Mijn PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zie voor specs mijn signature.

Wat er oorspronkelijk gebeurde

Ik draaide vrolijk Windows XP, was net bezig de Codecreatures benchmark erop te zetten, toen mijn systeem bleef hangen. Er kwam een zandloper in beeld en de PC reageerde nergens meer op. Toen ik goed luisterde, maakte 1 van mijn 2 Seagate Raid-0 schijven een zacht jankend geluid. "Oh nee..."

Dus ik resetten, maar Windows startte niet meer op. Bleef ook hangen. Geen foutmelding, maar er gebeurde gewoon niets.

Wat ik toen deed

Ik heb toen een oud 850 mb IDE-schijfje erin gehangen, Win98SE erop gezet, en van daaruit geboot. Ik kon prima op mijn RAID-partities komen, en ze waren allemaal intact. Op het eerste gezicht. Toen ik echter de oude 'c' partitie ging Scandisken, was er ook niets aan de hand, tot ik een oppervlaktecontrole ging doen.

Wat er met de harde schijven aan de hand was

Mijn C-partitie had zo'n 1.200.000 clusters (10GB), en bij cluster 509.320 ging het ineens HEEL erg langzaam. Zo langzaam zelfs, dat ik dacht: ik laat hem lekker, ik ga slapen. Kennelijk kwam hij daar fouten tegen, maar het liep al tegen 2 uur dus ik ging naar bed.

Vanochtend...

Vanochtend echter, zette ik mijn monitor aan, en verwachtte Windows98SE in beeld te krijgen met een scandisk rapport. Er stond echter "No Signal Input" op mijn monitor. De reset-knop werkte niet eens meer!!!. Toen ging ik de PC uitzetten en weer aan, maar er kwam simpelweg geen beeld. Ook niet na het afkoppelen van alle RAID-schijven, IDE-schijf en CD/RW drives.

Op het moederbord branden, als ik de PC aanzet, nu constant drie led's, dat was eerst nooit zo.

WTF is hier aan de hand? Waarom krijg ik eerst corrupte shit op mijn schijven, en daarna lijkt mijn moederbord het te hebben begeven :? Het is een Abit van 220 Euro for Jesus' sake! :(

Oh ja, BIOS resetten heb ik ook al gedaan, had ook geen effect. Nog steeds geeft de monitor aan dat er geen signaal komt, en de PC zoemt alleen maar, piept niet, doet niets...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wat gebeurt er als je alleen boot met je vidkaart, geheugen processor en moederbord :?

voor de rest alles loshalen. :)

Als dat niet werkt, schroef je je mobo uit de kast, en ga je nog een keer testen, met zo min mogelijk spullen. Als het dan nog niet werkt ga je een uitwisselingsproject houden met vidkaart en geheugen uit een andere pc ofzo ;)

• Captain Pervert
Net gedaan... Zelfs zonder videokaart branden die drie led'jes (een gele voor standby, rode voor hdd-activiteit en een groene voor power dacht ik, zitten alle drie naast elkaar) constant.

Ik had dus alleen een moederbord, met een processor, geheugen... Ook met een Stealth III videokaart erop werkte het niet. Die drie led'jes lijken me echt iets te willen zeggen. Net als wanneer je een cd-rom verkeerd om aansluit, dan brandt het lichtje ook constant... Ik denk echt dat het moederbord stuk is, maar dan: WAAROM? HOE?

Trouwens, wat ik nog niet geprobeerd heb, maar zelfs zonder processor en geheugen zou een moederbord moeten booten, nietwaar? Dan geeft hij wel aan dat de CPU 'unworkable' is, endat er geen geheugen is.

Ik snap er niets van :(
Mijn PC is heilig, ik behandel haar met respect, en dit is mijn dank? Tsssss. Ik pak mijn P133 wel weer hoor. :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat betekenen die 3 ledjes volgens de manual van je mobo?

• Captain Pervert
Dat heb ik net opgezocht. Dit zijn ze, ze zitten verticaal onder elkaar op het moederbord, rechtsonder.

0 geel = standby led. Is altijd aan zolang er stroom op de voeding staat.
0 groen = power led. Brandt wanneer je de PC aanzet
0 rood = reset led. Brandt alleen kort, wanneer je de resetknop indrukt.

Maar nu branden ze dus allemaal, constant! :'( Zelfs als ik de resetknop van het moederbord afkoppel (ik heb nu alleen de voeding aangesloten, en het power switch kabeltje van de kast) is dat zo. Dus de resetknop zit niet vast, ofzo.

Ook op Paul's Unofficial ABIT KG-7 RAID and KR-7 RAID FAQ kon ik niets vinden. Behalve dit dan, onderaan de troubleshooting guide:
If you've got this far, then it is highly likely that you either have defective hardware or a bug in a device driver. Try posting to alt.comp.periphs.mainboard.abit to see if other people have experienced your problem.
Give up. Grab a beer. Try again tomorrow.
Nou ja, m'n vriendin komt zo. Toch nog wat leuks vandaag :Y)

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 12:38 schreef Captain Pervert het volgende:

Ik snap er niets van :(
Mijn PC is heilig, ik behandel haar met respect, en dit is mijn dank? Tsssss. Ik pak mijn P133 wel weer hoor. :{
Vriend!!! ik heb een lege kast naast mijn pc neergezet,...
als ik weer een aanval krijg dan schop ik daar altijd de deuken in *D,...

maar een virus kan bij jou natuurlijk altijd,...

En ook godsongeloofelijke dure borden gaan naar de hel,..

Niets bijzonders,... echt niet,.... sterkte.

• Captain Pervert
http://groups.google.com/groups?q=abit+kr7-a+raid+led&hl=nl&selm=3c3c7a18_1%40nopics.sjc&rnum=4

Daar vond ik dit:
Ok, to tell you the honest truth i think my board is broken

(...)

I moved around the memory, and moved them back and
> > everything, I dont get a post anymore. On the KR7-RAID the 3 lights
> > are ON continuously, and when I had my cd-rom plugged in the light
> > just stayed on.
en dit:
> I got my new KR7 Raid tonight and i cant get it going!!!
>
> I have now idea whats wrong....
>
> When i power it on all three LED on the motherboard light up and thats it!
> No beeping, no screen, no nothing.
Volgens mij is mijn mammaplank gewoon kaduuk! :'(
Wat een klotezooi. Had ik via pricewatch/internet postorder besteld... Lekker gedoe wordt dat met terugsturen. :(

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Kortsluiting?
Is je voeding misschien niet helemaal goed meer?
Heb je nog reserve voeding zodat je het kan testen?

Edit: dan zal idd je mobo wel kapot zijn ja :'(
* Xof kent dat terugsturen, daar gaan 2 weken overheen :(

• Captain Pervert
Daar heb ik ook nog aan gedacht. Ik heb bij mezelf en mijn broertje twee keer meegemaakt dat de voeding het begaf, maar als dat gebeurde, kwam er HELEMAAL geen stroom meer uit. Dus niet zoals dit... Maar ik ga even een voeding uit een andere PC slopen, dat is mijn laatste strohalm. Wel een goed idee.

Ik snap het echt niet, ik dacht altijd dat alleen achterlijke gladiolen kapotte moederborden hadden, die met een hamer de processor erin slaan enzo :P Een kapotte voeding en een kapotte floppydrive, dat was alles wat er bij mij ooit stukging. En nu een heel moederbord... :{

• Captain Pervert
JE RAADT HET NOOIT !!!
JE RAADT HET NOOIT !!!
JE RAADT HET NOOIT !!!
JE RAADT HET NOOIT !!!
JE RAADT HET NOOIT !!!

Andere voeding erin, en hoppa opstarto no problemo!

*hoppa sig veranderd*

• Captain Pervert
Echt belachelijk... Kennelijk gaf die voeding brakke stroom ofzo. En het is al mijn tweede.

/me Pervert gaat maandag op zoek naar de allerduurste 1337voeding die in Groningen te krijgen is *D *D *D

Dit wil ik nooit meer.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 13 april 2002 15:33 schreef Captain Pervert het volgende:
Echt belachelijk... Kennelijk gaf die voeding brakke stroom ofzo. En het is al mijn tweede.

/me Pervert gaat maandag op zoek naar de allerduurste 1337voeding die in Groningen te krijgen is *D *D *D

Dit wil ik nooit meer.
Ik zal je alvast een tip geven, Enermax en Antec scoren erg goed onder de Tweakers :)

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:41
Op zaterdag 13 april 2002 15:33 schreef Captain Pervert het volgende:

Dit wil ik nooit meer.
gefeliciteerd ! :D
hoeveel watt heb je er net in gedaan dan ?

edit : lama ik zie het al in je sig.
ja enermax en antec scoren idd goed hier :)

• Captain Pervert
Ik had een 300w, en kijk maar even in mijn specs om te zien wat daar allemaal aan hing. Is dat niet genoeg voor een AMD-systeem? Ik dacht dat die het net kon trekken.

Nou ja, de volgende moet maar een zwaardere worden dan.

edit:
Die sig klopte trouwens niet, het is geen 350w maar 300 dus. Foutje. De sticker zat aan de kant van het moederbord, dus toen ik de sig ging maken, kon ik dat niet 1,2,3 checken. :P

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11 12:46
Op zaterdag 13 april 2002 15:30 schreef Captain Pervert het volgende:
*hoppa sig veranderd*
Xof zal wel blij zijn met zijn naam in jou sig...

tvw

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

:o

:P toch fijn dat het niet je moederbord is :)
Pagina: 1