Toon posts:

[delphi6] installatie programma maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag ik heb een applicatie gemaakt in delphi 6 deze maakt gebruik van ODBC koppelingen. nu wil ik dit gaan verkopen maar dan moet ik een goede installatie hebben. met welk programma kan ik dit maken?

met installshield heb ik het al geprobeerd, hier was ik niet zo tevreden over.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
er bestaat een simpele (delphi open source) installer van Jordan Russell genaamd Inno Setup. je kan deze downen op http://www.jrsoftware.org

al je toch zoiets zoekt als installshield dan kan ik echt WISE installer aanraden. Deze zijn vrij duur legaal. je kan de met scripting (drag and drop) hele installers maken. zoals files checkken, variables, registry.

maar ik geloof dat er ook standaard bij delphi een installer zit??

Verwijderd

Topicstarter
met die installshield kon ik mijn programma kunnen en dan zocht ie zelf uit welke dll's er nodig waren. kan dat daarmee ook ? anders zou ik het echt niet weten

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:17

Tomatoman

Fulltime prutser

InstallShield Express wordt met de duurdere versies van Delphi meegeleverd en werkt vrij eenvoudig, in ieder geval veel eenvoudiger dan InstallShield Professional. De meegeleverde Delphi-versie heeft speciale ondersteuning voor het installeren van de BDE en BDE-aliassen. Ik vermoed dat er ook wel een optie voor de installatie ODBC-drivers en -aliassen in zit.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Verwijderd

Je kunt ook NSIS van Nullsoft gebruiken. Heeft een heel goed script systeem waar je veel mee kan. En t is gratis :)

www.nullsoft.com/free/nsis

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09
zoek ff op altavista naar 'wise solutions' of installmaster, hiermee kan je bijna alles maken.

maar deit programma is aardig duur, de duurste was geloof 3000 dollar, maar ik weet wat de goedkoopste kost....die gebruik ik namelijk niet :x

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Op zaterdag 13 april 2002 17:22 schreef dev het volgende:
Je kunt ook NSIS van Nullsoft gebruiken. Heeft een heel goed script systeem waar je veel mee kan. En t is gratis :)

www.nullsoft.com/free/nsis
Inderdaad: NSIS is echt een heel fijn programma... Kan het je zeker aanraden; een installatie is zo gefixt en als je het toch goedkoop wilt houden... Het is vrij simpel om er in delphi zelf eentje te bouwen.
Denk bijvoorbeeld eens aan resources:
1. Voor elke file 1 resource
2. Een text resource met alle filenames
3. Een text resource in dezelfde volgorde als (2) met alle gebruikte resourcenames
Kun je met het opvragen van de size van de resources meteen een mooi voortgangsbalkje gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu al super lang bezig maar wat ik ook doe, mijn programma wil niet werken na installatie op een pc.

ik heb een install gemaakt met InstallShield voor delphi die op de delphi 6 cd zat, nu installeerd hij netjes de ODBC koppeling en alle nodige bestanden van het programma.

echter heb ik het iedee dat er DLL's ofzo ontbreken want als ik het geinstalleerd heb en ik run het programma krijg ik een Run-Time melding.

als ik daarna delphi 6 compact installeer op dat werkstation dan werkt het programma....

hoe kom ik er achter welke DLL's of andere files ik nodig heb bij mijn programma ?
die Statise en Dynamise detectie in installshield werkt dus duidelijk niet voor mijn install.....
Pagina: 1