Hallo. Ik ben voor school bezig met een project gedoetje. En daarin is het de bedoeling dat er een website komt die om 08:45 laatkomers bijhoud en om 09:00 vanzelf overgaat op ziekmeldingen. Hoe kan ik dit in een website maken?
Iets met php misschien?
Moet het zijn dat je in de browser dat ziet of dat de site ook echt veranderd op de server
Moet het zijn dat je in de browser dat ziet of dat de site ook echt veranderd op de server
Alleen in de browser. Site komt lokaal te staan
Je zou met PHP (server side) een functie kunnen maken met een if instructie, die kijkt hoe laat het is. Hiervoor heb je wel een webserver en PHP nodig. Misschien dat iets dergelijks in javascript (client side dus) ook kan? Hier heb ik alleen niet zo'n verstand van
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Nou, dan vraag je toch de lokale tijd van de pc op.... en dan is het 'if $localtime < 9:00 $status = 'te laat' als $localtime dan > 9:00 wordt, dan wordt $status 'ziek'.
Ik neem aan dat de conciërges dus een pc hebben, en daarop elke keer een formuliertje invullen voor elke langshobbelende leerling. Je maakt dan een form met daarin dus een stukje php bovenaan, nouja, zoals ik beschrijf hierboven, maak er maar wat van... en dan komt er in het form '<input type="hidden" value="$status"> ofzo. en bij het submitten wordt dan zoiets verzonden:
edit: ja wat $user hierboven zegt... je moet dan wel even op die pc Apache installeren en dat in de startup folder zetten. Dan kun je die php zooi gewoon laten werken.
Ik neem aan dat de conciërges dus een pc hebben, en daarop elke keer een formuliertje invullen voor elke langshobbelende leerling. Je maakt dan een form met daarin dus een stukje php bovenaan, nouja, zoals ik beschrijf hierboven, maak er maar wat van... en dan komt er in het form '<input type="hidden" value="$status"> ofzo. en bij het submitten wordt dan zoiets verzonden:
code:
1
2
3
| Naam: Achternaam: Klas: Melding: Tijd: Truus Mekker 1A te laat 08:50 Eugenie Blaat 1B ziek 09:02 |
edit: ja wat $user hierboven zegt... je moet dan wel even op die pc Apache installeren en dat in de startup folder zetten. Dan kun je die php zooi gewoon laten werken.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs