Toon posts:

modular syncen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil m'n modular graag syncen aan een sequencer (via m'n midisport), heb het nu met cubase en fruityloops geprobeerd maar ze lopen nou niet bepaald strak....heeft iemand ideeen om dit strakker te laten lopen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat voor geluidskaart/MIDI-interface heb je? Oeps, MIDIsport zag ik... foutje.

Uhmm.... is dat een parallel ding, USB? Kun je in drivers iets instellen, in de software. Dat zijn vaak de problemen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, kan er verder wenig aan instellen volgens mij (ik klik op het ding in dat UBS-unplug/eject hardware window)

misschien de makers eens mailen

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je ingesteld welke midi-clock er gebruikt moet worden?
Ik ken de modular zelf niet zo goed, maar ik ga er vanuit dat je in de modular kunt instellen welke midi-clock je kunt gebruiken: intern of extern.
Zet hem dus op extern (als dat kan) en zorg ervoor dat je midi-sequencer software een midi-clock signaal verstuurt.
Ik weet niet of hier precies je probleem zit, maar het kan een oplossing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 21:54 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Heb je ingesteld welke midi-clock er gebruikt moet worden?
het syncen op lukt op zich wel, in m'n modular omgeving heb is een blok die die klokpuls ontvangt, het probleem is alleen dat het nou niet bepaald strak loopt

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm, ik ben (persoonlijk) nooit zo weg geweest van USB miditerminals, ik heb vernomen dat de 'simpelere' modellen (waaronder die goedkopere van Midisport) nogal eens timingsproblemen willen hebben (uitgezonderd de betere patchbays zoals de Emagic AMT8 en Steinberg MIDEX etc).
Ik weet niet of het in dit geval echt aan je terminal ligt, maar indien je er zeker van bent de modular en sequencer goed hebt ingesteld voor het ontvangen en doorgeven van midi-clock, dan kan ik me zo direct geen andere oorzaak bedenken.
Misschien één ding: wat voor moederbord heb je? Het zou kunnen zijn als je een AMD processor hebt op een VIA-based moederbord, dat de kans bestaat dat de USB nog niet helemaal vlekkenloos werkt; misschien helpt het om dan de niewste VIA 4in1 drivers te installeren. Ik vind het zelf wat vergezocht, maar je weet maar nooit.

Ik werk zelf trouwens met een Egosys Miditerminal 4140 (4x midi I/O) op de parallelle poort, en heb met diverse apparaten geen sync problemen, ook niet bij het doorgeven van midi-clock (in sync af en toe de midi-clock van m'n Korg Triton met Cakewalk).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met m'n Midisport geprobeerd en ook met de midi-out van m'n SBLive, maar beide deden het even slecht dus ik denk niet dat het probleem daar zit. (Ik heb geen AMD-cpu btw)

Ik vraag me dus af waar het aan kan liggen, alles komt goed binnen in m'n modular-editor, het zit er soms precies op, maar vaker gewoon naast. Ik hoorde dat er aan de hand van je geluidskaart gesynced wordt, zou dit iets uit kunnen maken?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 13 april 2002 23:53 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
(uitgezonderd de betere patchbays zoals de Emagic AMT8 en Steinberg MIDEX etc).
ik wou net zeggen..die zijn rete strak :7

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-03 12:20

OnAcid

aka 303BASS

Die midisports zijn ook retestrak!

Komen altijd goed uit testen
Pagina: 1