Half-Life Mod Idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik en een paar vrienden van mij zijn van plan om een MOD te gaan maken voor Half-Life alleen hebben we totaal geen idee wat we moeten gaan maken en wat de naam van de MOD moet worden. Daarom wou ik aan jullie de vraag stellen om wat ideeën op tafel te leggen. Het moet een multiplayer mod worden dus dat is ook belangrijk om te weten.

Alvast bedankt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Combinatie Race & shooter mod.
Eigenlijk net zoiets als GTA3, dat je auto's in en uit kunt, of als Interstate. :)

Maar ik vraag me af hoe je dat gaat doen en of het je lukt. :D

🌞🍃

Verwijderd

middeleeuws

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:12

Bezulba

Formerly known as Eendje

oke, dus even voor de duidelijkheid..
jij bent een 13 jarig jongetje met net een nieuwe pc van pappa.. hebt hl ontdekt en vind dat jij het beter kan als cs... je vriendjes vinden dat ook, maar je hebt geen flauw idee hoe of wat, dus ga je het maar aan ons vragen?

kom op zeg! een mod begint met een goed idee van jezelf iets wat je zelf helemaal bedacht heb en uitgewerkt.. niet 1 of andere wazige kreet die een user hier neer post...

lijkt een beetje op zo'n topic in nos...

"ik wil een nieuw os maken, maar kan niet programmeren hoe doe ik dat"

|:(

blup

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Precies !
Kijk eens op desertcrisis.com
Die lui dachten ook dat ze een beter CS konden maken.
Gisteren die bijna 100 mb gedownload...'t zuigt maximaal.
Nog nooit zo'n slechte mod gezien.
-------------------------------------

Maak een game over straatbendes in Rio de Janeiro.
Zo kan je namelijk mooie levels maken want die krotten wijken zijn zeer cool te een level te verwerken.

Je kan dus de politie zijn die de bendes afknalt en andersom. Natuurlijk,net zoals in CS, zijn er targets. Zoals iedereen weet zijn die bendes daar onstaan door de drugshandel. Dus de politie kan als target hebben om een drugslab op te blazen.

Nou in ieder geval, het is maar een idee.
Ik hoor het wel, en ik zie mijn naam wel bij de credits staan. lol

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

poeh, een mod maak je niet zomaar. het is wellicht ook een beetje aan de late kant om nu een mod te maken voor half-life. En je moet niet vergeten dat het meestal de maps zijn die de mod maken!
Ik raad je aan om je aan te sluiten bij andere beginnende mods zoals de nederlandse Infiltrate mod. Die kunnen wel wat hulp gebuiken.
http://infiltrate.counter-strike.nl

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Op zaterdag 13 april 2002 12:32 schreef eendje het volgende:
jij bent een 13 jarig jongetje met net een nieuwe pc van pappa.. hebt hl ontdekt en vind dat jij het beter kan als cs... je vriendjes vinden dat ook, maar je hebt geen flauw idee hoe of wat, dus ga je het maar aan ons vragen?

kom op zeg! een mod begint met een goed idee van jezelf iets wat je zelf helemaal bedacht heb en uitgewerkt.. niet 1 of andere wazige kreet die een user hier neer post...

Hij is 16 :+ , verder kan je als je 16 bent bestwel er wat van afweten imho... Je hebt waarschijnlijk wel gelijk maar toch ;)

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 12:47 schreef Dr.DK het volgende:
poeh, een mod maak je niet zomaar. het is wellicht ook een beetje aan de late kant om nu een mod te maken voor half-life. En je moet niet vergeten dat het meestal de maps zijn die de mod maken!
Ik raad je aan om je aan te sluiten bij andere beginnende mods zoals de nederlandse Infiltrate mod. Die kunnen wel wat hulp gebuiken.
http://infiltrate.counter-strike.nl
oh jah die zitten te springen om 16 jarige pubers! met grootheidswaanzin

blup

Verwijderd

hehe, maar je moet ze niet demotiveren. ze kunnen vast wel wat betekenen voor die infiltrate mod. maar goed, ik ga er dan wel vanuit dat ze enige ervaring hebben op dat gebied.

Verwijderd

waarom meteen zo negatief, mayB is die jongen wel een programmeer super man en kan hij zo een mod maken?
Laat 'm z'n gang gaan en geef dan tenminste wat positieve ideen, als 't niet lukt ga dan zeuren...

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 12:53 schreef Norretix het volgende:
waarom meteen zo negatief, mayB is die jongen wel een programmeer super man en kan hij zo een mod maken?
Laat 'm z'n gang gaan en geef dan tenminste wat positieve ideen, als 't niet lukt ga dan zeuren...
als ie echt zo'n programeur zou zijn... of een mapper of weet ik veel wat dan kom je niet met zo'n "hoe maak ik een mod" vraag, want proggers willen graag hun eigen proggies bouwen, volgens hun eigen inzicht.. en niet hoe de mensen er op got over denken

blup

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Op zaterdag 13 april 2002 12:32 schreef eendje het volgende:

Go eendje!
* M@NIC agrees :7

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Eendje heeft helemaal gelijk
Een mod maak je niet met een vraag van 'wat moet er komen'
En idd, het is te laat om op de hl engine nog een mod te bouwen.
Iedereen is verkneuterd aan cs, hldm, tfc of dod.
Dus als je dan al een mod hebt dan zal er mischien toch weinig animo zijn.

Dit omdat je hebt geen ervaring in het maken van mods:
(Dat bewijs je door te vragen hier wat er meot komen)
Dit komt omdat het cs dev team veel meer ervaren is
(Dit is bewezen door de goede balans en alles die ze erin hebben gelegd)

Als ik jou was zou ik eerst een beetje creativiteit opwekken om dan aan een mod te beginnen.
En dan op een nieuwere engine. Binnenkort komt NWO en daar op de dva engine mag je ook mods op bouwen.
(heb ik al gevraagd nl)

En nog iets. Wat hierboven gezegd is over "De maps maken de mod"

Dat vind ik niet zo. Het is eerder zo van "Het verhaal maakt de mod"

Maar iig haal wat experience op bij bijvoorbeeld andere dev teams. Vraag of je daar mag komen 'leren'.
Maar niet meteen met een hele nieuwe mod beginnen. Want dat red je niet.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Helemaal met eendje eens. Je moet zelf een idee hebben, anders wordt het echt helemaal niets.

Trouwens, /me Pervert was ooit ook eens 13 jaar en wilde toen een adventure programmeren in QuickBasic :D :D :D :D

Ach ja, eens worden we allemaal volwassen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• DWZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11-2021

DWZ

die infiltration mod was toch al ruim een jaar geleden begonnen???

zo te zien hebben ze nog steeds bijna nix..

Verwijderd

gewoon zoals eerder is gezegt een gang mod in de krontewijken dat lijkt me wel vet nouw steegjes en weinig ligt regen natuurlijk en goed wapens die echt bestaan.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Holy crap, ben jij illegaal in Nederland, of zit je in groep 4? :?

NOFI

Mijn PC is kapot. Vandaar dat ik misschien wat prikkelbaar ben :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Wat een gezwam...
Die gozer vraagt iets en meteen wordt ie afgezeikt.

Hij doet tenminste nog iets... D8 je dat Counter-strike uit de lucht is komen vallen??
En was de eerste beta van counter-strike perfect???
Hebben jullie wel eens van de beta's gehoord?
Down voor de grap eens de eerste beta van cs.... kun je lachen :D

Laat die gozer toch zn gang gaan! Als hij een MOD wilt maken.... PERFECT !!! Laat het me weten zodra ie af is dan down ik em wel.

Zo moeilijk is het ook weer niet.

Verwijderd

Trouwens dat idee van DataBeest leek me wel wat.

• Praetorian
  • Laatst online: 25-10 22:31
Ik denk dat de topicstarter bedoeld dat hij een map wil maken >:)

Als hij dat een mod noemt heb ik al 5 mods op m'n naam staan :P

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Op zaterdag 13 april 2002 14:38 schreef XnX het volgende:
Wat een gezwam...

Hij doet tenminste nog iets... D8 je dat Counter-strike uit de lucht is komen vallen??

Laat die gozer toch zn gang gaan! Als hij een MOD wilt maken.... PERFECT !!! Laat het me weten zodra ie af is dan down ik em wel.

Nee, maar ik denk niet dat de makers van Counterstrike ooit begonnen waren op een forum te vragen "Hey, gompie, ik heb zin om een Mod te maken, hebben jullie ideeen?".

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Die gozer vraagt aan ons wat WIJ leuk vinden.
Met andere woorden... wij zeggen wat wij leuk vinden... wij doen geen flikker en hij maakt de mod.

Perfect toch?

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op zaterdag 13 april 2002 14:51 schreef XnX het volgende:
Die gozer vraagt aan ons wat WIJ leuk vinden.
Met andere woorden... wij zeggen wat wij leuk vinden... wij doen geen flikker en hij maakt de mod.

Perfect toch?
denk je echt dat iemand die zo'n vraag stelt uberhaupt een mod kan maken?

blup

Verwijderd

Waarom niet?

Het is niet onmogelijk.

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op zaterdag 13 april 2002 19:06 schreef XnX het volgende:
Waarom niet?

Het is niet onmogelijk.
nee bijna niets is onmogelijk. IK zou er maar niet aan beginen topicstarter. Het is zonde van je tijd. Het lukt toch niet. Ik weet zeker dat ALS je er aan begint dat binnen 2 weken misschien zelfs eerder de hoop in je schoenen zakt, omdat het toch een stuk moeilijker is dan het lijkt. Ik zou eerst ff wat maps voor CS of DoD maken en dan verder kijken. Want maps maken is al moelijk genoeg. Behalve voor Dr. DK natuurlijk ;).

• Virgil

Virgil

We're not alone

Op zaterdag 13 april 2002 19:13 schreef apocrypha het volgende:

[..]

nee bijna niets is onmogelijk. IK zou er maar niet aan beginen topicstarter. Het is zonde van je tijd. Het lukt toch niet. Ik weet zeker dat ALS je er aan begint dat binnen 2 weken misschien zelfs eerder de hoop in je schoenen zakt, omdat het toch een stuk moeilijker is dan het lijkt. Ik zou eerst ff wat maps voor CS of DoD maken en dan verder kijken. Want maps maken is al moelijk genoeg. Behalve voor Dr. DK natuurlijk ;).
Mwah. Eerste gedeelte heb je wel gelijk in. Over dat de moed na 2 weken wel naar je schoenen zakt.
Maar maps maken is niet echt moeilijk. Je moet gewoon goed kunnen lezen en dan kan je aan de slag..
Als je tenminste goede ideeen hebt...

Enniehouw. Ik blijf bij mijn argument dat hij eens een kijkje moet nemen hoe het er bij zon devteam eraan toe gaat.

Kijk bijvoorbeeld naar onze mod. We zitten helemaal vast omdat onze lead programmer gestopt is vanwege familieredenen.
We kunnen nu dus niet beta1b uitbrengen. Terwijl het een leuke mod is om te zien en te spelen. (afgezien van de kleine aantal bugs die er zijn).

http://www.planetquake.com/maldavria/

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op zaterdag 13 april 2002 19:19 schreef SeRRveR het volgende:

[..]

Mwah. Eerste gedeelte heb je wel gelijk in. Over dat de moed na 2 weken wel naar je schoenen zakt.
Maar maps maken is niet echt moeilijk. Je moet gewoon goed kunnen lezen en dan kan je aan de slag..
Als je tenminste goede ideeen hebt...

Enniehouw. Ik blijf bij mijn argument dat hij eens een kijkje moet nemen hoe het er bij zon devteam eraan toe gaat.

Kijk bijvoorbeeld naar onze mod. We zitten helemaal vast omdat onze lead programmer gestopt is vanwege familieredenen.
We kunnen nu dus niet beta1b uitbrengen. Terwijl het een leuke mod is om te zien en te spelen. (afgezien van de kleine aantal bugs die er zijn).

http://www.planetquake.com/maldavria/
Coole mod. Ziet er goed uit op de screenies. Erg goed vooral die spells. Maar ik bedoel vooral hebben de topicstarter en zijn vrienden wel verstand van ontwerpen en programeren en zo. Want als je dat al niet hebt kun je nu al vergeten. Want ik denk dus ook dat het gewoon een jongen is die denkt "laat ik eens ff in een paar dagen ene mod in elkaar flansen is toch zo gebeurt". Maar goed ik wete niet wat de topicstarter allemaal kan.

• Solid Seal
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Maak GÉÉN ik zeg géén CS look-a-like mod daar zijn er al teveel van :r maar maak een mooie 'single player' mod ala Poke 646 en They Hunger groot mooi en een apart verhaal...
nieuwe wapens en een paar oude (is wel lastig, denk),(maarja wie zij dat het makkelijk was/is)..

Nieuwe tegenstanders een beetje Black Ops en wat normale soldaten.... niet teveel herhalen.....

Dat soort dingen dus.....

Imho véééééééééél beter dan al die Multiplayer mods ala CS die zin toch allemaal hetzelfde.... en met single player mods heb je ook geen cheaters :)

• Virgil

Virgil

We're not alone

Op zaterdag 13 april 2002 20:21 schreef Terr het volgende:

[..]

Dan heb je er juist meer, alleen merk je er niets van :)
Als je er niets van merkt, hoe weet jij het dan ;)

dit is een indirecte suggestie......:P

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Hmm, misschien iets over de Israelis en de Palestijnen?
Of is dat afgezaagd....................?

• Virgil

Virgil

We're not alone

neh.
Zal wel net zo opgevat worden als ethnic cleansing ofzo...

Verwijderd

Ik kan ook niet een dagje wegblijven :P
Verder iets rustiger houden in dit topic; het lijken wel flames hierboven. Tx Exirion.

• NexuZ
Ik ben weer terug naar een dag zonder Chello te hebben gezeten. :( En eendje we zijn natuurlijk niet zo'n supernerd programmeurs die dat allemaal kunnen, daarom willen we ook gewoon beginnen met iets en kijken of het haalbaar is. Een kleine mod hebben we al in elkaar geflatt en die ziet er niet uit, maar we weten wel hoe het werkt. De half-life engine is niet zo moeilijk als jullie denken en vooral als je tutorials volgt op www.planethalflife.com. Maar goed, de ideeën zijn altijd het moeilijkst daarom hebben we hier die vraag gesteld.

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 12:53 schreef Norretix het volgende:
Omdat 90% van de gasten die hier een topic openenen over een mod maken of een game maken niet eens beseft dat daar voor geprogrammeerd moet worden maar die denken dat je dat even met een proggie maakt |:(

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op zondag 14 april 2002 11:13 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Omdat 90% van de gasten die hier een topic opent over een mod maken of een game maken niet eens beseft dat daar voor geprogrammeerd moet worden maar die denken dat je dat even met een proggie maakt |:(
juustem

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

De conclusie:

Doe wat je niet laten kan. DoD is nog niet zo heel erg oud en kwam veeeel later als Counter-Strike.
Toch een succes dacht ik zo.
Desert-Crisis is nog niet zo oud en het ZUIGT en niet zo'n beetje ook ! http://www.desertcrisis.com
Het zou jammer zijn als je met je team een jaar lang hard werkt en er vervolgens maar 10 mensen je game spelen en het nog vinden zuigen ook.

Neem het advies van apocrypha aan, maak maar eens een map voor bijv. DoD http://www.dayofdefeatmod.com en zie of het je bevalt. Hou in je hoofd dat je minstens tien van dat soort maps moet maken. En ze moeten nog goed zijn ook.
Ik ben ooit ook eens begonnen met een CS-Strike map. Ik gebruikte mijn omgeving als voorbeeld. Gewoon de plaatsen waar ik als kind soldaatje speelde. Ik had mijn hele idee op papier uitgetekend maar toen het computerwerk begon viel het gigantisch tegen. Ik ben er ook mee gestopt.

Dus...

nikszolekkeralss.exe

• buzz
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op zaterdag 13 april 2002 12:13 schreef DataBeest het volgende:
Combinatie Race & shooter mod.
Eigenlijk net zoiets als GTA3, dat je auto's in en uit kunt, of als Interstate. :)

Maar ik vraag me af hoe je dat gaat doen en of het je lukt. :D
Er is al een game geweest die zo was, was d8 ik de eerste game die met gamespy gespeeld kon wordne, kan alleen niet meer op de naam komne.

• buzz
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op zaterdag 13 april 2002 14:38 schreef XnX het volgende:
Wat een gezwam...
okay dat is niet echt aardig, maar het is beter dan dat ie gelijk foute ideeen krijgt.
respect voor de eerste beta van CS. speel pas vanaf 5.x d8 ik , maar de eerste beta was prima te spelen daarom is de game ook zo'n hit geworden. en die makers hadden zelf een idee en hebben eerst zelf wat gemaakt voor ze hulp wilden hebben, daar heeft iedereen het dus over.

Als je iets doet doe het dan goed.

En ik kan je verzekeren dat een mod maken moeilijk is. Niet alleen dat je 1 wapen veranderd maar er een anders spel van maakt.

• NexuZ
MOD has been cancelled. :P

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

;)

nikszolekkeralss.exe

• Virgil