bios-flash Asus A7V

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoi.

Ik heb een probleem met mijn BIOS-versie 1003 van de A7V wat opgelost is in 1004 (de second IDE-adapter in Win2K).

Nu heb ik nog nooit een BIOS geflashed i.v.m. te riskant en 'if it ain't broken, don't fix it'. Maar dit vind ik toch wel een belangrijke, daar mijn DVD-speler er aan hangt ;)

Ik weet dat ik met FORMAT /S een systemdisk zonder CONFIG/AUTOEXEC moet maken, AFLASH.EXE d'r op en 1004C.BIN erop (dat heb ik nu dus ook). Ook weet ik dat ik de PC niet moet uitzetten tijdens flashen.

Mijn vragen :

1) Is dit riskant ?
2) Wie heeft dit eerder gedaan ? (iedereen behalve ik waarschijnlijk :()
3) Heeft versie 1004 problemen/zaken die 1003 niet had ?

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

/me heeft het al meerdere malen gedaan ( flashen van mobo bedoel ik >:) ) en ( klop op hout.) tot op heden nog nooit fout gegaan. :) De kans is natuurlijk altijd aanwezig, maar als je precies dat doet wat er in je boekje staat, dan kan het bijna niet fout gaan. >:) Succes >:)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:34

4POX

Everybody is wired

Ik gebruik dat programma wat op de cd staat.. Die doet het vanuit windows en ik heb na al twee keer geflast zonder problemen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

True answer, use update proggie from CD

LETOP BIOS 1004c is uit, staat op de hoofdsite van www.tweakers.net onderaan bij de updates

:o

• wildhagen
  • Niet online
Oké, dan zal ik AsusUpdate (van de CD, versie 3.26) wel gebruiken !

Versie 1004c had ik idd gedowned.

Toch bedankt, ik laat jullie vanavond het resultaat wel weten. Of niet, als het fout gaat...

Virussen? Scan ze hier!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit moet je tegenwoordig om de 2 weken herhalen net als je standaard routine "format c: --> setup" :):)

Vaak is er wel verschil met stabiliteit etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
heeft iemand hiet die nieuwe bios versie al geflashed? zo ja gaat dat op de zelfde manier als de 1004a versie flashen of moet je heel anders te werk gaan?

• FatalError
  • Laatst online: 09:09
Ik heb de nieuwe al geflashed. Ik zou hem alleen ff renamen van .bin naar .awd, want dan kan je hem met dat windowsprogramma flashen, hij herkent .bin bestanden namelijk niet.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 10:50

Orac

Ik mis je papa.

Waarom zou je gaan flashen met dat Windows progje? Ik kan geen reden bedenken... Ik heb ergens gehoord dat Windows niet zo stabiel is ;). Ik geef de voorkeur aan een bootflop!
Ik heb v1003 en wacht lekker op een officiele v1004 of hoger.

Verwijderd

Blijf jij lekker wachten.
En wij een nieuwe bios erin zijn we van die 100ATA bios af.
Maar jij blijft wachten op 1004 die ik er in heb zitten en veel plezier van hebt.
Dus blijf jij lekker wachten.

Verwijderd

Gewoon F8 drukken wanneer je je bios info (hd, floppydisk, geheugen type etc) hebt gehad. Dan kies je gewoon "dos in veilige modus" (maw....dos opstarten zonder andere dingen zoals himem.sys ofzo.)

Zorg wel dat je eerst je flash progje van cd op bv c:\flash hebt gezet met daarin de nieuwe flash. a7v1004c.awd (??).

Dan save je eerst je huidige BIOS onder een naam. bv backup.awd ofzo. Dan kies je voor optie 2 en flash je het nieuwe bestand naar je bios (1004c ofzo, wel makkelijk als je de naam opschrijft als je geen zin hebt om het te onthouden).

Als de flash niet is gelukt, zet je gewoon je oude flash terug. NIET REBOOTEN, WANT DAN KAN JE EEN NIEUWE BIOS HALEN. ALs deze ook niet lukt, net zolang proberen totdat het lukt. De waarschijn lijkheid dat het niet lukt is echter heel klein (stroomuitval, fluctutie in het stroomnet). Ik heb al meer dan 10x een bios geflashed zonder een probleem te hebben.

Als je gewoon de instructies volgt is er (bijna) nooit iets aan de hand. Het kan natuurlijk altijd mis gaan, maar er kan ook altijd een atoommbom op je dak vallen. Je weet het gewoon niet. Zoalng je niet reboot als het flashen misgaat, is er nix aan de hand.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 10:50

Orac

Ik mis je papa.

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Blijf jij lekker wachten.
En wij een nieuwe bios erin zijn we van die 100ATA bios af.
Maar jij blijft wachten op 1004 die ik er in heb zitten en veel plezier van hebt.
Dus blijf jij lekker wachten.[/quote]DUH! Laat ik nou net een ATA100 schijf hebben. :P
Pagina: 1