Toon posts:

[Laptop] geheugen 100 Mhz op 66 Mhz?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude laptop: CompRaq Presario 1207:
Pentium 1 150 Mhz (66 Mhz FSB)
HD 1.4 Gb
14 speed CD-ROM
enz..

Het geheugen loopt dus op 66 Mhz.. Kan ik hier ook geheugen instoppen dat ontworpen is om op 100 Mhz te lopen:

64 MB SODIMM 100 Mhz geheugen, de max van de laptop zelf is 96 Mb werkgeheugen, aangezien er nu MAAR 16 Mb inzit, haal ik dat wel. Maar kan het 100 Mhz geheugen in mijn laptop?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vrijwel bekend is dat als je 100MHz geheugen gebruikt in een 66MHz bank dat het geheugen bij bijna elke pc gewoon op 66MHz gaat lopen (bij sommige mobo's krijg je dan totaal geen beeld, maarja, dat zijn weer sommige van die A-merk gevallen).

Verwijderd

no problemo

Alleen kan je er wel tegen aanlopen dat compaq nergens mee compatible is, dus ga met de laptop naar de leverancier, laat hun het geheugen erin zetten en de machine werkend afleveren, dit om teleurstellingen te voorkomen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 13:55 schreef aad123 het volgende:
no problemo

Alleen kan je er wel tegen aanlopen dat compaq nergens mee compatible is, dus ga met de laptop naar de leverancier, laat hun het geheugen erin zetten en de machine werkend afleveren, dit om teleurstellingen te voorkomen.
Aangezien Compaq soms wel eens mierenneukerig is kan je het beste gewoon Compaq designed SODIMM geheugen hebben.

Dit geheugen is te koop bij de Tweakers.net geheugen shop, dit krijg ik er namenlijk uit als ik jouw type laptop aangeef;
code:
1
DA-293822-001  Dane-Elec 64 MB SODIMM COMPAQ  € 40,-

Dit gehuegen zou dus moeten werken op jouw laptop :)

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen is van compaq zelf: original compaq, dus daarmee zal ie ook wel niet gaan mierenneuken, en de winkel :! hehe die is al jaren failliet denk ik :P

Verwijderd

Je hoeft niet per sé naar die zaak waar je de laptop hebt gekocht. Wel is het handig om diegene die jouw de geheugenmodule levert die ook te laten plaatsen, soms zijn die geheugenmodules wel eens brak, en als je dan zelf aan het klussen bent geweest kunnen ze gaan emmeren over de garantie.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=6] >> [forum=PMG]

Verwijderd

Topicstarter
erhm geheugen is 2e hands... het is dus OF wel OF niet :S Maar het kan in principe wel? origineel compaq geheugen plaatsen dat op 100 Mhzs kan lopen in een laptop waar het op 66 Mhz zal lopen? ( ff voor de zekerheid, sorry)

edit:

de gegevens die worden weergegeven op de tweakshop kloppen niet, het Max amount of geheugen is nl 96 Mb en er zijn 2 plekken, ipv 1 waar je gehugen kan plaatsen)

Pagina: 1