Toon posts:

ericsson t29 klepje eruit, hoe fix het er erin??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben naar zee geweest, heel de dag gsm uit zand gehouden enzo. Kom ik thuis, broek uitschudden boven het bad, gsm vergeten uit te halen, gsm valt eruit, beetje zand erover... ni slim ok, maar er zat dus wat zand tussen de scharniertjes, en ik denk: ik ga dat hier ff schoonmaken.

Klepje er rustig proberen uit te halen, kwam langs een kant mooi open, geen probleem. Andere kant hing het nog met iets vast, wsl kabeltje voor de microfoon ofzo. Dus ik blaas enzo. Goed, klepje erop, maar ging nog altijd niet echt vlot open zoals ervoor, dus ik wil het er nog eens afhalen. Nu heb ik ineens het hele klepje vast...

heb het er terug proberen op te zetten, geraakte erop. Belde ik iemand op, maar die kon me niet horen... dus klepje eraf, blijkt dat ik het er niet goed had opgezet, twee pinnetjes verwrongen.

Nu heb ik de pinnetjes terug vrij recht geet, maar wil ik het geen tweede keer er fout opzetten. Heeft iemand hier ervaring mee, eventueel met schema ofzo? tips?

(foto's, zie twee posts verder)

ik weet ook niet of ik het klepje er "gesloten" in moet zetten, of "open"

Verwijderd

Zet je plaatjes ff op een andere server

Ik denk dat je het erop moet doen zoals je het eraf hebt gehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
dus... pinnetjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2081672169

gaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2921069064

het probleem is dat ik niet goed weet hoe het erin moet, welke stand moet het klepje enzo.
Bovendien heb ik gemerkt dat de gaatjes naar binnen kunnen. Dus dat die niet vaststaan, maar als je er op duwt dat ze naar binnen worden geschoven.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:46 schreef Jppr het volgende:
dus... pinnetjes:
[afbeelding]

gaatjes:
[afbeelding]

het probleem is dat ik niet goed weet hoe het erin moet, welke stand moet het klepje enzo.
Bovendien heb ik gemerkt dat de gaatjes naar binnen kunnen. Dus dat die niet vaststaan, maar als je er op duwt dat ze naar binnen worden geschoven.
real nasty, als ik jou was zou ik ff ericsson bellen en zeggen dat het klepje eraf was gevallen toen je je mobiel liet vallen dan valt het misschien binnen de garantie, en anders moet je er gewoon mee terug gaan naar de winkel die kunnen het misschien wel binnen 5 min fixen

Verwijderd

Probeer eens gewoon met geduld het klepje er weer in te zetten. En goed op de contacten letten, dan moet die het als het goed is gewoon weer doen.

Mocht die ondanks dan nog niet werken moet je even met ericsson bellen en proberen dit probleem via de garantie te verhelpen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben daarnet in de winkel langsgeweest, hij heeft het er proberen in te fixen, maar dat lukte niet echt. de pinnetjes zijn namelijk een beetje verdraaid...
Hij kan er een nieuw klepje inzetten, en dat kost ongeveer €25

Nu lees ik hier die posts over de garantie... wat wordt gedekt enzo? gsm laten vallen klinkt mis. ongeloofwaardig want zo snel krijg je dat klepje er nu ook niet uit.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 18:18 schreef Jppr het volgende:
Nu lees ik hier die posts over de garantie... wat wordt gedekt enzo? gsm laten vallen klinkt mis. ongeloofwaardig want zo snel krijg je dat klepje er nu ook niet uit.
Hij werd door een skater uit je hand gerukt omdat hij hem wilde jatten terwijl je aan het bellen was. Klepje was open en hij viel met het klepje op de grond. Krak :) Hij kwam neer op gras, dus verder geen krassen oid :)

Verwijderd

Topicstarter
heel origineel >:)

maar goed, dus ik heb het nog eens rustig zelf geprobeerd: pinnetjes recht gezet (want die kerel in de winkel had ze weer helemaal scheef gefixt). Wat hij wel goed had gedaan, was het "platformpje" met de gaatjes terug vastgezet ofzo, daarvoor schoof het wat naar binnen.

Dus er rustig terug ingestoken. Getest en werkt.
Er is wel iets met het veertje, want het "springt" niet meer echt open, maar goed, dat nemen we erbij.

Wat ik nu wel irri vind: op het display zit tussen het lcd zelf en het afdekplaatje een klein haartje. wimper ofzo. Ik weet niet waarom die kerel dat heeft moeten opendoen, maar het was er daarvoor iig niet.

Hoe krijg ik dat eruit? of gewoon naar (een andere) winkel gaan?
Pagina: 1