 32 MB SDRAM in een ATX Bigtower (235W). Wat voor videokaartje kan ik nou het beste kopen Zondag op de beurs zodat ik nog een beetje gan gamen op het bakkie, ik heb ff in de procewatch gekeken en daar kwam ik de volgende kaartje tegen:

3DFx Voodoo3 Velocity 100 8MB AGP (OEM) FL 129,-
Creative Riva TNT2 M64 AGP FL 149,-
Daytona Riva TNT2 Vanta 16MB FL 139,-
Diamond Stealth III 16MB AGP FL 123,-

Ik wil dus ongeveer F150,- gaan uitgeven voor een kaartje. (Ik heb F370,- en ik wil een bigtower kast en een video kaartje)

Welke kan ik het beste nemen of heeft iemand nog een ander idee?

Die S3 wil ik er in houden voor multi monitor dus hij moet AGP zijn....de nieuwe dan. En het moet dus een beetje bijelkaar passen. Ik heb het gister even geprobeerd met een TNT2 M64 en het S3 kaartje.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ligt er aan wat je er nog mee wil doen. Als je echt nog gaat gamen, dan zou ik er geen nvidia in doen maar een voodoo (2/3) omdat deze minder cpu ondersteuning nodig hebben. Als het puur voor wat office e.d. is dan zou ik kijken of niet nog ergens een matrox G200 kan vinden ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dualdude
Ik wil er op gaan gamen dus dat is toch wel belangrijk. Voodoo 2 is geen oplossing, die heb ik net verkocht, dan krijg ik gezeik.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een TNT, en een TNT2 gedraaid op een P5a. Hoewel nu officieel de problemen met die kaarten en de Ali Alladin V chipset verholpen moeten zijn, zou ik het risico niet nemen. Bovendien lust een TNT of een TNT2 wel wat CPU power om op gang te komen. Ik vind het overigens heerlijke kaartjes. Nu draai ik een G400 in mijn P5a, wat ook al een heel geregel met Ali AGP drivers en utilities opleverde, voordat het echt goed werkte. Ook de G400 lust wel een sterkere CPU, om lekker los te komen, al is UT op 1024 bij 768, 16 bit prima te spelen (fps 25-35). Ga dus maar voor een voodoo3, zeker weten het snelste voor je systeem, goedkoop en weinig gezeik met je Ali-agger AGP poort, aangezien de Voodoo3 niet bijzonder veel met die AGP poort doet..

• Dualdude
Volgens jou deze dus nemen?????

3DFx Voodoo3 Velocity 100 8MB AGP (OEM)

Op anandtech las ik een truukje om de 2e MTU aan te zetten voor OpenGL en Glide. Dat moet je in je register veranderen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\0000\Glide

And add the value

FX_GLIDE_NUM_TMU

And set it equal to 2. [/quote]

Verwijderd

UCH nee!!
koop een voodoo 3 2000 486 fannetje erop en opfocken to voodoo 3 3000 specs
klaar is kees of hoe je ook mag heten
:D

Verwijderd

Voodoo draait inderdaad sneller op een K6 dan een NVIDIA (moet ik helaas als NVIDIA-fan toegeven).
Maar 8MB vindt ik wel weer erg weinig hoor, kun je toch beter een exemplaar met 16MB op de kop tikken, een heleboel games hebben meer dan 8MB nodig om de textures op te slaan (krijg je witte vlakken, geknipper en andere display-storingen).

Dus een 16MB kaart is beter dan een 8MB, maar bij keuze tussen een vergelijkbare voodoo-16MB en een NVIDIA-16MB kaart kun je beter de voodoo nemen omdat die beter draait op een K6.

Op Vraag & Aanbod is vast ook wel wat leuk 2ehands spul te vinden.

• Dualdude
Diamond Stealth III 16MB AGP

En is dit wat???

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

nee

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Dualdude
En wat wel volgens jou...wat binnen m'n budget past....

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik zou toch voor die voodoo's gaan, zijn toch iets sneller wat betreft games

die stealth heb trouwes wel een goed 2d beeld vin ik, maar was ook op een iiyama 510

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Ik denk inderdaad ook de Voodoo, m'n pa heeft een K6-2 350 + V3 2000 AGP combi gehad.
Dat draaide helemaal niet slecht, eigenlijk best goed.
Zie ook het verschil tussen 2 celly's 333, 1 met V3 en 1 met TNT2U, die V3 loopt gewoon beter.
Dat verandert als je er meer CPU power in stopt, dan komt de TNT2U beter uit de verf.

• Dualdude
Verder iemand nog ideeen????

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

3DFx Voodoo3 Velocity 100 8MB AGP (OEM) FL 129,-
???goh bestaan die nog??? Anyhow hij is niet duur en als je hack van Anand uitvoerd is ie best snel.

Maar onthoud een voodoo 3 2000 (PCI, maar dat geeft niets op een voodoo tov AGP) kost bij Dixons 199 en de mediaMarkt 177. En das ook best een leuke kaart

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Dualdude
Bij NoRRoD is de AGP versie goedkoper dan de PCI. En ik moet wel een AGP Kaart hebben. Ik heb namelijk een Baby AT mobo. 1x AGP 3x PCI 1x ISA. En ik wil de oude PCI Videokaart er in houden voor Multi-Monitor. En er zit nog een SCSI controller, een PCI netwerkkaart en een ISA AWE64 in dus ik heb alleen de AGP nog vrij.

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou die 8 Mb laten voor wat ie is en iets meer centjes uitgeven aan de 16 MB variant. Stealth is leuk kaartje, maar niets als je boven de 800 bij 600 wil draaien en 32 bit, dan zijn er betere (en iets duurdere) kaarten, zoals de TNT2. Stick to the plan en ga voor de Voodoo3 2000

• Dualdude
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Voodoo 3 1000 en de Voodoo 3 2000?????
Heb ff op de site van 3Dfx gekeken en volgens mij zijn de specs. het zelfde.

• Dualdude
Hoger dan 800x600 kom ik toch niet, dat trekt de monitor die er aan zit niet.

Verwijderd

Ik heb zelf een tnt2 gehad op een k6-2 333@350 en dat draaide nog slechter dan een voodoo 2, k6-2 en tnt2 gaat niet samen. Ik zou voor een voodoo 3 gaan, die is dan stukken sneller.

Verwijderd

ik zou zeggen neem je tijd op die beurs kijk overal, misschien kom je nog iets tegen dat hier nog niet genoemd is :) maar zet je neus op voodoo :D das nooit een slechte keus. Trouwens TNT/TNT2 is volgens mij ook niet slecht, maar die stealth (lees S3 savage pro4) kan je beter laten liggen (vindt ik) en kijk ook maar voor 16MB kaartjes voel je je naderhand altijd lekkerder bij. :)

P.S. ben ik de enige die weinig (geen wat ik me kan herineren) probs heeft gehad met z'n TNT2 i.c.m K6-2 :?

• Dualdude
Het probleem zit hem in de ALi Aladdin 5 chipset die o.a. op de ASUS P5A en P5A-B zit.
Deze heeft wat bugjes in de ALi AGP Set, Wat met TNT en TNT2 kaarten wat problemen kon geven. Het zou met nieuwe drivers zijn opgelost....en volgens mij klopt dat ook wel ik heb namelijk er even een TNT2 M64 in gehad en dat was best stabiel met Unreal Tournament

• Dualdude
Ik ben net terug van de beurs.
Ik heb een Voodoo 3 3000 16MB AGP + TV-Out gekocht, voor F225,- Leek me wel een redelijke prijs. Ik kon ook een Voodoo 3 2000 16 MB AGP kopen, die was F265,-

Dan lijkt me dit toch een betere keus.
Pagina: 1