• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Als je iets ruikt, komt dat omdat moleculen in je neus komen. Die moleculen moeten dus loslaten. Dat kan OF door verdamping, OF door vervlieging. Is het dan ook zo dat staal vervliegt? Want staal kun je ook ruiken.

Het moet bijna wel zo zijn dat het vervliegt, maar dat kan aan de andere kant ook weer niet want dan zou de betrouwbaarheid op den duur nog wel eens te wensen over kunnen laten zeg maar.

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 18:53 schreef TheLunatic het volgende:
Als je iets ruikt, komt dat omdat moleculen in je neus komen. Die moleculen moeten dus loslaten. Dat kan OF door verdamping, OF door vervlieging. Is het dan ook zo dat staal vervliegt? Want staal kun je ook ruiken.

Het moet bijna wel zo zijn dat het vervliegt, maar dat kan aan de andere kant ook weer niet want dan zou de betrouwbaarheid op den duur nog wel eens te wensen over kunnen laten zeg maar.
Het zou ook kun zijn dat het staal een klein beetje slijt of omdat het oxideerd (en daarbij moleculen los laat)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat is de oxidatie die los komt.
Ga maar eens een stuk staal bewerken met een hamer, hoe vaker je slaat, hoe meer je het ruikt.

Ook bij schone platen is dit zo, oxidatie hoetf niet altijd zichtbaar te zijn.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-01 13:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

[topic=406278/1/200] :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Misschien zijn het de onzuiverheden in het staal die je kunt ruiken, en niet het staal zelf.

• Firestormer
  • Laatst online: 12-01 03:00
Op zondag 14 april 2002 16:45 schreef Kemel het volgende:
Misschien zijn het de onzuiverheden in het staal die je kunt ruiken, en niet het staal zelf.
oxidatie dus

Verwijderd

Oxidatie, is dus het gene wat je ruikt? Waarom noemen ze het dan de geur van staal, en niet de geur van oxidatie? Da zou en stuk logiser zijn, en dit soort discussies overbodigmaken.

Nou vraag ik me af, de geur van olastic, ook oxidatie? of noem je dat anders, altijd handig om te weten Yi-haaaaaaaaaaaaaaaa

• bazs2000

bazs2000

Op dinsdag 16 april 2002 12:33 schreef SleepleSS666 het volgende:
Oxidatie, is dus het gene wat je ruikt? Waarom noemen ze het dan de geur van staal, en niet de geur van oxidatie? Da zou en stuk logiser zijn, en dit soort discussies overbodigmaken.

Nou vraag ik me af, de geur van olastic, ook oxidatie? of noem je dat anders, altijd handig om te weten Yi-haaaaaaaaaaaaaaaa
Plastick bedoel je?

Dat is de geur van de weekmakers die daar in zitten. :)
die weekmakers die vervliegen en dat ruikt je.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 14:36 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Plastick bedoel je?

Dat is de geur van de weekmakers die daar in zitten. :)
die weekmakers die vervliegen en dat ruikt je.
Ja dat bedoelde ik, dank je! weekmakers, das toch ook wat je proefd als je op plastick bijt? aangezien het zelf geen smaak heefd?

• bazs2000

bazs2000

Op dinsdag 16 april 2002 14:44 schreef SleepleSS666 het volgende:
Ja dat bedoelde ik, dank je! weekmakers, das toch ook wat je proefd als je op plastick bijt? aangezien het zelf geen smaak heefd?
Dat zijn voor het grootste gedeelte idd de weekmakers ja.
Maar kunststof kun je ook proeven, ga maar eens met de dremel kunststof slijpen en je krijgt die troep in je mond. :r

Dat laat een naar smaakje achter. :P

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op dinsdag 16 april 2002 12:33 schreef SleepleSS666 het volgende:
Tegenwoordig wel, vroeger, toen men nog geen/weimig kennis had van chemie, wist men dat niet en ging men er vanuit dat het het metaal moest zijn. :)

Net zoals dat we (foutief) spreken over "plus-" en "min"pool bij electriciteit... :) (de pluskant is negatief geladen t.o.v. de minpool :o )

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 13:26

spacy

+++

de smaak van een sleutel vond ik als kleuter ook altijd veel sterker als dat van een lego blokje :P

dit geeft voor mij zelf aan dat: of staal een kortere levensduur heeft, of dat plastic meer smaakloos is.

• Het
  • Registratie: Juni 2000

Het

Het is me er eentje...

als ik dit lees vraag ik me meteen af waar de geur van papier dan wel niet vandaan komt...

zeker dat bijbelboekpapier heeft een zeer fijne en sterke geur...

Sjongejonge

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:53 schreef Yan Grange het volgende:
als ik dit lees vraag ik me meteen af waar de geur van papier dan wel niet vandaan komt...

zeker dat bijbelboekpapier heeft een zeer fijne en sterke geur...
Da's gewoon omdat het oud en stoffig is :) En in papier zitten heel veel verschillende stoffen, waarvan een aantal waarschijnlijk makkelijk vervliegen/loslaten.

Mother, will they like this song?

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 18 april 2002 08:29 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

Da's gewoon omdat het oud en stoffig is :) En in papier zitten heel veel verschillende stoffen, waarvan een aantal waarschijnlijk makkelijk vervliegen/loslaten.
Papier is onderhevig aan slijtage, het stof dat daar van af komt geeft dan ook die geur. :)
En in een oud boek zullen geen stoffen meer zitten die kunnen vervliegen, dus dan moet het wel stof zijn.

Pagina: 1