Toon posts:

[WC] Watercooling met een heatsink...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig info over water cooling te vinden, maar nu stuite ik op een vraagje waar ik nergens antwoord op kan vinden.

Zou het wat uithalen als je eerst een heatsink op de CPU zet en daar op het koelblok...?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:58
Op zaterdag 13 april 2002 14:33 schreef HunterKiller het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig info over water cooling te vinden, maar nu stuite ik op een vraagje waar ik nergens antwoord op kan vinden.

Zou het wat uithalen als je eerst een heatsink op de CPU zet en daar op het koelblok...?
Jep dan zou het nog slechter koelen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Okay thnx...

wou ik alleen ff wete.

gooi er maar een slotje op.

Verwijderd

heeft absoluut geen nut nee

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

wat wel zou kunnen is een koper blok hebben (dan MOET hij crossdrilled zijn, anders isoleerd het soldeer te veel..) en daar boven op (uit het zelfde stuk koper) nog een heatsink. Je haalt er dan wel een graad of 3 vanaf, maar het is niet de moeite waard. Het zou wel kunnen, maar het weegt absoluut niet op tegen het lawaai.

Er zijn al verschillende tests mee geweest en echt veel helpen deed het niet. Het enige waar het goed voor was, was voor als de pomp uit zou vallen, dat er dan nog genoeg koeling is om de computer dmv een beveiligingsprogje dat werkt op de temperatuur (sluit af wanneer de temp boven een ingestelde waarde komt) af te sluiten zonder dat het gevaar opleverd voor je cpu.