[SETI] / [F@H] / [D.Folding] vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Over bovenstaande drie projecten een paar vraagjes.

SETI:
> Wanneer is het project gestart
> Is er iets gepland dat het ooit stopt, volgens mij niet, maar zoja, wanneer :?

F@H:
> Welke datum is het project gestart
> Tot hoeveel results gaan ze voor ze het project stoppen, en is er wel een eind aan het project.

D.Folding
> Ook hier: when did that project start
> * KoW heeft begrepen dat het uiteindelijke doel is: 5 blokken van 1 miljard + 10 blokken van 10 miljard. Of zit ik fout.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

SETI@HOME:

Gestart op 17 May 1999. Het project zou oorspronkelijk 2 jaar duren, maar is doorgezet vanwege de enorme populariteit. Verder is er gepland in de nabije toekomst een extra schotel in te schakelen. Het einde van het project is nu dus onbepaald, en zal nog wel eventjes duren.

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Danku :)
Ik ben wat onderhoud aan het plegen aan de StatsGens met als doel ze volledig te herbouwen.
Dat moet nog snellere en betrouwbaardere stats opleveren. ;)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

D.Folding.

De nieuws logs beginnen op 6-2-2002. Maar teamstats zijn bv pas op 12-02-2002 ingevoerd. Exacte start kan ik niet vinden.

En de lengte wordt als volgt berekend.
Fase 1: 1 miljard vouwtjes per (kleine) proteine. In totaal 5 stuks
Fase 1.1: 10 miljard vouwtjes per (grote) proteine. In totaal 10 stuks

De verwachting is dat ze daarna nog andere proteine gaan onderzoeken.

We zitten nu (zie datum post) op 80% van de laatste kleine proteine. Binnenkort pakken we een grotere en gaan we die 10 miljard keer proberen te vouwen

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Z!oN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01-2025

Z!oN

Team Coldfusion

Op zaterdag 13 april 2002 18:55 schreef KoW het volgende:
Danku :)
Ik ben wat onderhoud aan het plegen aan de StatsGens met als doel ze volledig te herbouwen.
Dat moet nog snellere en betrouwbaardere stats opleveren. ;)
Waar moeten de feature requests komen ?? :p

Meer stat = meer fun :9~

http://www.teamcoldfusion.nl

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:02
Op zaterdag 13 april 2002 18:46 schreef Rickman het volgende:
SETI@HOME:

Gestart op 17 May 1999. Het project zou oorspronkelijk 2 jaar duren, maar is doorgezet vanwege de enorme populariteit. Verder is er gepland in de nabije toekomst een extra schotel in te schakelen. Het einde van het project is nu dus onbepaald, en zal nog wel eventjes duren.
Gestart op 17 mei 1999 ?? Volgens deze pagina op de Seti-site heb je gelijk (ik geloofde je namelijk niet :P).

Maar mijn gegevens:
Registered on:Sun May 16 17:59:25 1999 UTC
SETI@home user for: 2.913 years
En als ik naar de registration index for active users sites ga, staat er:
Below is a calendar of active users organized by date of registration (beginning April 4, 1999).

Wat is nu de echte startdatum :? Ik weet het niet meer :)

En de einddatum: als ET gevonden is natuurlijk ;)

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:38

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 13 april 2002 22:17 schreef MmmBeer het volgende:

[..]
En de einddatum: als ET gevonden is natuurlijk ;)
[gein mode]
KoW loopt hiero gewoon rond hoor :P
Die hoeven we echt niej met zoveel moeite te zoeken ... hij vind onze wel :P
[/gein mode]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 14:15
MmmBeer (goed idee trouwens, bier....): heb jij meegedaan met de testperiode van SETI@Home dat je eerder geregistreerd hebt dan 17 mei?
Vraag mij namelijk af of de resultaten van die perioden ook meetellen met de huidige stats.

• Homerius
Op zaterdag 13 april 2002 22:20 schreef Wessie het volgende:

[..]

[gein mode]
KoW loopt hiero gewoon rond hoor :P
Die hoeven we echt niej met zoveel moeite te zoeken ... hij vind onze wel :P
[/gein mode]
Oh, dan komt die tweede schotel die ze blijkbaar in willen zetten voor Seti goed van pas. Dat ding moeten ze dan alleen even op Europa richten in plaats Mars, en dan kunnen we met z'n KoW's GSM af gaan luisteren :P :)

• Homerius
Op zaterdag 13 april 2002 22:23 schreef Againzender het volgende:
MmmBeer (goed idee trouwens, bier....): heb jij meegedaan met de testperiode van SETI@Home dat je eerder geregistreerd hebt dan 17 mei?
Vraag mij namelijk af of de resultaten van die perioden ook meetellen met de huidige stats.
Volgens mij was het geen testperiode in die tijd. Daar heb ik in elk geval niet van meegekregen. Ik zal eens kijken of ik er wat aanvullende info over kan vinden.

[edit #1]:
Aanvullende info #1: in de Seti-nieuwsbrief van 15 december 1999 die ik in mijn mailbox vond staat:
We've been recording data at the Arecibo radio telescope since December 1998, and most of the data through May 1999 has now been analyzed.
Hieruit concludeer ik dus dat ze in december 1998 toch wel vergevorderd waren met het opzetten van het project
[/edit #1]

[edit #2]
Aanvullende info #2:
Volgens deze pagina is het beta-testen op 13 mei 1999 gestopt. Ik was dus geen beta-tester :)

Dat het project vervolgens op 17 mei '99 officicieel van start is gegaan klinkt dan wel logisch :)
[/edit #2]

- en ook al was het een testperiode, dan vindt ik dat dat eigenlijk ook al meetelt voor de startdatum van het project :).
- eerst een biertje halen, dan zal ik zoeken naar meer info :Y)

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 13 april 2002 22:25 schreef MmmBeer het volgende:

[..]

Oh, dan komt die tweede schotel die ze blijkbaar in willen zetten voor Seti goed van pas. Dat ding moeten ze dan alleen even op Europa richten in plaats Mars, en dan kunnen we met z'n KoW's GSM af gaan luisteren :P :)
Jij wil helemaal niej weten wat ie allemaal zegt .... eg wel eng 8-)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 19:48 schreef reggy het volgende:
Waar moeten de feature requests komen ?? :p

Meer stat = meer fun :9~
Feature requests kunnen altijd gewoon in de DPCH gepost worden. Zeker draadjes die ik zelf gestart heb lees ik altijd door.
Hou er wel rekening mee dat er een wachtlijst is.
Dit doordat vier losse scripts onderhouden behoorlijk werk kost.
Ik ben dan ook druk bezig versie 2.0 voor te bereiden.
Die moet nog veel sneller worden, en alle projecten afkunnen.
Nu moet een wijziging in script 1 doorgevoerd worden in de andere 3. En het is extra lastig omdat er drie verschillende plaatsen zijn waar ik er aan werk. Thuis, op m'n kamer en op m'n werk (de laatste tijd wat minder ivm topdrukte deel 2)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 22:25 schreef MmmBeer het volgende:
Dat klinkt eng

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Topicstarter
Blijft over:
Op zaterdag 13 april 2002 18:30 schreef KoW het volgende:
Over bovenstaande drie projecten een paar vraagjes.

SETI:
> Wanneer is het project gestart : 17-05-1999
> Is er iets gepland dat het ooit stopt, volgens mij niet, maar zoja, wanneer :? : geen einddatum

F@H:
> Welke datum is het project gestart
> Tot hoeveel results gaan ze voor ze het project stoppen, en is er wel een eind aan het project.

D.Folding
> Ook hier: when did that project start 06-02-2002
> * KoW heeft begrepen dat het uiteindelijke doel is: 5 blokken van 1 miljard + 10 blokken van 10 miljard. Of zit ik fout. : Misschien nog een vervolg

Alvast bedankt :)

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 22:29

Mist

Een gevaar op de weg

Op de site van Stanford staat:
Since October 1, 2000, over 100,000 users throughout the world have participated in Folding@Home
Dus dat zal de begindatum wel zijn?

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• Againzender
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 14:15
Nee, ze zijn echt al in 1999 begonnen. Zie ook:
http://setiathome.ssl.berkeley.edu/anniversary.html
Maar ze waren daarvoor volgens mij ook al bezig met proefdraaien, en daar deden ook al veel mensen aan mee. Dus eigenlijk moet de start van het project eerder liggen, denk ik.

Verwijderd

F@H in de huidige vorm is vorig jaar in oktober gestart (de exacte begindatum weet ik zo snel niet). Daarvoor bestond F@H ook wel, maar met een andere client en een daarmee samenhangend ander statssysteem. Dit is dus eigenlijk F@H2.
Wat betreft de duur van het project, die is volgens mij onbeperkt, want het gaat om het gedrag van eiwitten onder bepaalde temperaturen en aangezien er nogal wat eiwitten zijn kunnen we voorlopig wel vooruit :)

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zondag 14 april 2002 13:31 schreef Gizmooh het volgende:
F@H in de huidige vorm is vorig jaar in oktober gestart (de exacte begindatum weet ik zo snel niet). Daarvoor bestond F@H ook wel, maar met een andere client en een daarmee samenhangend ander statssysteem. Dit is dus eigenlijk F@H2.
Wat betreft de duur van het project, die is volgens mij onbeperkt, want het gaat om het gedrag van eiwitten onder bepaalde temperaturen en aangezien er nogal wat eiwitten zijn kunnen we voorlopig wel vooruit :)
jij weet ook alles he :)
ToeT !!!

Pagina: 1