tweeters vervangen

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
ik heb hier een stel oude bozen staan en ik vermoede al dat van een de tweeter kapot was dus ik het ff wat zitten testen en idd, eentje is kapot.

Nu wil ik hem eigenlijk vervangen maar er staat niets op.
ja, alleen dan iets van GNOX ofzo
het zijn btw oude Wharfedale Linton 3 XP speakers... (is dat nog wat bekends of..?)

Welke moet ik nu hebben? Ik ben bang dat ik er nu dus niet achter zal komen. de speakers zijn 6 Ohm maar dat zal wel niet echt boeien. Ik weet ook niet of er een (passief)filter tussen zit (is dat standaard op en 3weg box?)

En moet ik ze nu allebij vervangen?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

Xanax959

relax...

Kapotte tweeter eruit halen en naar een goede doe het zelf speakerzaak gaan, hebben ze vast wel een vervangend model. Ik denk dat je het beste alletwee kan vervangen, omdat die dingen toch anders klinken.

Atari portfolio Dos 2.11

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

http://www.speakerenco.nl ga hier eens langs misschien kunnen ze je helpen.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op zaterdag 13 april 2002 21:44 schreef Xanax het volgende:
Kapotte tweeter eruit halen en naar een goede doe het zelf speakerzaak gaan, hebben ze vast wel een vervangend model. Ik denk dat je het beste alletwee kan vervangen, omdat die dingen toch anders klinken.
Precies, neem de werkende mee. Ze meten m dan door en zoeken dan een min of meer gelijke tweeter.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
kee, thnx. nog een zaak aan te raden waar ze me hiermee goed op weg kunnen helpen?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op zaterdag 13 april 2002 23:04 schreef mpegernie het volgende:
kee, thnx. nog een zaak aan te raden waar ze me hiermee goed op weg kunnen helpen?
Speaker&Co, zie bovenstande post voor link :)
Pagina: 1