[Slackware] Hoe doen jullie dit?

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 05:02
Het updaten van je distro, ik zag weer een hele rij nieuwe packages staan op de FTP van Slackware en op de mirrors. Maar hoe pakken jullie zown dist-update van Slackware aan?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf geen slackware, maar meen dat je met autoslack alles kunt updaten. URL: ftp://ftp.slackware.com/pub/slackware/unsupported/autoslack/packages/

• PluueeR
zijn er mensen die ervaring hebben met autoslack?

werkt het goed?

Verwijderd

Ik hou de patches bij in de dir slackware-8.0/patches en de current laat ik even voor wat het is. Slackware-8.0 draait hier op een paar servers, dus al die geupdate desktop zut heb ik niet nodig. Als (binnenkort) Slackware-8.1 uitkomt bak ik wel een cd en installeer die gewoon vanaf scratch na mijn eigen bestanden eerst te hebben gebackupped.

Ik heb voor de verhuizing van de Slackware server een (locale) mirror bijgehouden met rsync, maar sinds dat de Slackware server is verhuisd is de max download snelheid iets van 7 KB/s en ligt een groot deel van de mirrors overhoop. Of rsync nog werkt weet ik niet, de nieuwsvoorziening via de Slackware site is slecht.

Updaten dus via het handje, de package manager is gewijzigd en het package formaat ook in Slackware-current. Bovendien zijn er eerst een stuk of 4 niet werkende versies gereleased in de current tree, dus daar ben ik maar mee gestopt.

Overigens zijn de duitse en de engelse mirrors wel goed. Lopen meestal maar 1 dag achter en hebben een goede current tree en een goede downloadsnelheid.

ftp://sunsite.informatik.rwth-aachen.de
ftp://ftp.mirror.ac.uk

• PluueeR
Ik ben nu de patches aan het download, lijkt op een nuttige strategie :) zeker voor servers :)

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Gewoon downloaden en met de hand 'updatepkg'/'installpkg' doen, werkt perfecto :)
Ik neem aan dat dit alleen nogal omslachtig is als je debian gewend ben, maargoed ik vind het persoonlijk totaal niet erg...

Rookworst zonder R is ook worst.

• PluueeR
Heb het op die manier weleens vaker gedaan, totdat ik bash wel had geupdate maar glibc niet, waardoor bash dus helemaal niet meer wilde opstarten :)

edit:

Nou, dat autoslack ging dus al weer niet werken :(, wordt het niet tijd dat Slackware ook een handig updater krijgt zoals bij Debian? Njah, als ik programmeur was en C kende dan was ik er al lang aan begonnen :)

Verwijderd

Als je toegang hebt tot de bak zelf is het verstandig om eerst naar runlevel 1 te gaan (init 1) en dan pas te upgraden. Op die wijze worden n.l. een groot aantal services gestopt voordat je gaat upgraden, wat weer mogelijke problemen kan voorkomen.

Je kunt meerdere bestanden upgraden met 1 commando .
vb
upgradepkg *.tgz -> upgrade alle in de huidige dir aanwezige packages
upgradepkg package1 package2 ...packageN -> upgrade de door jou gespecificeerde packages

Waarbij packages die nog niet eerder zijn geinstalleerd uiteraard niet worden geinstalleerd. Daar is het installpkg commando voor.
Pagina: 1