ECS K7S6A werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 11:06
Hoi,

Gisteren in E'hven op de beurs een K7S6A gekocht met een XP1800+ en 256MB PC2700 geheugen van Samsung, nu wilde ik het vandaag aansluiten, maar nu werkt het niet.

Als ik de powerknop indruk gaan de fans van de koeler en de voeding even draaien, maar na 2 seconden stoppen ze weer, verder gebeurd er niet, nog geen piepje ofzo... Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Persoonlijk heb ik het gevoel dat het mobo niet goed is, maar dacht laat ik het eerst even posten voor ik maandag naar de winkel rijd.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik had ook zo'n probleem. Bij mij was de CPU kapot.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik denk dat je een brakke mobo (produktie fout) hebt gekocht, ff een omruilen denk ik.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet vergeten dat ECS standaard de mobo's shipt met de CMOS_Clear jumper in de 'clear' stand. Als je die niet omgezet hebt naar 'normal' zal hij niets doen, idd.

Oslik blyat! Oslik!

• db I Delirium
Op zaterdag 13 april 2002 20:21 schreef dion_b het volgende:
Niet vergeten dat ECS standaard de mobo's shipt met de CMOS_Clear jumper in de 'clear' stand. Als je die niet omgezet hebt naar 'normal' zal hij niets doen, idd.
Stond bij mij standaard op 1 en 2, volgens manual is dit normal, als ik hem op 2 en 3 zet doet ie helemaal nix meer.

• smvs
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 20:21 schreef dion_b het volgende:
bij de laatste k7s5a die ik installeerde niet heur.

• dion_b
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 13 april 2002 20:34 schreef smvs het volgende:

[..]

bij de laatste k7s5a die ik installeerde niet heur.
Hmm, bij de 3 die ik had wel. Maarja, het is hier al gechecked.

Ander idee: AGP kaart- zit die er goed in :?

Het is een klassieker. Trek anders alles muv de CPU eruit, kijken of hij dan piept. Zo ja kun je de code opzoeken of gewoon een voor een de dingen erin tot het niet meer piept-> de schuldige.

Oslik blyat! Oslik!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je m al kaal geprobeerd :?
Dus mobo + cpu + ram + vgakaart....

T lijkt een beetje op sluiting ofzo... (rest niet aansluiten)

Wanneer dit niet lukt kan je ff ander geheugen, cpu proberen als je dat in huis hebt...

Anders DOA (Dead on Arrival)

• db I Delirium
Op zaterdag 13 april 2002 21:02 schreef jhead22 het volgende:
Heb je m al kaal geprobeerd :?
Dus mobo + cpu + ram + vgakaart....

T lijkt een beetje op sluiting ofzo... (rest niet aansluiten)

Wanneer dit niet lukt kan je ff ander geheugen, cpu proberen als je dat in huis hebt...

Anders DOA (Dead on Arrival)
Ja ook al kaal geprobeerd, maar ook nog niet eens een piepje... heb er nu 2 voedingen in gehad, een noname 300W en een A-Open 250W, zat net stickers van beide te lezen en bleek dat de waardes van de A-open nog hoger waren als van die noname, zou het daar ook niet aan kunnen liggen???

Anders denk ik idd dat ie dood is en ga ik er mee terug...

Verwijderd

Heb dus PRECIES!! hetzelfde. Ik heb een MSI bord (kt266) en paar weken geleden viel mn computer uit en als ik hem probeerde opnieuw op te starten brandden de lampjes van mn computer een seconde oid en gaan direct weer uit. Zelfde met de koeler.
Ik heb ook al alles geprobeerd: andere vga kaart, pci kaarten eruit en geheugen getest. Maandag andere voeding en cpu eruit en als ie het dan niet doet stuur ik mn mobo terug.
Bij mij staat er trouwens wel spanning op het mobo (externe apparatuur is aan). Misschien iets om te controleren, hierdoor is het ook onwaarschijnlijk dat je voeding het niet doet.
Ik geef je dus weinig kans dat ie het nog gaat doen. Iedergeval succes

• db I Delirium
Op zaterdag 13 april 2002 22:52 schreef F-LiMoN het volgende:
<KNIP>
Bij mij staat er trouwens wel spanning op het mobo (externe apparatuur is aan).
<KNIP>
Ik heb dus ook geen lampjes, harddisk spint niet op etc... Alleen de fans gaan ff draaien

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Toevallig had ik dit vandaag met een Asus A7V133..
Het probleem leek uiteindelijk bij de fans te liggen, het zou kunnen dat hij als hij ziet dat de fans een te laag toerental hebben de computer uitzet. Zo zag het er bij dit mobo dus uit. Nadat ik wat koelers had omgeswitched (hij verwarde proc/case/powerfan met elkaar) kon ik booten. Het klinkt een beetje vaag maar het was de enige verklaring na alles wat ik had geprobeerd (andere VGAkaart, geheugen, proc etc)

Verwijderd

Ik heb dus ook geen lampjes, harddisk spint niet op etc... Alleen de fans gaan ff draaien
bij mij is het opstarten zo kort (echt miliseconden) dat ik niet waar kan nemen of iets opstart. Zelfs mn 4 leds kan ik dus niet aflezen. Zie alleen dat er paar rode en paar groene zijn :-)
kijk ff in ander topic, daar staat ook iets over iemand met zelfde problemen (zelfde mobo volgens mij)

• db I Delirium
Na het lezen van deze thread, denk ik dat het aan de voeding ligt. Had eerst een A-Open 250W en een nieuwe no-name 300W. Als ik alles goed heb begrepen en nog een beetje van mijn natuurkunde kan herinneren, dan zit de processor op 3.3V aangesloten. De A-Open heeft een waarde van 16A en de no-name van 14A.
Dan zou de A-open dus max 52,8W kunnen leveren en de no-name 46,2 das volgens mij niet genoeg voor een XP1800+.

edit:

Kwam dit lijstje tegen:
Athlon XP Typical Wattage
1500+ 1333MHz 53.8W
1600+ 1400MHz 56.3W
1700+ 1467MHz 57.4W
1800+ 1533MHz 59.2W
Dus ligt het aan de voeding...

Kan iemand mij vertellen of mijn veronderstellingen/berekeningen/vondsten goed zijn???

Verwijderd

nee, maar ik weet wel dat ik het ook ff ga testen met een nieuwe voeding :)

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:47 schreef maarteng het volgende:
Na het lezen van deze thread, denk ik dat het aan de voeding ligt. Had eerst een A-Open 250W en een nieuwe no-name 300W. Als ik alles goed heb begrepen en nog een beetje van mijn natuurkunde kan herinneren, dan zit de processor op 3.3V aangesloten. De A-Open heeft een waarde van 16A en de no-name van 14A.
Dan zou de A-open dus max 52,8W kunnen leveren en de no-name 46,2 das volgens mij niet genoeg voor een XP1800+.

edit:

Kwam dit lijstje tegen:
Athlon XP Typical Wattage
1500+ 1333MHz 53.8W
1600+ 1400MHz 56.3W
1700+ 1467MHz 57.4W
1800+ 1533MHz 59.2W
Dus ligt het aan de voeding...

Kan iemand mij vertellen of mijn veronderstellingen/berekeningen/vondsten goed zijn???
Heb zelf ook een 300 watt voeding van Elite :? , en die werkt ook perfect met een 1800+ , Soltek mobo , 256 mb ddr , Geforce 3 , 2 Hd's , 2 Cdromspelers en de nodige insteekkaarten.

Lijkt me dus errug sterk dat het aan je voeding vermogen ligt.

• db I Delirium
Op zondag 14 april 2002 13:31 schreef Shaggy het volgende:

[..]

Heb zelf ook een 300 watt voeding van Elite :? , en die werkt ook perfect met een 1800+ , Soltek mobo , 256 mb ddr , Geforce 3 , 2 Hd's , 2 Cdromspelers en de nodige insteekkaarten.

Lijkt me dus errug sterk dat het aan je voeding vermogen ligt.
Ja maar volgens mij is die 300W dus totaal vermogen, wat weer onderverdeeld is in vermogens per voltage.

Ik dacht hier en op de AMD site gelezen te hebben dat die XP op 3.3 volt werkt.

Op mijn voeding staat bij 3.3V --> 16A. Dacht mij van vroeger te herinneren dat Voltage*Ampere=Watt

Zou iemand bij wie een XP1800+ goed draait misschien eens even op zijn/haar voeding willen kijken???

In ieder geval iedereen alvast bedankt voor de reacties tot nu toe...

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn Xp 1700+ @ 1800+ draaid met een codegen 350W voeding. De 3,3 kan volgens de specs van de voeding max 14A leveren.

Maar volgens mij wordt de 5V omgezet door je mobo tot het voltage voor je cpu.

Check anders ff de PSU faq: http://www.ocworkbench.com/articles/psu/psup1.htm

Quote:
5. Why is the +3.3V and +5.0V rail output so important?

Most mobos are designed to take most power out of the 5.0V rail and used it for the 3.3V and the 2.5V for the dimms. But other mobos uses the 3.3V rail for the dimms and also for the rest of the mobo circuits. A mobo who takes 3.3V and 2.5V power out of 5.0V will be more stable and easier to power with compare to those who uses the 3.3V rails.

Dus de 3,3V is voornamelijk voor je geheugen. De 5V voed de cpu...

Quote 2:
8. How can I tell my PSU is underpowered?

The most obvious indications will be the output readings of the +3.3V and +5.0V rails. ATX 2.01 specification requires this rails to be within +/- 5%. At the low end of the spectrum, the minimum reading for the +3.3V rails should be no less than +3.135V while the +5.0V rails is +4.75V. The fool proof to find out if the PSU is underrated is to bare the system. Bare means to disconnect all the peripherals with the exception of the video car, and a stick of ram, Boot the system and it should at least post. If the system post then add a HDD. If the system post with the addition of the hdd continue adding other peripherals while booting along each step. Anytime, the system failed to boot after an addition of another peripheral this is a good indication you are overloading the PSU.

Denk dus niet dat t aan je psu ligt maar denk dat je mobo dood is...

• db I Delirium
Bedankt jhead22, dan ga ik morgen maar eens ff terug met dat moederbordje...

• db I Delirium
Ben terug geweest, heb een nieuwe gekregen en alles werkt super nu!!!

Super service ook...

Bedankt allemaal
Pagina: 1