Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T280: GPRS geeft PPP time-out

Pagina: 1
Acties:

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 11:26

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Gisteren en vandaag geprobeerd om met een door KPN gesponsorde GPRS kaart, een Timeport T280 uit de winkel en mijn CLIÉ T625 een verbindinkje aan te zwengelen, maar ik blijf de melding krijgen 'PPP timeout'.

Alle instellingen 20x gecontroleerd en de T280 is 'KPN Approved'.

Signing on gaat goed, daarna zegt ie established (heel kort) en dan initializing... en dat blijft heel lang staan.

KPN Dealerhelpdesk: 'uuuuuuuuuhmmmmm.......... - ............. - nee sorry staat niet in mijn FAQ dus zoekt u het maar lekker zelf uit, goedemiddag!'

:(

Wat moet ik hier nou mee :?

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-11 22:42

Stefan©

Toet toet

Kick.to/Internet & Telefonie
Gadget Talk
Hier kun je fijn babbelen over hippe zaken als PDA's, Mp3 spelers en webcams. Geen GSM's, die horen thuis in Internet & Telefonie
Internet & Telefonie
Het forum voor al je vragen over ADSL, GSM's, e-mail, domeinregistraties, webspace en meer.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:20
GT => IT dus :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
schop...

had m trouwens in gadgets gezet omdat het om verbinding maken op een PDA ging, maar hier is ook wel wat voor te zeggen...

• Blacksoul
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-11-2024
Misschien een idee om het vandaag eens via de klantenservice te proberen.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Een GPRS kaart? wat moet ik me daarbij voorstellen?

Of bedoel je dat je een bluetooth kaart heb waarmee je vanaf je Clie met je T280 wil praten hebt gekregen?

Wat is het nu?

Voor Vodafone moet je bij het inbellen een of andere initstring meegeven.

cgdcont=1","IP","web.vodafone.nl" waarbij dat laatste de proxy is en ik geloof dat dat IP betekend dat ik een IP automatisch toegewezen krijg (DHCP).

Misschien dat je bij de KPN ook dit soort instellingen moet doen. Kun je eventueel even de dingen die je moet instellen posten?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Blacksoul
Denkt dat ie een SIM bedoelt met een GPRS bundel. Ken zo dat type PDA niet, maar ben er wel eens 1 tegengekomen waarmee het totaal onmogelijk was om een GPRS verbinding aan te maken.

• Blacksoul
Op maandag 15 april 2002 11:30 schreef intert0y het volgende:

cgdcont=1","IP","web.vodafone.nl" waarbij dat laatste de proxy is en ik geloof dat dat IP betekend dat ik een IP automatisch toegewezen krijg (DHCP).

Misschien dat je bij de KPN ook dit soort instellingen moet doen. Kun je eventueel even de dingen die je moet instellen posten?
Bij KPN moet je inderdaad ook zo'n string ergens invullen, maar zoals ik in bovenstaande post heb gezet, zijn er PDA's waarbij dat niet wil, string was te lang geloof ik (na update PDA software was het overigens wel mogelijk).

• intert0y
Op maandag 15 april 2002 11:34 schreef Blacksoul het volgende:
Denkt dat ie een SIM bedoelt met een GPRS bundel. Ken zo dat type PDA niet, maar ben er wel eens 1 tegengekomen waarmee het totaal onmogelijk was om een GPRS verbinding aan te maken.
het is toch gewoon een Sony als ie het over Clie heeft? En die draaien gewoon PalmOS geloof ik en dat moet werken. Tenminste ik heb ook PalmOS (3.5.3) en daar werkt het gewoon mee. (weliswaar op vodafone)

overigens, misschien eens proberen op www.pdaclub.nl daar is ook een forum wellicht dat daar wat te vinden is?

ps. voor de persoon hierboven mij, het is ook mogelijk om een reactie in 1 bericht te zetten hoor. Een beetje editten op zijn tijd kan geen kwaad. >:)

• Blacksoul
Je hebt inderdaad gelijk, totaal niet aan editten gedacht.
Maar als de topicstarter nu gewoon ff met de klantenservice zou bellen is ie sneller geholpen....kunnen ze iig zien wat er nu gebeurt als ie een verbinding opbouwt en hem helpen met instellingen.

Misschien komt ie uit bij mij of 1 van m'n collega's....altijd leuk om een medetweaker te helpen :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Kun je eventueel even de dingen die je moet instellen posten?
Send: atz
Send CR:
Send: at+cgdcont=1,IP,internet
Send CR:
Send: at+cgqmin=1
Send CR:
Send: at+cgqreq=1
Send CR:
Send: atd*99***1#
Send CR:
End:

Met CLIÉ bedoel ik inderdaag een Sony CLIÉ (de T625) en aan de softwareversie zal het niet liggen want dat is de nieuwste die beschikbaar is, nl. PalmOS 4.1

GPRS kaart is idd GPRS SIM-kaart, een data-only abonnement wat wij als dealer van KPN hebben gekregen om te testen...

Ik kan ook gewoon alles invullen.

Denk je trouwens dat als de DEALERhelpdesk van KPN het niet weet, de gewone helpdesk het wel zou weten?? :?

Ik zag trouwens dat vandaag de handleiding voor de Nokia 6310 erbij is gekomen, dus ga ik die (donderdag) ook nog eens even proberen, kijken of dat beter gaat.

• intert0y
maar de communicatie tussen je Clie en je GSM gaat over IR of over Bluetooth?

Ik heb helaas geen ervaring met PalmOs 4.1 (toch eens halen en installeren)

maar ik voeg bij mijn Vx niks anders toe dan een networkding. waarbij ik zeg dat ie over IrComm to Modem met de modem praat en een init string die uit cgdcont etc.etc. bestaat. en daarna voeg ik een verbinding toe en die gebruikt dan zeg maar de 6310 om te verbinden en die belt naar *99# en klaar is klara.

Maar ik heb zelf het gevoel dat je probleem in die ,"IP","internet" zit.

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
verbinding gaat over IR

je moet idd ook bij network 'modem/IR' veranderen in 'PC/IR' ten opzichte van de 'normale' gsm-data inbelverbinding

wat zou de instelling dan moeten zijn volgens jou?

• intert0y
Okay. Ik zal ff kijken wat ik mijn Palm heb staan: (let op ik GPRS via vodafone)

Bij connection heb ik het volgende ingevuld.
Nieuwe connectie aangemaakt en de volgende instellingen gedaan.
connection method IrCOMM to Modem
Dialing TouchTone tm
Volume LOW

en dan in details
Speed 38.400
Flow Ctl Automatic
Init String at+cgdcont=1","IP","web.vodafone.nl"
------------------------
En bij network heb ik het volgende gedaan.
nieuwe service aangemaakt en die Vodafone GPRS genoemd
Username libertel
Password libertel
Connection GPRS (6310) (want zo had ik dit bij connection genoemd)
Phone: *99#

details
Connection type PPP
idle timeout Power Off
Query DNS Checked
IP Address Checked Automatic
------------------------
Ik gooi mijn GSM achter mijn palm en ik kan gewoon inbellen. (GPRS) Als dit niet werkt dan moet je waarschijnlijk nog een of andere instellin in je Telefoonmaken. Maar wat dat weet ik niet in jouw geval.

Maar uhmz, helpdesk wil je niet helpen en op pdaclub.nl weten ze ook geen raad?

• Blacksoul
Op maandag 15 april 2002 22:03 schreef Korakal het volgende:

[..]

Send: atz
Send CR:
Send: at+cgdcont=1,IP,internet
Send CR:
Send: at+cgqmin=1
Send CR:
Send: at+cgqreq=1
Send CR:
Send: atd*99***1#
Send CR:
End:
Jij hebt staan: Send: at+cgdcont=1,IP,internet

Dit moet zijn: Send: at+cgdcont=1,"IP","internet"

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
zag dat dat bij het kopiëren is weggevallen maar had de aanhalingstekens wel staan

opvallende ontwikkeling: met nog steeds dezelfde instellingen doet 'ie het de éne keer wel en de andere keer niet (dan geeft ie time-out)

wazig....

• Blacksoul
Nogal vreemd dit, en je hebt de gegevens van de KPN site gehaald?

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
uhm ja
de handleiding is vorige week overigens veranderd
moet nu DNS laten query'en, eerder moest ik 62.133.126.28 en ~.29 opgeven

verbinding maken gaat nu goed, maar nu geeft ie
--- bij query DNS aan: geen DNS server
--- bij opgeven DNS: time-out

(had ik nog een topic over geopend: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/474301/1)

Het stomme is: op een palm Vx gaat het WEL goed, op mijn CLIÉ (dus ook met PalmOS) gaat het NIET goed

:?
Pagina: 1