[FreeBSD] MySQL installeren

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 11:30
Ik ben bezig MySQL 3.29.49 te installeren onder FreeBSD. Ik heb daarvoor de source package gedownload.
Vervolgens volg ik deze handleiding om de boel te installeren.
Volgens die handleiding geeft het volgende commando op de meeste systemen een stabiele en snelle binary:
code:
1
CFLAGS="-O3" CXX=gcc CXXFLAGS="-O3 -felide-constructors -fno-exceptions -fno-rtti" ./configure --prefix=/usr/local/mysql --enable-assembler --with-mysqld-ldflags=-all-static

Maar als ik dat commando gebruik, dan krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
CFLAGS=-O3: Command not found.

Nu doe ik vast gewoon iets heel doms ofzo, ik ben nogal een n00b op dit gebied... ik heb de search al eens doorgekeken, maar kon er zo niet uitkomen wat er mis is.
Ik weet niet of het er nog veel toe doet, maar op mijn systeem is gcc versie 2.95.3 geinstalleerd.

The Flying Dutchman

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Probeer eens:
code:
1
2
cd /usr/ports/databases/mysql323-server
make install

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Als je ports hebt geinstaleerd, waarom dan niet gewoon via ports instaleren? Als je CVSupdatetje op de ports doet heb je laatste nieuwe mysqld (als het goed is ;)).
Op zaterdag 13 april 2002 16:03 schreef wzzrd het volgende:
Probeer eens:
code:
1
2
cd /usr/ports/databases/mysql323-server
make install
/usr/ports/databases/mysql1323-client is er ook bij nodig :)

• The Flying Dutchman
Die ports heb ik niet geinstalleerd, dus dat werkt niet.

The Flying Dutchman

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op zaterdag 13 april 2002 16:18 schreef The_Flying_Dutchman het volgende:
Die ports heb ik niet geinstalleerd, dus dat werkt niet.
Installeer ze, hier vind je een beschrijving hoe te instaleren.

• The Flying Dutchman
Ik wil ze liever niet installeren als het niet echt hoeft... Het moet zo toch ook kunnen? Apache en PHP heb ik ook zelf gebuild en dat loopt prima, dus zal dat met MySQL toch ook wel moeten lukken hoop ik?

Ik heb nu een ./configure gedraait zonder die extra opties ervoor.

dus:
code:
1
./configure --prefix=/usr/local/mysql --enable-assembler --with-mysqld-ldflags=-all-static

Kan ik nu ook handmatig de gemaakte Makefile aanpassen en daarin de volgende regels wijzigen:
code:
1
2
3
CFLAGS = -O3 -DDBUG_OFF
CXX = c++
CXXFLAGS = -O3 -DDBUG_OFF   -fno-implicit-templates -fno-exceptions -fno-rtti -DMYSQLD_NET_RETRY_COUNT=1000000

wordt:
code:
1
2
3
CFLAGS = -O3 -DDBUG_OFF
CXX = gcc
CXXFLAGS = -03 -DDBUG_OFF -fno-implicit-templates -felide-constructors -fno-exceptions -fno-rtti -DMYSQLD_NET_RETRY_COUNT=1000000

Zal dit werken??

The Flying Dutchman

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Je noemt jezelf n00b. Neem die ports, doe daar niet al te moeilijk over. Neemt weinig ruimte in, is state-of-the-art, eenvoudig en netjes. Wat wil je nog meer???

Wáárom wil je ze niet?

Maar goed, om je vraag te beantwoorden: waarschijnlijk wel. Probeer het maar ;)

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Installeer de ports en cvsup ze een keer, dan heb je een mooie manier om programma's te installeren van source en te onderhouden. Ik vind het vreemd dat je geen gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:18 schreef AVL het volgende:
Installeer de ports en cvsup ze een keer, dan heb je een mooie manier om programma's te installeren van source en te onderhouden. Ik vind het vreemd dat je geen gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn.
Je hoeft de ports niet eens eerst te installeren. Vertel CVS dat je ook de ports-collection up-to-date wilt houden en updaten maar.
Ik update iedere dag met CVS, met pkg_version -v kan ik iedere dag zien of er updates zijn voor de packages die ik heb geinstalleerd. Makkelijker kan niet. Ik vind het handiger dan 1 keer in de week kijken op de sites van mysql, apache, php, postfix, samba enz... of er nog update beschikbaar zijn.
Pagina: 1