[gentoo] xfree-4.2.0-r9 compile probleem

Pagina: 1
Acties:

• Patrickvs
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 07:44
Ik heb voor het eerst gentoo geinstalleerd... installatie is allemaal wel redelijk verlopen..het duurde wel ffies, maar goed alles werkt redelijk.

Nu heb ik uiteraard nog een vrij kale installatie en wil ik de desktop guide gaan volgen, maar nu stuit ik op een probleem.

Tijdens het compilen van xfree-4.2.0-r9 geeft hij een error, komt dit vaker voor en kan ik xfree ook op een andere manier installen?

Ik heb geprobeerd met emerge kde-base o.i.d. (ik weet niet meer precies wat ik toen heb ingetypt) en ook iets voor gnome daar heb ik uiteraard ook xfree voor nodig maar dit geeft alles hetzelfde probleem.

Iemand tips?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het zou leuk zijn als je vertelde wat voor error je kreeg.
GNU/Linux met make en gcc durft al wel eens meer informatieve errors geven dan ERROR *STOP* :)

• Patrickvs
ai :'(

ik heb niet opgeschreven wat voor errors hij gaf.. ik zal het dan wel weer moeten proberen en dan schrijf ik de error wel even op...alleen jammer dat het zo lang duurt :'(

Verwijderd

Je hebt ergens een bestand package.mask. Daar kun je deze versie van XFree inzetten en dan gaat ie naar de vorige build (-r8) Misschien dat dat je probleem oplost.

• Patrickvs
ik zal het eens even proberen dadelijk ... alvast bedankt!