Toon posts:

Unex "ISO50P" Router probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok goedenmiddag allemaal 't volgende probleem:

Ik heb een nieuwe router gekocht van unex de ISO50P een prima beestje volgens de verkoper ....
het gaat om 2 pc's pc1 en pc2 het modem heeft het ip van m'n internet is 212.187.46.211 vul ik dit in bij mijn eigenschappen schermpje van mijn router en 't subnetmask (255.255.255.0) en de gateway (212.187.46.193) en save dit alles !!
Nu vul ik bij netwerkomgeving alleen TCP/IP en Bestanden en printers delen in. Alles automatisch toe laten wijzen!
Ik gebruik voor mijn verbidingen allemaal straid netwerkkabeltjes en de lampjes op de router branden ook gewoon goed.

nou 't probleem:
In netwerk omgeving kan ik gewoon mijn netwerk "zien" en gewoon kopieren van de ene nar de andere pc geef ik in mijn internetbrowster een pagina op en druk op enter zie je dat het modem zoekt en dat hij ook informatie terug krijgt (send en reseive branden allebij zo nu en dan) maar ik krijg nix op mijn beeldscherm ook als ik ga pingen komt er nix door wel naar de router maar niet verder 't internet op

Dus nu was mijn vraag wat is er hier in godsnaam aan de hand

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Ik ben twee dagen aan het klooien geweest met dezelfde router en hetzelfde probleem, echt alles geprobeerd, alle manuals gelezen en alle forums.. totdat ik er flauw van was en een E-Tech router kocht van dezelfde prijsklasse, net zo ingesteld als de Unex en alle problemen voorbij.

Of de Unex klopt niet, of hij heeft verborgen settings om de boel goed werkend te krijgen..

Mijn advies: haal een andere router.

Verwijderd

Topicstarter
dankuwel :D

Ciao

Verwijderd

move --> NT :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het gaat om 2 pc's pc1 en pc2 het modem heeft het ip van m'n internet is 212.187.46.211 vul ik dit in bij mijn eigenschappen schermpje van mijn router en 't subnetmask (255.255.255.0) en de gateway (212.187.46.193) en save dit alles !!
beetje onduidelijk, maar je moet volgens mij juist helemaal niks instellen in je router aangezien hij alle info van de dhcp server van je provider krijgt.

reset je router naar de standaardwaarden zou ik zeggen.

in je clients kan het helpen als je de wins uitzet (in de instellingen van je tcp/ip)

de gateway en dns van je clients moeten gewoon op automatisch staan aangezien je router een dhcp server heeft die die info verstrekt. zorg wel dat de dhcp in je router aanstaat (maar dat is standaard zo meestal)

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 02:49 schreef smvs het volgende:

[..]

beetje onduidelijk, maar je moet volgens mij juist helemaal niks instellen in je router aangezien hij alle info van de dhcp server van je provider krijgt.

reset je router naar de standaardwaarden zou ik zeggen.

in je clients kan het helpen als je de wins uitzet (in de instellingen van je tcp/ip)

de gateway en dns van je clients moeten gewoon op automatisch staan aangezien je router een dhcp server heeft die die info verstrekt. zorg wel dat de dhcp in je router aanstaat (maar dat is standaard zo meestal)
een dhcp offer van chello :?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 14:39 schreef superappelflap het volgende:
Ok goedenmiddag allemaal 't volgende probleem:

Ik heb een nieuwe router gekocht van unex de ISO50P een prima beestje volgens de verkoper ....
Nu vul ik bij netwerkomgeving alleen TCP/IP en Bestanden en printers delen in. Alles automatisch toe laten wijzen!
Ik gebruik voor mijn verbidingen allemaal straid netwerkkabeltjes en de lampjes op de router branden ook gewoon goed.

nou 't probleem:
In netwerk omgeving kan ik gewoon mijn netwerk "zien" en gewoon kopieren van de ene nar de andere pc geef ik in mijn internetbrowster een pagina op en druk op enter zie je dat het modem zoekt en dat hij ook informatie terug krijgt (send en reseive branden allebij zo nu en dan) maar ik krijg nix op mijn beeldscherm ook als ik ga pingen komt er nix door wel naar de router maar niet verder 't internet op

Dus nu was mijn vraag wat is er hier in godsnaam aan de hand

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>
Ik ben er ook mee bezig geweest, ik had alles ingevult maar het werkte niet. Kon wel de adsl router pingen (die achter de ISO50 zat!) maar verders kwam ik ook niet.
Volgens mij heeft het te maken met die Firewall die erin zit.

Maar als ik jouw was zou ik hem omruilen voor een Vigor ofzo, want nadat ik even op tweakers had gekeken in de verschillende Unex topics zakte de moed in de schoenen want iedereen heeft problemen met die (#^(@! dingen.

Niet zo gek ook...er is veel te weinig support op die apparaten bij Unex zelf. Er zou een Howto moeten zijn voor Adsl/Mxstream en Kabel, maar Unex weet dat waarschijnlijk zelf ook niet krijg ik het idee. :(

• smvs
  • Niet online
een dhcp offer van chello
oh heeft chello dat niet
ik heb quicknet en die heeft wel dhcp.

Verwijderd

Op maandag 15 april 2002 13:16 schreef smvs het volgende:

[..]

oh heeft chello dat niet
ik heb quicknet en die heeft wel dhcp.
Normaal gesproken draait Chello gewoon DHCP inderdaad, op een paar plaatsjes in Nederland na geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Heren jullie hebben gelíjk en 'k ben mar ff terug gegaan naar Norrod (die hier btw erg makkelijk over doen) en deze omgerolen voor n E-Tech die nu mijn internetverbinding er doorheenraced >:)>:)>:) dus alle problemo's opgelost die kerel had wel vaker problemen gehad met dit beestje (asdl) alleen met cable nog niet !!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Ik heb ook zo'n ding. Ben er niet blij mee. Het netwerk werkte niet, dus ik terug naar Pc-top (Alkmaar) en een nieuwe gekregen. Die doet het wel, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om extra poorten te forwarden (6891, msn bestanden versturen). Is het iemand wel gelukt?

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Idee, DNS instellen op je router?? Ik heb een Unex HR411 (Wirelles variant).

Ik heb ook CHello alleen via DHCP, maar moet ook nog steeds de DNS instellen!

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• smvs
  • Niet online
Op dinsdag 16 april 2002 23:12 schreef TsiisSkaaf het volgende:
Idee, DNS instellen op je router?? Ik heb een Unex HR411 (Wirelles variant).

Ik heb ook CHello alleen via DHCP, maar moet ook nog steeds de DNS instellen!
ach ik moet met freesco ook nog mijn dns instellen voor mijn pc's tot actie overgaan.

Verwijderd

Op dinsdag 16 april 2002 21:30 schreef psmeets het volgende:
Ik heb ook zo'n ding. Ben er niet blij mee. Het netwerk werkte niet, dus ik terug naar Pc-top (Alkmaar) en een nieuwe gekregen. Die doet het wel, maar ik krijg het niet goed voor elkaar om extra poorten te forwarden (6891, msn bestanden versturen). Is het iemand wel gelukt?
tja... klinkt allemaal negatief hierooo.. maar bij mij werkt ie prima met @home kabel... zelfs m'n abn-homenet doet het ermee... en dat kon niet via de internet delen verbinding van win98... trouwens ik heb wel de laatste firmware 1.16 geinstalleerd.. en daarmee is volgens mij het msn probleem ook verholpen... mot je ff proberen...

• yogy
Op zaterdag 04 mei 2002 22:51 schreef bobje het volgende:

[..]

tja... klinkt allemaal negatief hierooo.. maar bij mij werkt ie prima met @home kabel... zelfs m'n abn-homenet doet het ermee... en dat kon niet via de internet delen verbinding van win98... trouwens ik heb wel de laatste firmware 1.16 geinstalleerd.. en daarmee is volgens mij het msn probleem ook verholpen... mot je ff proberen...
Kan je met 1.16 ook poorten mappen? Want nu kan ik alleen Virtual Server gebruiken, dus ik kan ik maar op 1 pc bestanden versturen :(

• TsiisSkaaf
Op zaterdag 04 mei 2002 22:51 schreef bobje het volgende:

[..]

Hoe lang is die versie 1.16 uit? En waar heb je die gevonden????

• yogy
Fimware 1.16: ftp://ftp.unex.com.tw/Drivers/Broadband/IS050p/IS050p_116.zip. Maar ik durf 'm niet te flashen |:(. Ik heb al zo veel gezeik met dat ding gehad, ik weet niet of het wel goed gaat.

• TsiisSkaaf
TNX,

als ie naar behoren werkt zou ik hem ook niet flashen! Ik heb een HR411, dus die update zal nog een paar dagen duren. Ik ga het wel proberen.

• yogy
Hij werkt nu goed, ik wil alleen poorten kunnen forwarden zodat ik op alle pc's kan netmeeten, etc.

• TsiisSkaaf
Als alles nu werkt zoals je wilt, zou ik niet upgraden....

• yogy
Ik heb de firmware geupgraded, maar ik xie en merk geen enkel verschil. :'(

• TsiisSkaaf
Oej, dat klinkt niet heel erg geod...

Pagina: 1