[nvidia] kleine schokjes met nieuwe drivers OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ik speel quake 3 en UT etc. op mijn linux bak met mandrake 8,0 geinstalled en de nieuwe drievrs van nvidia allemaal prima en de fps zijn ook ziekelijk maar om de 2 seconden heb ik een lichte schok net een kleine lag van 0,5seconden ofzo hoort dit zo of..? is vrij irri tijdens online gamen namelijk ik kon hierover nix vinden op google..
thx

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Dit had ik eerst ook. Na framebuffer in te laden had ik er geen last meer van. Dat is module fbcon-cfb32

Verwijderd

[topic=463842/1/63]
Voor vragen m.b.t. nvidia drivers een apart topic gemaakt. Daar zou deze vraag thuishoren.

• GeeMoney
  • Nu online
Op zaterdag 13 april 2002 17:05 schreef janjanjansen het volgende:
[topic=463842/1/63]
Voor vragen m.b.t. nvidia drivers een apart topic gemaakt. Daar zou deze vraag thuishoren.
drivers doen eht wel heb alleen OpenGL probje :)

die module waar of hoe kan ik die vinden/editen?

• RooT
Op zaterdag 13 april 2002 17:11 schreef The_Dart het volgende:

[..]

drivers doen eht wel heb alleen OpenGL probje :)

die module waar of hoe kan ik die vinden/editen?
Zit in kernel. Moet je ff kernel recompilen, met framebuffer support als modules of erin bakken (ik zou iig modules doen :)).

• GeeMoney
  • Nu online
Op zaterdag 13 april 2002 17:13 schreef RooT het volgende:

[..]

Zit in kernel. Moet je ff kernel recompilen, met framebuffer support als modules of erin bakken (ik zou iig modules doen :)).
voor 2 maanden linux ben ik al ERG ver maar een kernell recompilen...
geen idee hoe dat zou moeten :(

• RooT
http://www.linux-nl.cx/html/kernelbakken.html :)
Maar ik garandeer niet 100% zeker dat het met framebuffer te maken heeft. iig was het bij mij op die manier opgelost.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ehm, een waarschuwing: ga niet zomaar framebuffer-ondersteuning zitten meecompileren. Als je namelijk de nVidia-specifieke framebufferdriver aanzet (rivafb), dan conflicteert die keihard met de nVidia-drivers waardoor je directe harde lockups krijgt. Das nog heel wat minder dan een schokje bij het spelen van een spel (al moet het natuurlijk wel opgelost kunnen worden) :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
  • Nu online
Op zaterdag 13 april 2002 20:07 schreef odysseus het volgende:
Ehm, een waarschuwing: ga niet zomaar framebuffer-ondersteuning zitten meecompileren. Als je namelijk de nVidia-specifieke framebufferdriver aanzet (rivafb), dan conflicteert die keihard met de nVidia-drivers waardoor je directe harde lockups krijgt. Das nog heel wat minder dan een schokje bij het spelen van een spel (al moet het natuurlijk wel opgelost kunnen worden) :).
lol ok dan,
die rivafb waar jij het over hebt hoe kan ik dat aanzetten dan? dit is namelijk wel erg vervelend die schokjes en toch dik boven de 100fps vaag :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 13 april 2002 20:19 schreef The_Dart het volgende:
lol ok dan,
die rivafb waar jij het over hebt hoe kan ik dat aanzetten dan? dit is namelijk wel erg vervelend die schokjes en toch dik boven de 100fps vaag :(
Vaag, inderdaad. Maar ik zei juist dat je die *niet* moet aanzetten als je de nVidia-drivers gebruikt. Zoals overigens ook in de nVidia-README staat, evenals in de beschrijving die bij deze kernelmodule wordt geleverd >:).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• RooT
Nee idd, NIET de riva framebuffer aanzetten. Zoals oddyseus zei dat conflicteert met de Nvidia drivers. Maar ik zei ook niet riva framebuffer support meecompilen, ik bedoel "gewone" framebuffer :)
Pagina: 1