heb je RAID echt nodig of is het maar een beetje extra luxe. Is het je extra geld wel waard? En wanneer heb je er wat aan?
Je hebt er wat aan, als je veel ruimte gebrek hebt 
Met mij dus altijd..
Kan je van meerdere schijven 1 hele grote maken...
Voordeel is ook dat het sneller is als een gewone ide controller
Met mij dus altijd..
Kan je van meerdere schijven 1 hele grote maken...
Voordeel is ook dat het sneller is als een gewone ide controller
If it bleeds, it can be killed!
wat doet het dan ? als je veel ruimtegebrek heb ?
Op een raid controller kan je 4 hdd's naast je huidige controller zetten.
Die 4hdd's kan je dan als 1 grote maken en striping doen (sectoren over meerdere hdd verspreiden).
Meer iets voor bedrijven die 80gig of hoger nodig hebben.
De normale personen hebben aan een ide66 genoeg.
Die 4hdd's kan je dan als 1 grote maken en striping doen (sectoren over meerdere hdd verspreiden).
Meer iets voor bedrijven die 80gig of hoger nodig hebben.
De normale personen hebben aan een ide66 genoeg.
http://www6.tomshardware.com/storage/00q1/000329/fastrak66-04.html
Kijk anders hier effe naar...
Een beetje uitleg en een goedkope raid controller, ik heb het zelf ook gedaan en werkt erg goed...
Kijk anders hier effe naar...
Een beetje uitleg en een goedkope raid controller, ik heb het zelf ook gedaan en werkt erg goed...
Verwijderd
Je kunt die normale Fasttrax controller ook laden met de BIOS van de RAID controller.
Is nog goedkoper!!
Ik zou zelf software RAID kunnen doen met Windows NT/2000. Een 2e 45 GB harddisk op mijn 2e Promise ATA-100 poort en dan voor stripen kiezen.
Ik heb nu een 45 GB & 20 GB en dat is eigenlijk genoeg capaciteit. Nog meer heb ik niet nodig.
Is nog goedkoper!!
Ik zou zelf software RAID kunnen doen met Windows NT/2000. Een 2e 45 GB harddisk op mijn 2e Promise ATA-100 poort en dan voor stripen kiezen.
Ik heb nu een 45 GB & 20 GB en dat is eigenlijk genoeg capaciteit. Nog meer heb ik niet nodig.
Ik heb de fasttrak-100 met 4 x 30 GB IBM schijfjes van 7200 rpm.
Prestaties > 80 MB/sec
En bijna 120 GB aan ruimte
Eigenlijk alleen voor de heb... en de snelheid... en de ruimte
Prestaties > 80 MB/sec
En bijna 120 GB aan ruimte
Eigenlijk alleen voor de heb... en de snelheid... en de ruimte
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Eeh plop hoeveel malfunctions heb jij al gehad aan je HD?¿? Ikke 1, en dat was omdat ik een voedingsplitstekker verkeerd gemaakt had (rood en geel omgewisseld:()
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pagina: 1