Toon posts:

Viper 770 Ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Viper 770 Ultra draait op 2x AGP. Volgens de specs op de site van Diamond moet hij op 4x AGP kunnen draaien... Mijn mobo is een Asus P3V4X. In de BIOS heb ik 4x AGP ineschakeld maar dit werkt niet...

De Viper kwam oorspronkelijk uit een Dell computer... Misschien hebben die een aangepaste of verouderde BIOS erop gezet?! Op de Diamond site kan ik geen nieuwe BIOS downloaden....

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:02
Meestal wordt het op 4X AGP schakelen door een jumper gedaan (als het niet automatisch gebeurt, en dat gebeurt bij jou niet).

Je moet die jumper ERGENS op je Viper770 drukken...Op de Diamond site is vast wel een lay-out te vinden van de kaart en waar de jumper moet.. Meestal is er maar 1 plaats voor een jumper.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het inderdaad al gevonden... Zal zometeen ff de jumper aanpassen en gelijk het verschil meten met 3DMark2000...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart er even uit gehaald maar geen jumper te bekennen... :( Op de site van Diamond kan ik ook nixs vinden over de plek van de jumper.....

[typo]

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Als je de Nvidia drivers gebruikt, dan moet je de 3.84 eens proberen. Die kan tot AGP 4x gaan. De 5.xx en 6.xx gaan volgens mij maar tot AGP 2x.

Ik heb zelf ook een P3V4X en een Viper 770 (non-ultra @ 140/190 met fan) en AGP 4x enabled. Ik merk geen verschil tussen 4x en 2x met 3dmark2000.

Je moet inderdaad met jumpers AGP 4x aanzetten op de kaart. Ik ben nu op m'n werk, maar ik wil straks wel ff kijken. Ik neem aan, dat voor de ultra hetzelfde geld als de non-ultra.

"Commercie kills the scene" - I-f

Verwijderd

op de viper 770 zitten 3 of 4 jumpers.

1 moet je verplaatsen en de andere moet je dicht zetten voor agp 4X

succes;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan echt geen jumpers vinden... Misschien heeft Diamond speciale aangepaste kaartjes geleverd aan Dell.... :( Weten jullie misschien een site waar ik van die technische beschrijvingen van videokaarten kan downloaden? Ik had wel verwacht dat Diamond zoiets had staan...

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The OEM Dell card is different enough from the full retail version of the V770 Ultra that we do not recommend using Diamond drivers with it. [/quote]Dit zegt al genoeg denk ik....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb nu dezelfde kaart hier. idd geen jumpers (Heb wel de handleiding van het orgineel kunnen downloaden, en zag op de plekken waar de jumpers hoorden te zitten nix) Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat die Dell Vipers standaard op AGP4x zitten. Nu heb ik het probleem dat mijn moederbord (P297L) maar AGP1x heeft. Maakt dit uit, of kan ik beter iemand anders blij maken met die kaart?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38
Als je perse een kaart wil die op 4x AGP draait mag je mijn Viper770 HEBBEN! Dan hoef je alleen maar die ultra van jou hier achter te laten. EN EN EN!! Ik heb zelfs nog norrod garantie!

Verwijderd

1.De jumper van j4 van de standaard A-B positie naar de B-C positie zetten
2.De jumpers J1, J2, J3 op de dichtsbijzijnde positie zetten.

Tekeningetej:

0 -A
J4 0 -B
O -C

J3 0 J2 0 J1 0
0 0 0

Zo zit het ongeveer op de kaart en de 0tjes zijn de pinnetjes voor de jumpers.

Verwijderd

Op maandag 20 november 2000 19:56 schreef ChUcKy2731 het volgende:
1.De jumper van j4 van de standaard A-B positie naar de B-C positie zetten
2.De jumpers J1, J2, J3 op de dichtsbijzijnde positie zetten.

Tekeningetej:
0 -A
J4 0 -B
O -C

J3 0 J2 0 J1 0
0 0 0
Zo zit het ongeveer op de kaart en de 0tjes zijn de pinnetjes voor de jumpers.
[/quote]hopelijk nu goed?

kutzooi ik scan wel ff 5minuutjes tekeiningtje hier :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vanhoorenpromotions.nl/jumpers.jpg

aargh add me maar ff in icq als je plaatje wilt

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt het ook opzoeken in de manual. (Is wel pdf maar ik neem aan dat de meesten wel acroreader hebben)

edit:
fout in URL

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1