Toon posts:

Inloggen op mijn Serv-U (FTP)lukt aleen met een IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help help help,

Ik zit met een probleem en ben zelf nog heel veel aan het uizoeken. Ik zal even alles op een rijtje zetten.
Ik weet niet alles ik iets verkeerd doe of als ik misschien een dombo ben...wie kan mij helpen? mijn probleem is als volgt:

1. Ik heb 2 machine's, beide hebben XP geinstalleerd.
2. Ik heb een chello kabelaansluiting

opstelling 1:
3. Beide pc's zijn aan elkaar gekoppeld met een crosscable.
PC's communiceren goed met elkaar.
3a. GEEN internet aangesloten (geen van de twee dus!!)
4. Op PC1 is Serv-U geinstalleerd en PC2 CuteFTP.
5. Nu kan ik met CuteFTP alleen inloggen op mijn Serv-U
alleen als ik een ip adres invul
6. Met mijn domeinnaam(ftp.blabla.com), username en
password lukt het niet.

opstelling 2:
7. Beide PC's zijn direkt op internet aangesloten via een
hub (Chello signaal heb ik dus gewoon met een hubje
gesplits). Internet werkt perfect op beide pc's.
8. In dit geval gebeurt precies hetzelfde. Ik kan alleen
inloggen op mijn serv-U als ik een IP invul.
9. Inloggen vanuit buiten (bij m'n neef) lukt helemaal
niet, dus ook niet met IP.

Verder dit nog:
10.Verder heb ik bij het installeren van serv-U de wizard
gevolgd.
11.Verbinden met een IP gaat perfect...alles werkt
goed
12.Verder heb ik geen Winroute of een andere server
geintalleerd.

Ben ik misschien nog wat vergeten te doen ofzo....

*D *D *D Pleeaase...help me *D *D *D

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

je hebt chello gesplist dmv hub :? hmm volgens mij gaat dat zowiezo niet goed (2 maal zelfde ip op netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 12:17 schreef Bobbert het volgende:
je hebt chello gesplist dmv hub :? hmm volgens mij gaat dat zowiezo niet goed (2 maal zelfde ip op netwerk)
ja, maar ook als ik maar 1 pc gebruik, met serv-U als server, dan kan ik van buitenaf ook niet op mijn server komen....hoe moet je dat dan doen...ik ben maar een beginnleing, dus graag wat meer uitleg...ik zal het heel erg waarderen.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

vanaf internet:

Krijg je connectie met je ftp (maw ben je zover dat je paswd gevraagd wordt?),

Zo neen er is iets mis met de kopeling van je ip aan je domeinnaam, of is de ftp service niet goed gestart

Krijg je connectie refused
xp: firerwall?? (om extern aan de ftp te komen)

Internet aan hub?? ik mag hopen met 2 ip adressen, gebruik je dan het juiste ip om aan de ftpserver te komen, indien met slechts 1 ip: internet eerst delen, eventueel portmapping toepassen...

Post ff wat meer info voral de manier HOE je met 2 pc's op internet komt.

Intern is de ftp niet bereikbaar via domeinnaam:

Je zegt zelf dat er dan geen internet is. hoe moet je comp weten waar het domein ftp.bla.com is? hij kan geen internet DNS berijken? of is je windows geregeld met domeinen (denk het niet) vb met een NT SERVER...

You don't need eyes to see, you need vision

• simon
  • Laatst online: 13:41
Volgens mij kun je bij Chello niet zomaar een FTP server draaien, binnen in het netwerk lukt dat wel.

Maar chello heeft alle poorten tot 1000 afgeschermd. Dus je zult je ftp server op iets van poort 1001 moeten hebben. Als die het niet doet moet je maar even een hogere poort nemen. Let op dat je het instellen van de poort niet vergeet als je zowel lokaal als via je domein naam hem probeert te bereiken.

Het hangt ook wel een beetje van je abbo af of de poorten tot 1000 zijn afgeschermd. Daarvoor moet je de goede helpdesk van chello maar bellen >:).

|>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 13:22 schreef leffe_blond het volgende:
vanaf internet:

Krijg je connectie met je ftp (maw ben je zover dat je paswd gevraagd wordt?),

Zo neen er is iets mis met de kopeling van je ip aan je domeinnaam, of is de ftp service niet goed gestart

Krijg je connectie refused
xp: firerwall?? (om extern aan de ftp te komen)

Internet aan hub?? ik mag hopen met 2 ip adressen, gebruik je dan het juiste ip om aan de ftpserver te komen, indien met slechts 1 ip: internet eerst delen, eventueel portmapping toepassen...

Post ff wat meer info voral de manier HOE je met 2 pc's op internet komt.

Intern is de ftp niet bereikbaar via domeinnaam:

Je zegt zelf dat er dan geen internet is. hoe moet je comp weten waar het domein ftp.bla.com is? hij kan geen internet DNS berijken? of is je windows geregeld met domeinen (denk het niet) vb met een NT SERVER...
Leffe_Blond,
Om verwaring te voorkomen, heb ik nu maar 1 pc aangesloten.
intern ftp'en lukt me al. Wat ik nu gewoon wil,is dat men van buitenaf op mijn pc in kunnen loggen. Dus let wel: Ik heb alles ontkoppelt en gewoon 1 pc aangesloten op internet direkt via Chello.

Van buitenaf (internet):
Ik krijg de melding '"cannot resolve hostname"
Hij herkent mijn domeinnaam dus helemaal niet.
Let wel: ik test dit vanaf buitenaf...bij mijn neef.
Voor mijn domeinnaam heb ik geen ip adres opgegeven. staat dus leeg. Maar ik heb het ook al geprobeerd met mijn ip van chello, maar krijg hetzelfde bericht.
Ik heb eigenlijk nog nooit een webservertje geprobeerd. Eerste keer dus. Maar hoe moeten de pc's van buitenaf nou weten dat er een ftp.blabla.com bestaat?. Dat wil ik graag weten. Moet ik misschien nog ergens aanmelden ofzo..??
aub...help me hieruit!!!

• simon
Volgens mij staat het antwoord in een van mijn eerdere posts. :)

|>

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Op zaterdag 13 april 2002 14:16 schreef Jackabuzah het volgende:
Volgens mij staat het antwoord in een van mijn eerdere posts. :)
idd + firwall

heb je trouwens een statisch ip?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:54
Op zaterdag 13 april 2002 13:57 schreef A-speed het volgende:
....
Maar hoe moeten de pc's van buitenaf nou weten dat er een ftp.blabla.com bestaat?. Dat wil ik graag weten. Moet ik misschien nog ergens aanmelden ofzo..??
aub...help me hieruit!!!
Uh... domein registeren en je DNS configgen (ftp record naar je IP laten verwijzen) is op zich ook wel handig.

Anders weet NIEMAND dat ftp.blabla.com van jouw is, en krijgen ze al helemaal geen IP adres!

• simon
Domein hoeft natuurlijk niet, met DynDNS krijg je gratis een subdomein. Bij chello kun je volgens mij alleenmaar abbo's met een dynamisch ip krijgen, zul je dus steeds moeten bijwerken. DynDNS heeft daar software voor.

|>

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op zaterdag 13 april 2002 19:01 schreef Jackabuzah het volgende:
Domein hoeft natuurlijk niet, met DynDNS krijg je gratis een subdomein. Bij chello kun je volgens mij alleenmaar abbo's met een dynamisch ip krijgen, zul je dus steeds moeten bijwerken. DynDNS heeft daar software voor.
ik dacht dat een ip adres bij chello zo goed als statisch was? Veranderd een keer in 't half jaar ofzo...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zaterdag 13 april 2002 13:35 schreef Jackabuzah het volgende:
Volgens mij kun je bij Chello niet zomaar een FTP server draaien, binnen in het netwerk lukt dat wel.

Maar chello heeft alle poorten tot 1000 afgeschermd. Dus je zult je ftp server op iets van poort 1001 moeten hebben. Als die het niet doet moet je maar even een hogere poort nemen. Let op dat je het instellen van de poort niet vergeet als je zowel lokaal als via je domein naam hem probeert te bereiken.

Het hangt ook wel een beetje van je abbo af of de poorten tot 1000 zijn afgeschermd. Daarvoor moet je de goede helpdesk van chello maar bellen >:).
idd, of de poorten dicht zijn of niet is afhankelijk van de locatie waar je je aansluiting hebt. Aangezien ik (lelystad) op elke poort theoretisch een server kan plaatsen (nu heb ik mijn ftp niet op 21 zitten, maar das een ander verhaal :))
helpdesk van chello bellen zou ik in iedergeval NIET doen, aangezien in de voorwaarden staat dat je GEEN servers mag draaien.
trouwens, je mag ook je internet niet delen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 16:00 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Uh... domein registeren en je DNS configgen (ftp record naar je IP laten verwijzen) is op zich ook wel handig.

Anders weet NIEMAND dat ftp.blabla.com van jouw is, en krijgen ze al helemaal geen IP adres!
Het is mij uiteindelijk wel gelukt om van buitenaf(internet) op m'n FTPserver in te loggen, maar dan met een IP adres.
Waar kan ik me dan het beste voor een gratis domeinnaam registreren?
Sorry, maar wat is DynDNS en hoe of waar kan ik het downloaden?...ik ben nog niet zo bekend in deze ICT wereld. Ik doe wel m'n best en kom steeds meer te weten door jullie adviesjes.
*D*D*D*D

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

heb je al iets gezocht??? :(

www.dynu.com
www.dhs.org

ze verbinden een dynamisch ip aan een (sub)domein, je meld je aan d/l een client die je ip doorpost naar hun zodat zij altijd kunnen doorverwijzen naar jou ip

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 13 april 2002 20:09 schreef leffe_blond het volgende:
heb je al iets gezocht??? :(

www.dynu.com
www.dhs.org

ze verbinden een dynamisch ip aan een (sub)domein, je meld je aan d/l een client die je ip doorpost naar hun zodat zij altijd kunnen doorverwijzen naar jou ip
Thnx,
Ik ga het uit proberen..is allemaal nieuw voor mij.
Pagina: 1