Toon posts:

netwerkprobleem W2000 - W98se

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn laptop (win98SE) verbinden met mijn desktop (Win2000) via het netbeui protocol. Alle instellingen staan goed, dat wil zeggen ik heb mijn laptop aangemeld als gebruiker op mijn windows 2000 machine en de werkgroep heeft dezelfde naam. Op beide computers kan ik geen netwerkverbinding maken. Ik krijg op de windows 2000 machine de volgende foutmelding: "thuisnetwerk is not accessible. the list of servers for this workgroup is currently not available". Als ik twee laptops (beide W98SE) met elkaar verbind, dan levert dat geen problemen op, kortom kabels zijn in orde. Snap er niets meer van.... iemand wel?

Pieter

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Waarom netbeui :?

Verwijderd

Heb net vanmiddag precies hetzelfde gedaan met 2 pc's (Win98SE en Win2k), gewoon met TCP/IP. Is dat niet logischer optie :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou je wel zeggen, maar ik heb tcp/ip van mijn laptop ook nodig voor een ander netwerk. Dat betekent dat ik elke keer andere adressen moet invullen, vandaar netbeui

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

thuisnetwerk is not accessible. the list of servers for this workgroup is currently not available"
De browserservice werkt niet goed,

In de veronderstelling dat echt alles goed is ingesteld:

probeer eens start\run: \\computernaam

Als je daar een lijst ziet met de beschikbare comps die iets aan het delen zijn ben je er ook..

het kan maximum een klein uutje duren vooraleer je computer andere hosts allemaal zelf gevonden heeft... met run ben je er sneller..

You don't need eyes to see, you need vision