[KDE3] Problemen (alles dus)

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Distro: LFS

Installatie:

kdebindings wil niet compilen stopt op kdejava

Opstarten problemen:

dcop server

signal 8 van kspash bij opstarten

Iemand zelfde ervaringen, zoja hoe kun je ze oplossen?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

ik heb ook wat probz bij het installen...

had et ff snel geprobeert, maar deed het niet, een andere keer dus ff wat beter kijken :) ;)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Kijk het draait dus nu allemaal wel maar ik irrireer me mateloos aan de errors op de achtergrond, en opstart sig 8's.

Dan vind ik kde 2.2.2 toch beter.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Java doet het op het moment niet in CVS (en misschien ook in de release, daar ben ik niet zeker van al verwacht ik het niet). Als het goed is duurt de fix niet al te lang meer, maar er is nu nog geen oplossing. Overigens kun je ook nog tegen problemen aanlopen als het eenmaal gecompileerd is: sommige applets worden wel geladen, maar niet weergegeven. Een paar keer F5 wil nog wel eens helpen, maar ook hier geldt: een echte oplossing is er nog niet.

Over ksplash: welke compilatieopties heb je gebruikt? Signal 8 is een floating-point exception, toch niet per ongeluk voor een andere architectuur gecompileerd dan je eigenlijk hebt?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
-O3 -mcpu=i686 -march=i686

met GCC 2.95

op een Athlon

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou kunnen proberen om die -O3 weg te halen, dat is de enige optie die ik kan verzinnen die eventueel kwaad zou kunnen...daarnaast kun je een debugversie bouwen, die is niet trager maar neemt wel (wat) meer ruimte op je HD in...al betwijfel ik een beetje of dit soort problemen door fouten in de code ontstaat, lijkt mij meer een compilatieprobleem.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

erm... domme vraag denkik :)

maar ik had kde 2.2****** geinstalleerd op mijn mandrake bak.

Nu heb ik kde3 ook erbij gezet... maareh, hoe start ik die nou??

thx :)

Verwijderd

Die crash van KSplash komt door een bug in Qt (er wordt door 0 gedeeld)

(sorry, meer kan ik er niet over vertellen omdat ik de link kwijt ben waar stond in welk bestand je dat kon fixen :{ )

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 20:44 schreef emingee het volgende:
erm... domme vraag denkik :)

maar ik had kde 2.2****** geinstalleerd op mijn mandrake bak.

Nu heb ik kde3 ook erbij gezet... maareh, hoe start ik die nou??

thx :)
pls help me, ik kan bijna niet meer w88 om kde3 te proberen :+

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kijk eens of je in de console 'kde3' kunt draaien. Als die niet bestaat dan kun je 'startkde' proberen, maar die zou ook je KDE2 kunnen opstarten. Een derde optie is om te zoeken met iets als 'locate kde3 | grep bin/' (na een 'updatedb' te hebben gedraaid).

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:15 schreef odysseus het volgende:
Kijk eens of je in de console 'kde3' kunt draaien. Als die niet bestaat dan kun je 'startkde' proberen, maar die zou ook je KDE2 kunnen opstarten. Een derde optie is om te zoeken met iets als 'locate kde3 | grep bin/' (na een 'updatedb' te hebben gedraaid).
mkay /opt/kde3/bin bestaat.

maar hoe start ik kde3 nou :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er een executable genaamd 'kde3' of 'startkde' staat in /opt/kde3/bin...heb je die al geprobeerd?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:26 schreef odysseus het volgende:
Ik heb zo'n vaag vermoeden dat er een executable genaamd 'kde3' of 'startkde' staat in /opt/kde3/bin...heb je die al geprobeerd?
staat er niet :)

wel een 'kded' maar als ik die start geeft ie errors :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dat is inderdaad ook niet het opstartbestand. Bij mij staat hij er toch echt:
code:
1
2
3
kde3@odysseus:/usr/src/kde3/bin$ ls -hal startkde
-rwxr-xr-x    1 kde3     kde3      5.2k Mar 26 17:32 startkde
kde3@odysseus:/usr/src/kde3/bin$

Welke packages heb je allemaal van kde3 geïnstalleerd? Toch ook wel kdebase?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:38 schreef odysseus het volgende:
Dat is inderdaad ook niet het opstartbestand. Bij mij staat hij er toch echt:
code:
1
2
3
kde3@odysseus:/usr/src/kde3/bin$ ls -hal startkde
-rwxr-xr-x    1 kde3     kde3      5.2k Mar 26 17:32 startkde
kde3@odysseus:/usr/src/kde3/bin$

Welke packages heb je allemaal van kde3 geïnstalleerd? Toch ook wel kdebase?
ja, volgens mij wel :S

ik zal kdebase ff nog een ker erop zetten :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
het probleem met de dcopserver had ik ook, ongeveer zo opgelost:

- /tmp leegemaakt en die .DCOP files verwijderd
export KDEDIR=/opt/kde3
export QTDIR=/opt/lib/qt3

kun je ook in je .profile zetten.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

En natuurlijk je kde3/bin dir in je path zetten. Ik heb geen problemen gehad icm j2sdk1.4.0 van Sun.

Verwijderd

Die Signal 8 van KSplash heb ik ook :( Hoe krijg je die weg? Een re-install heeft geen zin gehad.

De enige manier om em weg te krijgen is tijdens het starten van KDE3 op dat "loading"-venster te klikken. Dan verdwijnt ie en krijg je de error niet.. Maar das natuurlijk geen oplossing :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 21:24 schreef emingee het volgende:

[..]

mkay /opt/kde3/bin bestaat.

maar hoe start ik kde3 nou :)
Lees maar even deze handleiding
Op zondag 14 april 2002 08:11 schreef CowMike het volgende:
Die Signal 8 van KSplash heb ik ook :( Hoe krijg je die weg? Een re-install heeft geen zin gehad.

De enige manier om em weg te krijgen is tijdens het starten van KDE3 op dat "loading"-venster te klikken. Dan verdwijnt ie en krijg je de error niet.. Maar das natuurlijk geen oplossing :)
Dit had ik zelf eerst ook toen ik deb-bestanden had gemaakt. Ik heb dit opgelost door volgens de hierboven genoemde handleiding te handelen. Dus zorg ervoor dat je ./configure -prefix=/blaat, wel steeds dezelfde /blaat is voor arts, kdelibs en kdebase. En zorg ervoor dat je de environments-variabelen wel hebt tijdens het compileren.

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

Dit had ik zelf eerst ook toen ik deb-bestanden had gemaakt. Ik heb dit opgelost door volgens de hierboven genoemde handleiding te handelen. Dus zorg ervoor dat je ./configure -prefix=/blaat, wel steeds dezelfde /blaat is voor arts, kdelibs en kdebase. En zorg ervoor dat je de environments-variabelen wel hebt tijdens het compileren.
Hmm, Gentoo compiled al die shit mooi voor mij :)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 16:11 schreef CowMike het volgende:

[..]

Hmm, Gentoo compiled al die shit mooi voor mij :)
In 10 uur ja ;) :P

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 20:37 schreef Skinkie het volgende:
-O3 -mcpu=i686 -march=i686

met GCC 2.95

op een Athlon
De -O3 en de -march=i686 ken ik... Maar wat is het verschil met de -mcpu=i686?

Verwijderd

Op zondag 14 april 2002 11:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

[..]

thx, lollig logo btw :) :P

Afbeeldingslocatie: http://women.kde.org/images/katiesmall.pngAfbeeldingslocatie: http://women.kde.org/images/womenlogo.png

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De draak (drakin? :P) op het logo is onze eigen echte Kate, de vriendin van Konqi...
De optie -mcpu wordt al meegegeven door -march te gebruiken, deze is dus eigenlijk overbodig.

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:27

zerok

geen

Hoe heb je dat probleem met java opgelost heb het zelf namelijk ook.
Ik heb java geinstalleerd want daar zeurde configure eerst over. tot geconfiguurt met ./configure --with-java=/usr/local/java
Dit gaat allemaal goed maar dan tijdens make geeft die een foutmelding.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
KFileMetaInfoItem.cpp: In method `KFileMetaInfoItemJBridge::KFileMetaInfoItemJBridge(const QString &, const QString &, const QVariant &, bool, const QString &, const QString &)':
KFileMetaInfoItem.cpp:31: no matching function for call to `KFileMetaInfoItem::KFileMetaInfoItem (const QString &, const QString &, const QVariant &, bool &, const QString &, const QString &)'
/opt/kde3/include/kfilemetainfo.h:361: candidates are: KFileMetaInfoItem::KFileMetaInfoItem(const KFileMimeTypeInfo::ItemInfo *, const QString &, const QVariant &)
/opt/kde3/include/kfilemetainfo.h:366:           KFileMetaInfoItem::KFileMetaInfoItem(const KFileMetaInfoItem &)
/opt/kde3/include/kfilemetainfo.h:382:           KFileMetaInfoItem::KFileMetaInfoItem()
KFileMetaInfoItem.cpp: In function `void Java_org_kde_koala_KFileMetaInfoItem_remove(JNIEnv *, _jobject *)':
KFileMetaInfoItem.cpp:151: no matching function for call to `KFileMetaInfoItem::remove ()'
make[4]: *** [KFileMetaInfoItem.lo] Error 1
make[3]: *** [all-recursive] Error 1

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

Pagina: 1