Toon posts:

Upgraden d.m.v. dimms > verbeterd grafische pres.?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Upgraden d.m.v. dimms > verbeterd grafische pres.?
Ik heb een Toshiba Equium 3150M desktop (miditower) Celeron 733Mhz/64Mb/20Gig en draai met Win2000pro en werk veel met grafische programma's vandaar dat deze het niet meer trekt. Kan ik ongehinderd bv. 2x256Mb repen erbij prikken? Verbeterd dit de prestatie?

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Hoogst waarschijnlijk kan je ze er gewoon bijprikken. Als je even je moederboard details geeft weten we het zeker :)
De prestaties met grafische programma's zullen (zeker omdat je win2k gebruik) zeer veel toenemen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Wat heb je voor videokaart trouwens ? Die zijn helemaal niet zo duur meer these days... Met een leuke Matrox of GeForce kun je weer tijden vooruit !

DIT IS MIJN WEBSITE

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als grafische programma's traag lopen (video, grote foto's of tekeningen) dan ligt dat niet zo snel aan de videokaart maar wel aan de hoeveelheid geheugen. 64MB is genoeg voor Windows 2000 Prof. met wat normale kantoortoepassingen, maar niet als je zware programma's gaat draaien, dan is 128MB of liever nog meer geen overbodige luxe, daar heb je waarschijnlijk meer aan dan aan bijv. een snellere CPU.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Grafische programma's as in: Photoshop? Ja, dan zul je wel plezier van je extra ram beleven :) Sowieso al met W2K Pro. Er zit een i810 chipset in, dus twee maal 256MB mag geen probleem zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo weinig? Alleen al na het opstarten neemt mijn Win2K ruim 150MB in beslag. En de topicstarter werkt ook nog met grafische programma's, reken er maar op dat je snelheidsverschil merkt als je met 512MB geheugen werkt ipv 64MB!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 13 april 2002 14:50 schreef BalusC het volgende:
Zo weinig? Alleen al na het opstarten neemt mijn Win2K ruim 150MB in beslag.
150MB? Mag ik dan vragen wat je allemaal laadt? Of tel je de systeemcaches er dan ook bij :?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt in de technische beschrijving het volgende aangegeven: SDRAM bij 100 Mhz, 168-pins DIMM sockets, max 512 Mb. De DRAM-controller gebruikt het JEDEC-standaarddetectiemechanisme om de geheugen-en matrixconfiguratie te detecteren. Voor de geheugengrootte of het geheugentype zijn geen jumperinstellingen nodig. automatisch herkenning door het BIOS. Hopelijk is dit voldoende, kan n.l. niet zo snel meer vinden over het moederbord zelf.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Op zaterdag 13 april 2002 14:55 schreef Rory34 het volgende:
Er wordt in de technische beschrijving het volgende aangegeven: SDRAM bij 100 Mhz, 168-pins DIMM sockets, max 512 Mb. De DRAM-controller gebruikt het JEDEC-standaarddetectiemechanisme om de geheugen-en matrixconfiguratie te detecteren. Voor de geheugengrootte of het geheugentype zijn geen jumperinstellingen nodig. automatisch herkenning door het BIOS. Hopelijk is dit voldoende, kan n.l. niet zo snel meer vinden over het moederbord zelf.
Gewoon standaard PC133 SDRAM er in zetten. Één of twee maal double-sided 256MB. PC100 is ook prima (daar is het bord eigenlijk voor gemaakt) alleen is dat erg moeilijk te krijgen. Ik kijk trouwens wel met verbazing dat je het al zo lang volhoudt met slechts 64MB, en dat met W2K. Het geluid v.d. HD is je zeker al heel bekend geworden? :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 14:59 schreef Abbadon het volgende:

[Lijkt inderdaad wel een hackertacker op m'n HD als ik 'vol gas'ga,:( maar heb deze net een week. vroeg me trouwens af of ik elk merk dimm erbij kan prikken.

Gewoon standaard PC133 SDRAM er in zetten. Één of twee maal double-sided 256MB. PC100 is ook prima (daar is het bord eigenlijk voor gemaakt) alleen is dat erg moeilijk te krijgen. Ik kijk trouwens wel met verbazing dat je het al zo lang volhoudt met slechts 64MB, en dat met W2K. Het geluid v.d. HD is je zeker al heel bekend geworden? :D

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dat er een geïntegreerde grafische controller met Intel 810-chipset inzit.:D
Op zaterdag 13 april 2002 14:41 schreef havana het volgende:
Wat heb je voor videokaart trouwens ? Die zijn helemaal niet zo duur meer these days... Met een leuke Matrox of GeForce kun je weer tijden vooruit !

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 13 april 2002 15:27 schreef Rory34 het volgende:
Er staat dat er een geïntegreerde grafische controller met Intel 810-chipset inzit.:D
[..]
Eek! Heel snel een PCI VGA kaartje halen. Maakt geen donder uit wat- alles met 4MB of meer geeft een enorme verbetering.

Reden: die i810 VGA core snoept RAM en (belangrijker) bandbreedte weg van de CPU. Een 4MB Matrox Millennium II geeft al een enorme verbetering (omdat dan de volle 800MB/s RAM bandbreedte voor de CPU vrijkomt) Alles daarboven is nog beter natuurlijk...

Ik geef trouwens dit voorbeeld omdat ik het zelf met een vrijwel identieke config heb getest. Eigenlijk wil je een Matrox G200, 400 of 450 PCI, maar die had ik net niet.
Matrox Millennium II 4MB kun je voor €15 halen bij BisBis (op veel beurzen of anders in de winkel in Nijmegen) of voor minder bij V&A

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1