[MINIDISC]Oplader

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

flexje

got-father

Topicstarter
hey peeps , ik heb vrijdag een minidisc gevonden !! ja ja geen grappen! het is een sony mz r-900!!! nu heb ik nieuwe oordopjes , een kabeltjes voor het opnemen gekocht maar... k heb nog geen lader! hoe kom ik aan een lader? ik ben naar dixons geweest , daar hadden ze idd een oplader (niet van sony) , we stopten de stekker erin (nog in de winkel) en hij doet NIKS, hij laad niet op... heb ik een originele sony oplader nodig of is een universele ook OK?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

er zijn volgens mij drie mogelijkheden:

1 - je moet een originele sony oplader hebben (wat me errug sterk lijkt)

2 - de minidiscspeler is gaar, waardoor hij niet meer oplaadt.

3 - de batterij/accu is gaar. Ik heb dit weleens meegemaakt met een gsm. Hij laadde niet meer op en toen bleek dat de accu verrot was gegaan van drie maanden niet gebruiken.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb zelf een MZ-R30 en toen ik die een hele tijd niet gebruikt had c.q. opgeladen wilde ie eerst ook niet opladen. De oplossing was; gewoon wachten :) Na een tijdje begint ie nl wel te laden. Evt. kun je er tijdelijk de externe batterij case opzetten met penlight batterijen. Als het laden eenmaal begonnen is zit het wel goed :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Oh dus JIJ hebt mijn minidiscspeler gevonden, waar lag hij?? :+ :)

Ik denk dat je een originele sony-oplader moet hebben... Zij zullen wel net zo irritant zijn als alle andere merken, alles van 1 merk-moeten-komen :(

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

flexje

got-father

Topicstarter
ja maar hoort ie aan te geven dat ie aan het laden is ofzo?
want ik zag niks op het schermpie staan toen stekker derin zat.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Verwijderd

gewoon een paar uur (2 uurtjes ofzo) op laten laden, en dan kijken of ie al iets doet :)

Verwijderd

'k Heb zelf een MZ-R900. De bijbehorende adapter (Sony type AC-MZR55) levert 3 Volt DC (gelijkstroom dus), 500mA.
Om het laden te starten moet je op de knop charge (de stopknop) drukken, en hij geeft dan in het venster de tekst "charging".

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb een MZr-70 en hierbij moet je ook 2 keer of gewoon een paar sec op stop douwen om hem te laten opladen. Er knippert dan op het schrempie 'CHARGING'.
Wat dat ook mag betekenen.. :+

\_Specs_/

Verwijderd

Bij mijn minidisc speler heb ik gewoon een universele adapter van de HEMA gekocht. Gestabiliseerd (belangrijk) en 500 mA (300 mA bleek te weinig te zijn). Werkt prima, en kostte ongeveer 9 euro. Er zit ook zo'n mini SONY adapterplugje bij (die wil bij andere merken adapters nog wel eens ontbreken).
Pagina: 1