Cel466@582, branden dan SCSI bus reset

Pagina: 1
Acties:

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 16:50

BIM

Nothing interesting

Topicstarter
Wanneer ik cd'tjes brand dan reset mijn SCSI bus halverwege en heb ik er dus weer een coaster bij. Ik heb een goedkoop symbios 10mb SCSI kaartje met plexwriter 4/12 en Plextor 40x

Help, wie heeft de oplossing!
Ik heb een DFI CL60 moederbord waarop de PCI bus niet te verlagen is.

Thnx

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-09 16:51

oXygeN

oftewel oxje...

Misschien........... is je PCI busclock nu wel te hoog he? :)

\o/

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nah, da's wel duidelijk.

Celeron 466@582 is dus een FSB van 83 MHz. En dus je PCI bus op 41,5 MHz. Dat vindt je SCSI kaart helemaal niet leuk, die zit 25% boven spec. Controller kaarten, of het nou SCSI is of ATA 66/100 of RAID, zijn gewoon slecht te overklokken.

(En het maakt niet uit of 'ie 'on board' zit of echt als PCI kaart geinstalleerd is. Communicatie gaat alsnog via overklokte PCI bridge.)

Oplossing: Met SoftFSB 'terugschakelen' naar FSB 66 MHz wanneer je wilt branden, of er een brute koeler op zetten en doordrukken naar FSB 100 MHz (Celeron 466@700, en dan PCI op 100/3 ipv 83/2 MHz) ... maar dat laatste is vrij kansloos, daar heb je toch echt een Celeron II voor nodig.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 16:50

BIM

Nothing interesting

Topicstarter
In ieder geval bedankt.
Ik geloof niet dat softfsb werkte met m'n mobo.
Hij crashte dan heel vrolijk.
En die pci deler is ook niet te veranderen, dus daar heb ik niets aan.
sowieso gaat m'n mobo niet verder dan 83mhz, dus is naar 100 gaan absoluut geen optie.

Naja, dan ga ik maar verder op 525, dan doet alles het gewoon goed.

Trouwens, als ik hem toch 582 laat lopen, kan dat nog veel kwaad voor m'n scsi kaart?
zonder dat ik m'n cdroms benader?

Ik laat hem af en toe hele dagen mp3tjes encoden (18 uur achter elkaar). Hij crasht voor de rest nooit (echt nooit)
Blauwe schermen zie ik alleen nog maar op m'n werk (NT opstarten)

In ieder geval bedankt voor de reacties.