ik heb alles ingesteld enzo maar ik krijg het volgende steeds : kan de computernaam of share-naam niet vinden. terwijl hij bij volledige netwerk die andere computer wel ziet. (hij kan er alleen niet de share kijken ) wat moet ik nu doen ????
themickos bedoelt, welke besturingssystemen gebruik je? dos, windows 95, windows 98, windows 2000, windows XP, linux, unix, freeBSD, etc, etcOp zaterdag 13 april 2002 15:16 schreef ramin35 het volgende:
hoe bedoel je os?? op mijn andere computer zegt ie dat gewoon
OS= Operating System
(bijv. Win 95/NT/98/2000/XP) 
Ik denk dat dit bij hem niet het geval islinux, unix, freeBSD, etc, etc
wat heb je allemaal ingesteld?
But I thought YOU did the backups...
win98 --> XP werkt niet?Op zaterdag 13 april 2002 15:21 schreef ramin35 het volgende:
nou op de snellere computer xp en oude (200mhz ) win98
nou kijk ik heb 2 computers sneller ( 1000 mhz ) tcp/ip
op 192.168.1.1 (os=xp) oudere (200 mhz) tcp/ip 192.168.1.2
subnet 255.255.255.0 ze snellere ziet die andere niet en oude andere wel alleen zegt ie kan de computer naam niet vinden
op 192.168.1.1 (os=xp) oudere (200 mhz) tcp/ip 192.168.1.2
subnet 255.255.255.0 ze snellere ziet die andere niet en oude andere wel alleen zegt ie kan de computer naam niet vinden
zorg er voor dat je ook wat daadwerkelijk deelt, en dat je de "file and print service for microsoft networks" geinstalleerd hebt, en dat de pc's de zelfde protocollen gebuiken, en bij gebruik van tcp/ip de ip nummers en subnetmask kloppen.
Verder is dit al vaker langsgekomen en zou de search wonderen kunnen doen
Geef anders eerst meer info...
[edit]doe ik echt 4 minuten over zo'n klein stukje
Verder is dit al vaker langsgekomen en zou de search wonderen kunnen doen
Geef anders eerst meer info...
[edit]doe ik echt 4 minuten over zo'n klein stukje
ik heb ook alles gedeeld enzo en firewall uitgezet enzo
maar alsnog niet wat moet ik nog meer uit legen dan????
maar alsnog niet wat moet ik nog meer uit legen dan????
Verwijderd
Ik zou zeggen begin overnieuw en volg een of andere handleiding, FAQ doorlezen is misschien ook hendig
Probeer je nou na 3 minuten je topic weer te schoppen ofzo?Op zaterdag 13 april 2002 16:03 schreef ramin35 het volgende:
kan niemand mij echt helpen???
Trouwens, ken je dit knopje:
Weinig info over je probleem geven en veel schoppen gaat niet samen. Lees eerst de [topic=152460] eens door over hoe je hier een topic opent, en welke info daarbij relevant (lees: onmisbaar) is.
Bovendien zijn er al een boel vergelijkbare problemen voorbij gekomen, dus probeer eerst het antwoord op je vraag eens met de search te vinden.
Bovendien zijn er al een boel vergelijkbare problemen voorbij gekomen, dus probeer eerst het antwoord op je vraag eens met de search te vinden.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()